کد خبر: ۵۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲

گلایه شدید امام جمعه بوانات از کم لطفی دولت و مجلس به امور قرآنی و فرهنگی

در کشوری که احکام آن بر پایه قرآن هست این همه بی توجهی به بودجه فرهنگی و قرآنی جای گلایه مندی است.

به گزارش شیرازه به نقل از حرف رسا، نماز جمعه این هفته بوانات چون هفته های قبل به امامت حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات و با حضور مردم نماز گزار در حسینیه امام صادق (ع) سوریان بوانات برگزار شد.

حجه الاسلام زارع با اشاره به برگزاري سي و ششمين دوره مسابقات كشوري قرآن كريم در استان فارس گفت: برگزاري اين رقابت هاي قرآني، ضمن ايجاد فضاي معنوي در استان فارس، سبب شناسايي و شكوفايي استعداد هاي استاني وترغيب و تشويق جوان هاي مستعد معارف ديني خواهد بود.

وی تاکید کرد: من اينجا لازم مي دانم که نسبت به کم لطفي که به امور فرهنگي و قرآني در بودجه سالانه صورت مي گيرد به دولت و مجلس تذکر بدهم.

امام جمعه بوانات ادامه داد: بايد بدانيم ما هرچه داريم در پرتو قرآن و عنايت خداي متعال است طوري عمل نکنيم که روز قيامت مورد غضب قرآن قرار بگیریم . بحمدالله مردم در امور قرآني توجه دارند، دولت و مجلس هم باید وظيفه خود را در قبال قرآن انجام دهند. در کشوری که احکام آن بر پایه قرآن هست این همه بی توجهی به بودجه فرهنگی و قرآنی جای گلایه مندی است.

خطیب جمعه بوانات از حضور پر شور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تشکر کرد و افزود: حضور شکوه مند و خيره کننده ملت ايران در راهپيمائي 22 بهمن امسال بار ديگر ارادت و علاقه مردم به نظام و انقلاب را نشان داد و از طرفي هم مشت محکم ديگري به دهان دشمنان انقلاب بود. از همه ملت بزرگ ايران اسلامي و شما مردم مومن و ولايتمدار شهرستان بوانات به خاطر اين حضور حماسي تقدير و تشکر ويژه مي نماييم.

حجه الاسلام زارع با اشاره به  رويدادهاي بزرگ قرآنيدر بوانات اظهار داشت: انشاالله در روز يکشنبه 27 بهمن ماه، مسابقات قران کريم دانش آموزان منطقه بوانات برگزار خواهد شد و بيش از 500 تن از نونهالان و نوجوانان قرآني ما در اين مسابقات به رقابت خواهند پرداخت، که در صبح روز يکشنبه مراسم استقبال از اين عزيزان را خواهيم داشت و حضور شما مردم علاقه مند به قرآن موجب دلگرمي خواهد بود. برنامه قرآني ديگر شهرستان، حضور قاريان بين المللي در محفل شبي با قرآن خواهد بود که در هفته پيش رو در شامگاه سه شنبه در همين مکان برگزار خواهد که حضور شما مردم در این مراسم نیز مایه سرافرازی قرآن خواهد بود.

نظرات بینندگان