کد خبر: ۵۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
مدیرکل سازمان بهزیستی فارس عنوان کرد

ارائه تسهیلات رایگان بهداشتی به معتادان در بافت‌های فرسوده شیراز

مدیرکل سازمان بهزیستی فارس گفت: با هدف پیشگیری از بیماری‌های ناشی از مواد مخدر، این اداره کل اقدام به راه‌اندازی پنج مزکر dic در بافت‌های فرسوده شیراز کرده است.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عبدالحمید کشاورز امروز اظهار داشت: در اختیار قرار دادن سرنگ، وسایل بهداشتی رایگان، دادن وعده‌های غذایی گرم، استحمام، لباس و جای خواب امن برای زنان و مردان معتاد و بی‌خانمان از مهم‌ترین اقدامات مراکز dic در شیراز است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مراکز و ارائه خدمات بهداشتی، شاهد کاهش رشد بی‌رویه ایدز و دیگر بیماری‌های مرتبط با اعتیاد در استان فارس به ویژه شهرستان شیراز هستیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس تصریح کرد: وجود زنان، دختران و مردان معتاد و از خانه رانده شده باعث شده که این‌گونه افراد در محله‌ها و ساختمان‌های قدیمی زندگی و تردد کنند که منجر به ایجاد انواع آلودگی‌ها و ناامنی‌ها برای خود و اهالی این مناطق شده است.

کشاورز بیان داشت: برای مقابله با این معضل ایجاد سرپناه شانه‌روزی موقت امری ضروری و لازم است که نیاز به همکاری و توجه متولیان و دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو با اجاره دادن خانه‌های فرسوده در بافت‌های قدیمی باعث افزایش حضور قاچاقچیان و فروشندگان مواد مخدر در این اماکن شده‌اند، افزود: خرید و فروش مواد مخدر مانند بمب ساعتی و سرطان اجتماعی است که نیاز به بازنگری و توجه جدی دارد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان فارس در پاسخ به سوالی که وجود این‌گونه مراکز در بافت‌های تاریخی و قدیمی منجر به کاهش استقبال گردشگران در این مناطق شده است، گفت: وجود افراد در معرض آسیب، بافت فیزیکی و خرید و فروش مواد مخدر از عوامل اصلی آلودگی این مناطق است، اما با احداث و راه‌اندازی مراکز dic از پراکندگی معتادان پرخطر جلوگیری می‌کند و محیطی امن و پاک را برای این محلات به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان