کد خبر: ۵۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۲

مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین در خرامه افتتاح شد+ تصاویر

مرکز جامع توانبخشی باران که از سال 1386 فعالیت خود را آغاز نموده بود با راه اندازی مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین در خرامه گامی نو در عرصه ایثار و از خودگذشتگی برداشت.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، با حضور عبدالحمید کشاورز مدیر کل سازمان بهزیستی استان فارس، امام جمعه، فرماندار، رییس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان شهرستان خرامه، مرکز نگهداری شبانه روزی معلولین در خرامه افتتاح شد.

زهرا ایزدی مدیر مرکز توانبخشی باران اظهار داشت: این مرکز از سال 1386 با هدف حمایت از کودکان کم توان ذهنی زیر 16 سال، فعالیت خود در عرصه های آموزشی، توانبخشی، گفتار درمانی، کار درمانی، بازی آموزی و حرفه آموزی آغاز نمود که در این راستا در بحث پیشگیری نیز به مواردی همچون بینایی سنجی، شنوایی سنجی، غربال گری، مشاوره، پیشگیری از اعتیاد و آزمایش های ژنتکیی پرداخته شد.

وی در ادامه به فعالیت های این نهاد در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 90 هشتاد پرونده ارائه خدمات بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شد که در این میان می توان به خدمات بن، بیمه مکمل، وام اشتغال، بیمه خدماتی، کمک هزینه ازدواج و توزیع وسایل توانبخشی اشاره کرد.

ایزدی ضمن تشکر از نماینده مردم خرامه در مجلس و مدیر کل سازمان بهزیستی استان فارس به خاطر پی گیری های مکرر جهت اخذ مجوز مرکز شبانه روزی اذعان داشت: با افتتاح این مرکز شبانه روزی و ارائه کلیه خدمات توانبخشی، آمادگی پذیرش مددجو از سراسر استان فراهم شد.

مدیر مرکز توانبخشی باران در پاسخ به نحوه پذیرش مددجویان گفت: تاکنون 50 پرونده از معاونت توانبخشی فارس به این مرکز معرفی شده که با توجه به پذیرش رایگان این افراد و پایین بودن سهم دولت در حمایت از آنان، همیاری و همکاری خیرین محترم را می طلبد.

وی علت نیاز این مرکز به همکاری خیرین را اینگونه تشریح کرد: مددجویان مراکز توانبخشی، معمولا معلول، نابینا، ناشنوا و یا دارای مشکلات اعصاب و روان بوده و به خاطر ضعف توان جسمی حتی قادر به غذاخوردن و انجام جزیی ترین فعالیت های روزمره خود نیستند.

ایزدی در ادامه به کلنگ زنی ساختمان مرکز توانبخشی باران در زمین شخصی خود اشاره کرد و گفت: این زمین 3000 متری که شامل بخش های آموزشی، نگهداری، فیزیوتراپی و کاردرمانی خواهد شد قرار است با کمک هایی که از خیرین جمع آوری می شود ساخته شود که تاکنون مبلغ 10 میلیون تومان از سوی مدیر کل سازمان بهزیستی استان و 50 میلیون تومان از سهم دو درصد نفت و گاز شهرستان تخصیص داده شده است.

مدیر مرکز توانبخشی باران در پایان ضمن تشکر از هیئت امنای این مرکز که همکاری زیادی در زمینه راه اندازی این مرکز داشتند از کلیه خیرین کشور دعوت کرد تا با مساعدت های خود ضمن خشنودی خداوند و گشودن درهای رحمت به سوی خود، دل مددجویان و خانواده هایشان را شاد نمایند.

شماره حساب 1489700046 جام بانک ملت به نام مرکز توانبخشی باران منتظر یاری سبز شماست.

آدرس: فارس، خرامه، خیابان بوستان، مرکز توانبخشی باران، تلفن: 0712462677

 

نظرات بینندگان