کد خبر: ۵۱۶۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
رئیس جمهور آمریکا

یک تُن آجر بر سر نقض‌کنندگان تحریم ایران خالی می‌کنیم!

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، هشدار شدیداللحنی به شرکت هایی که خواستار ازسرگیری تجارت با ایران هستند داده است.
طی هفته های اخیر و به ویژه در پی ابراز تمایل شرکت های بزرگ غربی برای تجارت با ایران، مقامات آمریکایی به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و مدعی شده اند کاهش تحریم های ایران، به معنای باز شدن فضای اقتصادی این کشور برای تجارت بین المللی نیست. اما در جدیدترین موضع گیری، شخص رئیس جمهور آمریکا هشدار داده که دولتش همچون «یک تن آجر» بر سر نقض کنندگان تحریم ایران خراب خواهد شد!

به گزارش شیرازه به نقل از «تابناک»، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، هشدار شدیداللحنی به شرکت هایی که خواستار ازسرگیری تجارت با ایران هستند داده و گفته در صورت نقض تحریم های موجود علیه ایران از سوی هریک از این شرکت ها، ایالات متحده همچون «یک تن آجر» بر سر آن ها خراب خواهد شد.

اوباما که در یک کنفرانس مشترک مطبوعاتی با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه سخن می گفته، اظهار داشته همچنان که آمریکا و فرانسه برای رسیدن به راه حلی دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران با یکدیگر همکاری کردند، در زمینه اعمال تحریم های موجود علیه ایران نیز به همکاری با یکدیگر خواهند پرداخت.

دولت آمریکا هفته گذشته چندین شرکت را در اروپا و خاورمیانه به سبب آنچه نقض تحریم های ایران خوانده، جریمه کرده و در لیست سیاه قرار اد. این دومین بار از زمان امضای توافق ژنو بود که دولت آمریکا به چنین اقدامی دست می زد.

اوباما ضمن اشاره به این اقدامات دولتش، بیان کرده هرچند شرکت های گوناگون در نقاط مختلف جهان احتمالاً مشغول بررسی زمینه های بازگشت به بازار ایران در صورت رسیدن به توافق نهایی هسته ای می باشند، گفته: «آن ها در حال حاضر خودشان ریسک این کار را به جان می خرند؛ زیرا درباره تحریم هایی که ما کنترل آن را بر عهده داریم، همچون یک تن آجر بر سرشان خراب خواهیم شد».

گفتنی است اندکی مدتی پیش، هیئتی فرانسوی شامل بیش از 100 نماینده از شرکت های مختلف این کشور از ایران بازدید کردند تا شرایط برقراری تجارت با ایران را مورد ارزیابی قرار دهند. به همین سبب، سخنان اوباما سبب شد مهمان وی یعنی اولاند موضعی تدافعی اتخاذ کند. در این کنفرانس، اولاند اظهار داشت که به شرکت های مذکور هشدار داده که تحریم های ایران همچنان پابرجا هستند و این شرکت ها خودشان به صورت یکجانبه تصمیم به سفر به ایران گرفته اند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
0
آجرهاي ديوار بي اعتمادي به آمريكاسد روابط متعادل با دنيا...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
0
درست گوش نکردی! مطمینی گفته یه تن آجر ،نگفت دو تن آجر؟؟؟!!
خیاط کوهمره نودان
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
0
اوباما در حد و انداره ای نیست که در مورد کشور قدرتمند ایران اسلامی صحبت کند ، او حتی لیاقت ریختن خاک بر سرش ندارد بایستی فضولات حیوانی بر سرش ریخت .