کد خبر: ۵۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۲
وقتی همه نظر می‌دهند

آقای روحانی لطفا «کلید تدبیر» را در مواضع متناقض وزرای‌ «دولت راستگویان» بچرخانید!

دولت که مدعی است با یک نگاه تخصصی به مسائل مختلف، سعی در پیشبرد امور دارد باید تکلیفش را با اظهار نظرات متفاوت و در برخی موارد متضاد که باعث ایجاد فضای ابهام‌‌زده برای مردم شده مشخص کند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ دولت دهم که برخلاف دولت‌ قبلی در انتخاب سخنگو در حوزه‌های مختلف کوشیده و سعی دارد تا خروجی واحدی از دستگاه‌های مختلف به رسانه‌‌ها وارد شود، طی روزهای اخیر دچار تناقضات قابل توجهی شده است.

نجفی می‌رود، نجفی نمی‌رود!

وزیر ارتباطات دولت یازدهم که برخلاف تخصص اصلی‌اش یعنی سیاست خارجی این‌ روزها در کسوت وزیر یکی از تخصصی‌ترین وزارت‌خانه‌های کشور روزگار می‌گذارند، دیروز اعلام کرد که: آقای نجفی مدتها است به دلیل کسالتی که دارد پیشنهاد خود را برای جایگزینی فرد دیگری در سازمان میراث فرهنگی به رئیس جمهور داده است. واعظی که چندی قبل واحد اندازه‌گیری حجمی اینترنت را نه گیگابایت که گیگاهرتز معرفی کرده بود، در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که خود نجفی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در پاسخ به سوالی درباره استعفای وی به علت بروز بیماری گفته است چنین موضوعی مطرح نیست و آقای رئیس جمهوری درباره حضور من در این سازمان تصمیم گیری می‌کند. برخلاف این اظهار نظر واعظی که با تکذیب نجفی مواجه شده است، امروز واعظی در حالی که احساس می‌کرد می‌تواند در قامت وزیر ارتباطات، به دلیل تخصصش در حوزه سیاست خارجی، پا در کفش دیپلمات‌ها هم کند، از این گفت که در سفر اردوغان به تهران، در خصوص بحران سوریه هم بحث شده و بناست دکتر روحانی به زودی به ترکیه برود!

شیب تند است، شیب ملایم است!

اما این تنها تناقض گفتاری وزرای دولت یازدهم نیست. در حالی که رئیس جمهور دیشب در نشست مشترک مجلس و دولت سخنرانی می‌کرد، شیب افزایش قیمت بنزین را «تند» نامید تا آب پاکی را روی دست کسانی بریزد که سعی داشتند مردم را دل‌داری دهند که بنزین چندان هم قرار نیست گران شود، اما یکی از ورای او نظر دیگری دارد. هنوز چند ساعتی از این اظهار نظر نگذشته بود که وزیر اقتصاد امروز گفت که شیب افزایش حامل‌های انرژی ملایم خواهد بود. طیب‌‌نیا گفته است که با توجه به شرایط رکودی که کماکان در کشور وجود دارد، دولت شیب قیمت افزایش حامل‌های انرژی را ملایم انتخاب کرده است و معتقدیم نرخ حامل‌های انرژی با شیب ملایم به نرخ هدف حرکت کند و در دوره چند ساله آثار منفی را به حد اقل ممکن برسانیم! حال باید سخنان دیشب روحانی را باور کرد یا سخنان امروز وزیرش را؟!

بلندگوی دولت دست کیست؟!

این موارد در حالی است که دولت مدعی است با یک نگاه تخصصی به مسائل مختلف، سعی در پیشبرد امور دارد اما عملا این اظهار نظرات متفاوت و در برخی موارد متضاد، باعث ایجاد فضای ابهام‌‌زده برای مردم خواهد شد. قبل‌ترها نیز در خصوص نرخ واقعی ارز در کشور، چنین ماجرایی رخ داده بود. بانک مسکن نیز قربانی این تناقض‌گویی شده بود؛ در حالی که وزیر مسکن و شهرسازی معتقد بود بانک مسکن ورشکسته است٬ وزیر اقتصاد این موضوع را رد می‌کرد و عملکرد این بانک در مسکن مهر را قابل دفاع می‌دانست. به نظر ضروری است که دولت محترم سریع‌تر این حاشیه‌ها را با هماهنگ کردن مواضع رسانه‌ای با پایان برساند.

نظرات بینندگان