کد خبر: ۵۰۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
مدیرکل صدا و سیمای فارس:

مسیر راهپیمایی‌ها در شیراز تغییر کند/ امسال در دهه فجر تصاویر دیده نشده و صداهای شنیده نشده پخش می شود

رسانه‌ها باید واقعیت‌های پنهان و آشکار مردم در خلق حماسه‌های فرهنگی، سیاسی و انقلابی را برای نسل جوان برجسته و آشکار کنند.
به گزارش شیرازه، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خواستار برگزاری راهپیمایی از چهار راه ۱۵ خرداد به سمت میدان آزادی شد و گفت: مسیر راه پیمایی فعلی در شیراز معرف ویژگی‌ها و ظرفیت های این شهر نیست و نمی‌تواند منعکس کننده ظرفیت‌های واقعی شیراز در رسانه ملی باشد.
 محمدباقر کشفی امروز در جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر در سخنانی اظهار داشت: آگاه سازی افکار عمومی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، اطلاع رسانی و تبیین اهداف انقلاب اسلامی، تبلیغ، تهییج و تشویق مردم جهت حضور گسترده در جشن پیروزی انقلاب از وظایف کمیته اصلی ستاد دهه فجر است.
کشفی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه‌ها افزود: کمیته اطلاع‌رسانی ستاد دهه فجر با حضور اصحاب رسانه فرصت هم اندیشی، همفکری و بیان نقطه نظرات را فراهم می‌آورد و ما انتظار داریم همه مسئولین دستگاه‌های دولتی نظرات کار‌شناسی خبرنگاران و اهالی رسانه را به عنوان چشمان بیدار جامعه در تصمیم گیری‌ها جهت انطباق بیشتر با شرایط، دغدغه و واقعیات جامعه مورد توجه قرار دهند تا بتوان خروجی بهتری از اجرای برنامه‌های مختلف داشت.
وی افزود: تصمیمات بدون کار‌شناسی مسئولین می‌تواند به بدبینی بیشتر مردم منجر گردد لذا رسانه‌ها را باید به عنوان رکن اساسی در توسعه جامعه مورد توجه قرار داد و از نظرات آن‌ها در تصمیم گیری‌ها استفاده کرد.

کشفی با اشاره به نقش پیشتازی مردم فارس در مبارزات قبل از انقلاب، پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بیان کرد: رسانه‌ها باید واقعیت‌های پنهان و آشکار مردم در خلق حماسه‌های فرهنگی، سیاسی و انقلابی را برای نسل جوان برجسته و آشکار کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با تاکید بر جریان سازی رسانه‌ها در جامعه افزود: رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب باید حضور مردم را در قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از طریق جریان‌سازی ظرفیت‌های مردمی بدون غلو و بزرگنمایی انعکاس دهند.

وی گفت: راهپیمایی در خیابانهای باریک با ساختمان های متروکه چشم انداز زیبایی از این شهر و نشاط مردم ارائه نخواهد داد و باید مسیر راهپیمایی امسال را از خیابان‌های تنگ و قدیمی به خیابان‌های سرسبز و زیبای شیراز تغییر داد.

 کشفی با اشاره به اهمیت جشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آذین بندی شهر؛ برپایی ایستگاه های پذیرایی از مردم و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح می‌تواند به نشاط بیشتر مردم منجرگردد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس خاطرنشان کرد: باید برگزاری آیین‌ها و جشن‌های انقلاب اسلامی به ویژه دهه مبارک فجر القاکننده پیروزی و جشن نظام جمهوری اسلامی باشد.
وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری که می‌فرمایند «فرهنگ ذیل هیچ موضوعی نیست بلکه سیاست و اقتصاد ذیل فرهنگ قرار می‌گیرد»، افزود: انقلاب ما قبل از هر چیز انقلاب فرهنگی است لذا باید بازشناسایی و بازمعرفی نعمتهای انقلاب اسلامی و ایثارگری‌های مردم و همچنین اهالی رسانه و فرهنگ در برنامه‌های ستاد برگزاری دهه فجر قرار گیرد تا شاهد جامعه‌ای پویا و بانشاط باشیم.

کشفی با اشاره به اینکه برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تنها نباید از بعد عمرانی عملکرد‌ها را مورد مقایسه قرار داد، افزود: انقلاب ما انقلاب صنعتی و اقتصادی نبوده بنابراین باید بحث‌های سخت افزاری، نرم‌افزاری و خدمات ارائه شده را در قالب فکر، اندیشه، خلاقیت و پیشرفت‌های علمی تبیین کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس اضافه کرد: همان‌گونه که در حزن ائمه معصومین باید گریست در شادی‌ها نیز لازم است با برنامه‌ریزی متنوع روحیه شادابی را در جامعه نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری جشن‌ها باید از شیوه کلیشه‌ای خارج و با نگاه جدید و سازنده و همچنین روحیه پرسش‌گری نو به رویدادهای دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی پرداخته شود.

کشفی بیان داشت: پخش تصاویر دیده نشده و صداهای شنیده نشده از ایثارگری های مردم، برگزاری برنامه‌های جذاب در قالب برنامه‌های شاد و مفرح و دیگر برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهه فجر از سوی رسانه ملی اجرا می‌شود.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲
0
احسنت! دیدگاهش جالبه واقعا...