کد خبر: ۵۱۱۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 14 بهمن

جنجال سبد کالا٬ پای نیروی انتظامی را به برخی فروشگاه‌ها باز کرد

توزیع سبد کالا دیروز باعث تشکیل صفوف طولانی در فروشگاه‌های بزرگ شهر شیراز شد.

به گزارش شیرازه؛ امروز «عصر مردم» در حالی که جمله رئیس جمهور یعنی «شعارهای 22 بهمن وحدت آفرین باشد» را تیتر یک خود کرده است، عکسی را در صفحه اول خود از توزیع سبد کالا در شیراز قرار داده. حالا باید سوال پرسید که این نحوه توزیع سبد کالا و جامعه مشمولین دریافت آن، به گونه‌ای هست که «تدبیر» دولت، «امید» را به مردم هدیه دهد؟

اما «نیم‌نگاه» امروز ترجیح داده تا خبر افتتاح پروژه‌های بزرگ شهرداری با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال را تیتر یک خود کند. «جزای گران‌فروش، نخریدن است!» عنوان سومین قسمت از گزارشی است که این روزنامه در خصوص یک بام و دو هوای قیمت کالا در شیراز منتشر کرده که در قسمتی از آن از قول رئیس اتحادیه عمده فروشان مواد غذایی شیراز آمده: «در طول 25 سال گذشته باید متوجه شده باشید که بازرسی‌های دولتی و تعزیراتی حکومتی اشتباه بوده و به هیچ نتیجه قابل قبولی منتج نشده است».

«کلنگ زدن ممنوع: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت باشد»؛ تیتر یک «افسانه» است. این روزنامه نوشته که استاندار در حاشیه افتتاح 13 پروژه عمرانی شیراز به مناسبت دهه فجر گفته: «هر سرمایه‌گذار اگر 20 درصد اعتبار مورد نیاز طرح‌های بزرگ اشتغال‌زا را بیاورد، ما نیز 80 درصد اعتبار را از محل صندوق توسعه ملی خواهیم آورد».

اما «خبر جنوب» از میان سخنان دیروز استاندار در معارفه معاون امور عمرانی استانداری تیتر زده: «با تمام وجود از مدیران کل دفاع می‌کنم». این روزنامه از قول احمدی آورده: «فارس به جای این‌که الگو باشد عبرت استان‌های دیگر شده است». اما خبرجنوب به توزیع سبد کالا هم سری زده؛ «روزی که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای فارس جای سوزن انداختن نبود؛ یک سبد 80 هزار تومانی و صدها هزار هواخواه». در این گزارش آمده؛ «سبد کالا، سبدی پر از ابهام و استرس، پر از دلشوره و بگومگو، شاید این کلمات بهترین تعریف برای سبدی باشد که دیروز توزیع‌اش آغاز شد ... این در حالی است که توزیع همین سبد سنگین اما نه با ارزش ریالی چندان بالا، دیروز باعث تشکیل صفوف طولانی و چند پشته در فروشگاه‌های بزرگ شهر شیراز شد و تجمع به حدی بالا رفت که در چند فروشگاه این شهر و شهرهایی از استان از جمله آباده نیروی انتظامی را وارد عمل کرد».

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
0
پایگاه خبری تحلیلی اعتدال فارس :
خوب شد که از صف‌های مردم هم ناراحت شدید!
هرچند پس از 8 سال چشم بربستن بر آن دوران درخشان!!
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲
0
نمايش خياباني سبد فلاكت دولت حقوقداران