کد خبر: ۵۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۲

بازرس کل فارس: با مدیران متخلف برخورد قاطع می‌کنیم

بازرس کل استان فارس اظهار داشت : توقع همه مردم از بازرسی برخورد صحیح و مناسب با آنها و برخورد قاطع با تخلفات است، لذا ضمن احترام کامل به همه مدیران دستگاه های اجرایی در صورت مشاهده هر گونه تخلف و یا سوء جریان با آنها برخورد قاطع خواهد شد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، حجه الاسلام سید رسول محمود آبادی در نشست عمومی ماهانه اداره کل و منطقه سه سازمان بازرسی افزود: کارکنان موظفند همه تلاش خود را در راستای مسئولیت و وظیفه خود به نحو احسن به انجام برسانند زیرا مستخدم، موظف به انجام کار و در برابر خدا مسئول است.

رئیس منطقه سه سازمان بازرسی کل کشور ضمن تشکر از تلاش همکاران در راستای وظایف سازمانی افزود علی رغم دو برابر شدن حجم برنامه های بازرسی در سال 1392 نسبت به سال 1391 کلیه برنامه های بازرسی در موعد مقرر انجام شده و حدود 34 گزارش بازرسی برنامه ای از سازمان خارج شده است.

وی خواستار نظارت و دقت بیشتر سربازرسان گروه های شش گانه بازرسی و کارشناسان نسبت به گزارشات خروجی از سازمان و همچنین جلوگیری از تأخیر در ارسال آنها شد.

حجت الاسلام محمودآبادی، بازرسان را به چشم در بدن تشبیه نمود و افزود : همانگونه که چشم همه را اعم از سیاهی و سپیدی با هم می بیند بازرس نیز باید نقاط قوت و ضعف را با هم مشاهده نماید و هر جا عملکردی را بر اساس قانون مثبت تشخیص داد، تقدیر نماید و بالعکس هر جا مورد سوئی مشاهده شد گزارش نماید ، وی خوب دیدن را وظیفه اصلی بازرسان دانست.

حجت الاسلام محمود آبادی با اشاره به روایت امام موسی کاظم (ع) مبنی بر محاسبه نفس یادآوری نمود: هر انسان به دو شکل نظارت می شود، یکی نظارت بیرونی که در رأس آن نظارت خداوند کریم است که انسان را هدایت و نظارت می کند و دیگری نظارت درونی است که اگر این نظارت درونی تقویت شود و انسان قائل به اینکه در محضر خداست باشد و او را ناظر اعمال خود بداند ، نیاز به نظارت بیرونی نیست چرا که نظارت بیرونی مقطعی و نظارت درونی دائمی است.

رییس کل استان فارس ضمن تبریک اعیاد بزرگ ولادت پیامبر اعظم (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ابراز امیدواری نمود که همگی از پیروان واقعی آن بزرگواران باشیم.

وی همچنین با اشاره به مناسبت های بهمن ماه ، یاد و خاطره شهیدان دوران نهضت و انقلاب را گرامی داشت و افزود پیروزی انقلاب و حتی استمرار آن از معجزات الهی بود و جای شکر بسیار دارد که در چنین فضا و موقعیتی زندگی می کنیم.
نظرات بینندگان