کد خبر: ۵۱۳۸۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۲

همایش بزرگ علمای اهل سنت فارس در خنج+تصاویر

شهرستان ولایتمدار خنج بار دیگر وحدت شیعه و اهل سنت را به همگان نشان داد و ثابت کرد نماد وحدت و انسجام اسلامی در استان و حتی کشور می باشد.
به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن، شهرستان ولایتمدار خنج بار دیگر وحدت شیعه و اهل سنت را به همگان نشان داد و ثابت نمود نماد وحدت و انسجام اسلامی در استان و حتی کشور می باشد. همایش بزرگ وحدت روحانیون اهل سنت و تشیع جنوب استان فارس، به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج در این شهرستان برگزار شد.




این همایش بزرگ با حضور حجت الاسلام محمودی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز، احمدی نماینده دفتر ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ائمه جمعه شهرهای لارستان، اشکنان، اوز، قیر و کارزین، جویم، گله دار و خنج و همچنین علمای اهل سنت و تشیع جنوب فارس، همراه بود.

در ابتدای این همایش و پس از تلاوت قرآن و پخش سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه شهر خنج ضمن تقدیر از میهمانانی که در این همایش حضور پیدا کرده بودند، گفت: نعمت دین، نعمت بسیار بزرگی است و مهم تر از آن، نگه داشتن این ارزش های دینی است. امروز کتاب خدا، وافی و کافی برای امت اسلامی است که باید علما و روحانیون به آن اهمیت داده و جایگاه کتاب خدا را بشناسند.

وی ادامه داد: علمای اسلام متفق هستند زمانی که بین ما، کتاب خدا وجود دارد، دشمنان نمی توانند رخنه ای در دین ایجاد کنند و بحمدالله این ارزش را همگی دریافته ایم.

در ادامه، حچت الاسلام ولی الله محمودی نژاد مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس در سخنانی گفت: امروز ما متنعم به نعمت بزرگ الهی هستیم که خداوند به خاطر جان فشانی ها، حرکت ها و قیام های مردم، نصیب ما نموده است. نعمت آزادی و استقلال را مرهون رهبری و نقش اساسی روحانیت هستیم.

وی ادامه داد: امروز اگر در دنیا الگو شده ایم، اگر مستضعفین جهان چشمشان به انقلاب این ملت بسته شده، این حاصل تلاش بزرگان و علمای دین است. مجاهدت های فراوان علما و مردم بوده که امروز این نعمت، نصیب ملت ایران شده است.

محمودی نژاد افزود: شایسته است سخنان قرآن، پیامبر گرامی اسلام، ائمه و بزرگان دین را سرلوحه کار خود قرار داده و ان شاءالله بتوانیم در مقابل استکبار، ظالمان و دنیاپرستان، مبارزه کنیم و وحدت و آرامش و در نتیجه، احکام الهی را در بین جامعه پیاده کنیم.




مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک انقلاب ارزشمند دینی بود. علت پیروزی این انقلاب هم، رهبری روحانیت و تبعیت، همدلی و اطاعت مردم از امر ولایت، رهبری و علمای اسلام بوده است.

وی در ادامه افزود: امروز هر جا می بینیم بین مسلمانان، بین اندیشمندان و علمای مسلمین وحدت هست، پیروزی ظاهری و باطنی نیز وجود دارد که حاصل آن در نظام مقدس جمهوری اسلامی می بینیم. یکی از علت های آن نیز، همگامی و همدلی بین فرق اسلامی و علمای دین، چه اهل تشیع و چه اهل سنت بوده است.

حجت الاسلام محمودی نژاد با اشاره به حضور همه پیروان مذاهب و ادیان الهی در جنگ تحمیلی، ادامه داد: ما در جنگ تحمیلی، هم شهدای شیعه، هم شهدای اهل سنت و هم شهدایی از اقلیت های مذهبی داشته ایم. وحدت مسلمانان بود که پاعث پیروزی ملت ایران و اسلام بر استکبار جهانی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: امیدواریم به برکت انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی و به برکت وحدت بین علمای دین، شاهد پیروزی های دیگر و استمرار این نعمت الهی باشیم.


مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج دیگر سخنران این همایش بود. عباسی با تبریک دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی، گفت: اگر بخواهیم در کنار تمام موضوعاتی که وجود دارد، یک نکته را از آمدن اسلام برگیریم، این است که اسلام آمد برای اینکه انسان و بشر را آزاد کند. اسلام آمد تا انسان ها را که در قید و بند حکومت های ظالم بودند، برهاند. حکومت هایی که ذهن مردمان خود را آکنده از اوهام و توهمات ظالمانه کرده بودند.

فرماندار خنج افزود: اسلام با یک شعار آمد و آن اینکه مردمان را از قید و بند اسارت برهاند و به آنها احساس آزادی و زندگی دهد.

نماینده عالی دولت در شهرستان خنج در ادامه افزود: اگر امروز نخبگان سیاسی و دینی ما در این جهت بکوشند و ما بتوانیم حکومت های مستقل مردمی در جامعه اسلامی داشته باشیم و مردم نیز این احساس را در خود دیده و حرکت کنند و حضورشان در تصمیم گیری ها تحقق عینی داشته باشد، این اسلام می تواند برای جامعه کار کرده و موفق شود.

عباسی در ادامه گفت: یکی از جاهایی که ما مشکل داریم این است که نخبگان ما، چه سیاسی و چه اقتصادی، از اسلام به جای دیگری پناه برده اند. باید به دامن اسلام برگردیم و اسلام است که می تواند ما را از قید و بندها برهاند.




وی خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان ما مرتب علیه نظام جمهوری اسلامی برنامه چینی می کنند، یک دلیل روشن و واضح دارد و آن برنامه داشتن اسلام برای زندگی بشر می باشد. دشمن به ما القا می کند که اسلام فقط برای آخرت شما برنامه دارد، اما ما می خواهیم بگوییم که اسلام برای زندگی ما نیز برنامه دارد. یکی از دلایل وقوع انقلاب اسلامی ایران نیز همین موضوع بوده که مردم برای آوردن دین و معنویت در عرصه عمومی، قیام کردند.

فرماندار خنج ادامه داد: مردم در قبل از انقلاب، دین را در عرصه عمومی نداشته و در جامعه، پیاده شده نمی دیدند؛ اخلاق و ارزش های اسلامی نیز در جامعه رواج نداشت. لذا مردم به رهبری حضرت امام (ره) آمدند تا دین را بر جامعه حاکم کنند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: امیدواریم که متفکران ما به این سمت بروند تا ان شاءالله بتوانند این فکر را در بین مسلمانان به وجود بیاورند. مقام معظم رهبری یک تعبیری دارند؛ ایشان میفرمایند : "وظیفه مسلمانان، رسیدن به آرزوی مورد نظر اسلام است" ؛ بنابراین، همه باید در این جهت تلاش کنیم و اگر تلاش نکنیم، دشمن از این قضیه سوء استفاده می کند.

وی در ادامه گفت: دشمنان می خواهند چهره اسلام را خشن جلوه دهند و کاری نیز به مذهب شیعه یا سنی ندارند. هدف آنها این است که اسلامِ دارای برنامه را از سطح جامعه حذف کنند. آنها با اسلام بدون برنامه هیچ مشکلی ندارند.

فرماندار خنج در پایان خاطرنشان نمود: امروز باید موقعیت زمانی خود را شناخته و ان شاءالله با وحدت در مشترکات بتوانیم اسلام را به جامعه جهانی عرضه بداریم و توجه نماییم اسلامی را عرضه کنیم که مورد توجه حضرت رسول (ص) می باشد.

در ادامه، شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز که در این همایش حضور پیدا کرده بود، در سخنانی ضمن تبریک دهه فجر و تشکر از دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت، اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج که این همایش را برپا نموده اند، گفت: ما باید بدانیم که دهه فجر و 22 بهمن، یاد و خاطره تاریخی رشادت ها، فداکاری ها و شهادت طلبی های ملتی مقتدر و آگاه است. ملتی که در آن شیعه و سنی پشت سر یک رهبر و گوش به فرمان او بودند.

وی ادامه داد: دهه فجر یادآور خاطره روزی است که برنده ترین سلاح معنوی که ایمان است، پیروزی آفرید. یادآور خاطرات روزهایی است که در وحدت کلمه، کلمه توحید در میهن عزیزمان طنین انداخت و با اعتصام به حبل المتین الهی، قدرت ها و مستکبرین شرق و غرب را کنار انداخت. انقلاب ما ثابت کرد فریاد "الله اکبر" و "لا اله الا الله" از رگبار مسلسل ها قوی تر و نیرومندتر است.
امام جمعه اهل سنت شیراز افزود: دهه فجر یادآور به صحنه آمدن و دست در دست هم گذاشتن علمای تشیع و تسنن، اندیشمندان، آزادی خواهان و آحاد ملت غیور ایران است.



خواجوی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، آزادی، امنیت و عزت و شوکت برای ملت به ارمغان آورده که حاصل دسترنج ایثارگران، رزمندگان، جانبازان و خون شهداست؛ از شهدای انقلاب گرفته تا شهدای هشت سال دفاع مقدس.

امام جمعه اهل سنت شیراز در ادامه گفت: استکبار جهانی به منظور از بین بردن مسلمانان و نابودی اسلام و حمایت از رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی، با پول و ثروت مسلمانان، به مسلمانان سلاح فروخته و با همان سلاح ها، مسلمانان را از بین می برند.

شیخ عبدالواحد خواجوی ادامه داد: با اینکه دشمنان همیشه علیه مسلمین در حال فتنه انگیزی هستند، اما در ایران با لطف الهی و درایت رهبری آگاه و هوشمند و با ارشاد علمای جلیل القدر شیعه و سنی و با بصیرت ملت فهیم و هوشیاری مسئولین مخلص و نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و سپاهی و بسیجی، تاکنون نتوانسته اند به اهداف شوم خود دست یابند.

این عالم اهل سنت افزود: مهمترین و بهترین راه برای مقابله با دسیسه های تفرقه افکنانه دشمن، وحدت است که این امر به طور مکرر در فرمایشات امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب ﺗﺄکید شده است.

امام جمعه اهل سنت شیراز در ادامه گفت: خداوند منان، نعمت عظیمی را به امت اسلام عطا فرموده، نعمتی که به دیگر امت های روی زمین داده نشده است. این نعمت بزرگ، پیام اسلام است. پیامی که مایه هدایت همه بشریت است.

خواجوی ادامه داد: اسلام، دین میانه است و منظور از میانه بودن اسلام، وجود تعادل در برنامه ها، اعتدال در قوانین و کامل بودن آموزه هایش است. دین و مذهب تنها برای به خلوت نشستن و گوشه مساجد و خانقاه ها نیامده است، بلکه در بازارها، ادارات و وزارتخانه ها نیز حکمفرماست.

وی افزود: توصیه من به همه مردم این است که تا آنجا که می توانند بر روی اتحاد و وحدت کلمه، تکیه و ﺗﺄکید نمایند؛ چرا که نیاز امروز امت، اتحاد و انسجام است.

امام جمعه اهل سنت شیراز در پایان گفت: خودخواهی و غرور را باید کنار گذاشت؛ اینها نکاتی هستند که به وحدت آسیب می رسانند. همه باید به فکر مصالح جامعه بوده و منافع مردم را بر منافع خود ترجیح دهیم.

در ادامه آقای احمدی نماینده ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سخنان کوتاهی، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان همایش وحدت در شهرستان خنج، با اشاره به اهمیت برگزاری چنین همایش ها، گفت: ما در اسلام بین شیعه و اهل سنت، بیش از 95 درصد مشترکات داریم و اختلاف ما کمتر از 5 درصد بوده و این هم طبیعی است؛ شیعه و اهل سنت در اصول که همان توحید، نبوت و معاد می باشد، هیچ مشکلی با هم ندارند.

وی ادامه داد: سعی کنیم با احترام متقابل با یکدیگر رفتار کنیم و به عقاید، آراء، نظرات و مسائل هر مذهبی احترام بگذاریم.

در ادامه همایش بزرگ وحدت در شهرستان خنج، حجت الاسلام نوربخش امام جمعه لارستان ضمن تشکر از حضور علما و روحانیون اهل سنت و شیعه در این همایش، گفت: امروز همه دشمنان علیه مسلمین وارد جنگ شده اند. علمای اهل تشیع و تسنن، این مسائل را می فهمند و دشمن را می شناسند. تا زمانی که وحدت بین مسلمین حاکم باشد، هیچ کس نمی تواند به ما صدمه بزند.

امام جمعه لارستان در ادامه افزود: مسئولین باید در خدمت مردم باشند، زیرا به برکت انقلاب، دارای مسئولیت شده اند. وقتی مقام معظم رهبری می فرماید تکریم ارباب رجوع، یعنی چه؟! یعنی هر شخصی که به ادارات مراجعه کرد، مسئولین باید با کمال افتخار از آن پذیرایی کرده و پاسخ آن را بدهند. اگر ما مسئولیتی پیدا کرده ایم، به برکت شهدا بوده است، لذا باید همه ما در خدمت مردم باشیم.



نوربخش با اشاره به ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: پیروزی انقلاب برای همه ما افتخار است. انقلاب آمد تا کفر، شرک و نفاق را از جامعه بیرون ببرد. ملت ما باید تحت تعالیم اسلام تربیت شوند؛ بچه های ما نیز باید در مکتب قرآن تربیت یابند.

وی افزود: نعمت انقلاب، نعمت بزرگی است که خداوند به ما داده است؛ نعمت عظیمی است که به برکت خون های پاک شهدا به دست ما رسیده است. لذا باید قدر این انقلاب را بدانیم.

حجت الاسلام نوربخش در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این وحدتی که به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا بین ما حاکم شده است، همیشه ثابت بماند.

حجت الاسلام دانش معاون فرهنگی پزوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز ضمن اشاره به معجزه بودن انقلاب اسلامی ایران، گفت: قبل از انقلاب، گرایش دنیا به سمت سرمایه داری بود و از دین، چیزی باقی نمانده بود، اما حضرت امام خمینی (ره) آمدند و دین را نجات دادند.

وی ادامه داد: سه عامل در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت. عامل اول، وجود رهبر آگاه؛ عامل دوم، وحدت مردم و حضورشان پشت سر رهبری و مرجعیت و عامل مهم دیگر نیز، ایمان و تقید مردم به دین بود.

دانش افزود: مخالفین و دشمنان اسلام و نظام در حقیقت در تلاش تخریب این عوامل هستند. آنها می خواهند جایگاه رهبری را تخریب کنند، وحدت را خدشه دار سازند و مبانی دینی ما را تضعیف کنند.



حجت الاسلام دانش در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله بتوانیم در آینده نشست های تخصصی برگزار کنیم و در آن به بررسی آسیب های اجتماعی و اخلاقی و همچنین هجمه هایی که در فضای مجازی علیه اسلام صورت گرفته، بپردازیم.

در پایان این همایش نیز، حجت الاسلام اسلامی نسب رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علما و روحانیونی که در منطقه جنوب در جهت ایجاد وحدت تلاش می کردند، گفت: از تمامی شما علما، روحانیون، فضلا و اندیشمندان بزرگ اهل سنت و تشیع که با حضور در شهرستان ولایتمدار خنج، در این همایش بزرگ شرکت نموده اید، کمال تقدیر و تشکر دارم.

وی با اشاره به فعالیت هایی که در مدت حضور خود در شهرستان خنج صورت گرفته، ادامه داد: در این مدت فعالیت های مختلفی در زمینه های آموزش خانواده، حضور در مجالس و محافل، برپایی مناسبت های ملی و مذهبی، فعالیت های عمرانی و فرهنگی، نشست های دینی و مذهبی و ... انجام شده است.



رئیس تبلیغات اسلامی خنج در پایان افزود: امیدواریم بتوانیم در آینده با پشتیبانی و همکاری شما علمای شیعه و اهل سنت، کارهای بزرگتری در این منطقه انجام دهیم.

شایان ذکر است، همایش بزرگ وحدت روحانیون و علمای اهل سنت و تشیع جنوب فارس که به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خنج در این شهرستان برگزار شد، با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و صرف ناهار به کار خود پایان داد.











نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سائل
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
1
سلام علیکم دست ترتیب دهندگان این همایش درد نکند .این مجاس ومراسمات باید بیشتر شودتااستکبار وایادی اش نتوانند بین این دو مذهب رسوخ کرده وبه اختلاف دامن زده واختلافات رابیشتر بکنند مامشترکات زیادی داریم باید روی انها کار شودوجلسات وهمایشهای مشترک باید بیشتر شود ومترصد این نباشیم که هفته ی وحدت بیاید ودرهرسال فقط به بهانه ی این هفته جلسه بگیریم متاسفانه حکام مزدور وسرسپرده خلیج فارس که بویی از اسلام نبرده اندوکارشان فقط مزدوری وسرسپردگی برای استکبار است هزینه های هنگفتی صرف می کنند تا نگذارند وحدت اسلامی عمیق شود وبیداریهای اسلامی شکل گرفته در بلاد اسلامی ودرسطح جهان به ثمر بنشیند.کاری که سپاه فجر دربرگزاری یادواره ی شهدای عزیز اهل سنت کرد بسیارارزشمند بود .وباید سالانه به خصوص در مناطق سنی نشین تکرار شود .بزرگداشت علمای زنده ومتوفای انها بطور مرتب برگزار شود.این اقدامات دلها رابه هم نزدیک وتبلیغات سوء دشمنان وسرسپرگان وهابی راخنثی می کند. این قشر بارها وبارها وفاداری خو درابه نظام وامام ورهبری ثابت کرده اند.باردیگر به برگزارکنندگان این همایش دست مریزاد وخسته نباشید گفته واجر انها را از خداوند متعال تقاضادارم.ومن الله التوفیق
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲
1
بسیار مراسم عالی و پرمحتوایی بود. سپاسگزاریم از کسانی که در برپایی این مراسم کوشیدند. بنده در این مراسم حضور داشتم. واقعا وحدت و همدلی خاصی صورت گرفته بود.
امام جمعه اهل سنت شیراز بسیار خوب صحبت کردند. امام جمعه لارستان نیز عالی بودند. از مسئولین میخواهیم دوباره اینچنین مراسماتی برپا کنند.
موفق باشید