کد خبر: ۵۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
نماینده و ناظر شورا بر سازمان تاکسیرانی شیراز:

فعالیت 14 هزار راننده تاکسی در شیراز/ رانندگان تاکسی هم سبد کالا می‌خواهند

طرح ساماندهی خودروهای مسافربری شخصی را اجرا نمایند و از ارائه فعالیت خودروهای فاقد مجوز جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، نماینده و ناظر شورا بر سازمان تاکسیرانی شیراز گفت: در جامعه امروز که انسان ها همواره در تلاش و تکاپو جهت به دست آوردن معاش و رفاه زندگی هستند؛ رانندگان تاکسی در حمل و نقل و کمک به ناوگان عمومی شهری نقش بسزایی دارند که معمولاً تمام اقشار جامعه از خدمات آنها بهره‌مند می شوند.

محمدتقی تذروی در سی‌امین جلسه علنی شورای شهر در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه رانندگان ناوگان تاکسیرانی شیراز بدون توقع و انتظار خدمات ارائه می‌دهند؛ رانندگی تاکسی را شغلی شریف و ارزشمند دانست و گفت: رانندگان تاکسی بعد از دارا بودن شرایط خاص و داشتن مدارک ویژه بنا به تأیید سازمان تاکسیرانی موفق به اخذ پروانه می‌شوند و نسبت به وظیفه خود و حقوق مسافران تعهدات و الزامات خاص خود را دارند که شایسته است شهروندان نیز ضمن رعایت حقوق رانندگان، حداکثر همکاری با آن ها را داشته باشند.

فعالیت 14 هزار راننده تاکسی در شیراز

عضو شورای شهر با بیان اینکه در حال حاضر حدود 14 هزار راننده با 12هزار دستگاه در محدوده شهر شیراز مشغول به خدمات رسانی هستند، گفت: به طور معمول در طول یک روز هر تاکسی گردشی طی 105 سفر کوتاه مردم را جابجا می کند و سهم تاکسیرانی در جابجایی مسافران درون شهری 9/ 16 درصد است که براساس مطالعات جامع آماری حمل و نقل، 9/ 27 درصد می باشد و این تفاوت توسط مسافربرهای شخصی ایجاد می شود.

وی افزود: این خودروها معمولاً بصورت تاکسی های گردشی، خطوط، بی سیم، فرودگاه، ترمینال، تلفنی در حال خدمت می باشند.

نماینده و ناظر شورا بر سازمان تاکسیرانی در ادامه برخی مشکلات رانندگان را سازمان را برشمرد و گفت: درخواست رانندگان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه مشکلات رانندگی تاکسی این است که این شغل در ردیف مشاغل سخت و زیان آور قرار گیرد تا انگیزه خدمت بیشتر شود.

تذروی ضمن تصریح اینکه از سال 90 تا کنون نوسازی و توسعه خودروهای فرسوده در ناوگان اجرا نشده است، خواستار شد: رئیس شورای شهر، تاکسیرانی و معاونت حمل و نقل، نرخ مصوب کرایه تاکسی ها را با توجه به نرخ تورم و گرانی لوازم یدکی خودروها تغییر دهند و قیمت مصوب به نوعی رند شود که موجب ضمان مسافر و راننده را به وجود نیاورد.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه فرمانداری و مسئولین نیروی انتظامی درخواست کرد: طرح ساماندهی خودروهای مسافربری شخصی را اجرا نمایند و از ارائه فعالیت خودروهای فاقد مجوز جلوگیری شود.

وی از مسئولین پخش شرکت نفت هم خواست که با توجه به اینکه درصد زیادی از خودروهای تاکسی گازسوز می باشند یک جایگاه ویژه دیگر جهت تاکسی ها در نظر بگیرند.

تذروی ضمن تأکید بر فراهم نمودن امکانات رفاهی، ورزشی و فرهنگی جهت رفاه حال رانندگان و خانواده های آنان، گفت: تعاونی های وابسته به تاکسیرانان اقدامات لازم جهت تأمین لوازم خودروهای تاکسی با قیمت مناسب را فراهم نمایند.

وی همچنین از درخواست رانندگان تاکسی از وزارت صنعت، معدن و بازرگانی مبنی بر اختصاص سهمیه سبد کالا به آنان خبر داد.

نظرات بینندگان