کد خبر: ۵۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲
فرمانده ارشد ارتش در فارس و كهكيلويه و بويراحمد:

در ارتش ایران بصيرت و اتكا به قدرت خدا حرف اول را مي‌زند

روح بصیرت و معنویت نیز از دیگر نقاط تمایز انقلاب اسلامی ایران اسلامی است، چراکه تنها برای منافع سیاسی و اقتصادی صورت نگرفت بلکه بر مبنای معنویت شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، فرمانده ارشد منطقه نظامي فارس و كهكيلويه و بويراحمد گفت: ارتش جمهوري اسلامي ايران، امروز بيش از آنكه به تجهیزات و امكانات تكيه داشته باشد، به ايمان و توان معنوي خود متكي است.

امير سرتيپ حسين محمدي در ديدار فرماندهان نیروهای مسلح با امام جمعه موقت شيراز گفت: در تمام ارتش‌هاي جهان، موضوع اصلي تجهيزات و امكانات است اما در نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، ايمان، بصيرت، معنويت و اتكا به قدرت لايزال الهي حرف اول را مي‌زند.

وي تصريح كرد: در عین حال که تجهيزات و امكانات نظامي داریم اما نيروي مسلح ما امروز چندان به خداوند تکیه کرده است.

محمدی گفت: وقتي مسايل انقلاب اسلامي را تحليل مي‌كنيم در مقايسه با ساير انقلاب‌ها چند ركن اصلي را در آن مي‌توان یافت که این انقلاب را از بسیاری جهات متمایز کرده است.

وی با بیان اینکه محوریت مذهبی انقلاب اسلامی یک وجه مهم و پررنگ است، گفت: مسائل فرهنگی و معنوی نیروی محرکه انقلاب بوده است و مردم ایران از آغاز مبارزات خود علیه رژیم طاغوت قصد برافراشتن پرچم اسلام را در یک انقلاب دینی داشتند.

محمدی افزود: دومین رکن تمایز انقلاب اسلامی ایران، رهبری بی‌نظیر و تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی است، رهبری که در انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی وجود داشت و تمام مردم عاشقانه منتظر فرامین حضرت امام(ره) بودند.

ارشد نظامی منطقه فارس خاطرنشان کرد: روح بصیرت و معنویت نیز از دیگر نقاط تمایز انقلاب اسلامی ایران اسلامی است، چراکه تنها برای منافع سیاسی و اقتصادی صورت نگرفت بلکه بر مبنای معنویت شکل گرفته است.

محمدی استقلال انقلاب اسلامی ایران را از دیگر وجه تمایزات آن برشمرد و تصریح کرد: برخلاف انقلاب‌های دیگر که وابسته به غرب و شرق بودند انقلاب اسلامی مستقل بود و یکی از شعارهای انقلاب، استقلال و آزادی بوده است که تا کنون بر آن پایدار بودیم.

ارشد نظامی منطقه فارس با بیان اینکه در طول سال‌های اخیر نیز دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال کینه‌توزی و ایجاد بحران‌های مختلف بوده‌اند، خاطرنشان کرد: با رهبری مدبرانه حضرت امام(ره) و همچنین رهبری امام خامنه‌ای مردم ایران با فهم دینی و دشمن‌شناسی تمام این بحران‌ها را پشت سر گذاشتنه‌اند.

اين مقام ارشد نظامي نقش نيروهاي مسلح در تثبيت و تداوم انقلاب و نظام اسلامي را نيز ارزيابي و خاطرنشان كرد: ايجاد امنيت در مرزها و درون كشور، مهمترين وظيفه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي است كه به‌خوبي از عهده آن برآمده است.

وی گفت: فرامین مقام معظم رهبری همواره چراغ راه نیروهای مسلح است تا در آینده نیز مانند گذشته به وظایف خود در حفظ انقلاب و تمامیت ارضی کشور کوشا باشند.

نظرات بینندگان