کد خبر: ۵۱۷۵۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
در سایه‌ی محرومیت منطقه و غفلت مسئولان؛

ماهواره در شمال‌غرب شیراز؛ روز به روز ارزانتر از دیروز!+عکس

گفته می شود تنظیم کنندگان با یک تلفن در محل حاضر و در یک چشم به هم زدن دیش ها را به سمت ماهواره برمی گردانند .

به گزارش شیرازه به نقل از عصر شیراز، بام های شمالغرب شیراز در زمستان 1392 گرچه با بحران برف و باران شدید و البته موقت، مواجه بودند، اما با یک هجوم فرهنگی دائمی نیز مواجه هستند؛ بشقاب‌های ماهواره بر روی بام های شمالغرب شیراز و البته در بیشتر مناطق محروم! جا خوش کرده و در حال تغذیه فرهنگی خانواده ها هستند، دشمن گرچه نتوانسته از در وارد شود اما انگار تا بالای دیوار خانه ها با ماهواره آمده است.

اگر قبلا شاهد یک دیش بودیم این روزها شاهد یک، دو و بعضا سه دیش ماهواره بر روی بام یک ساختمان هستیم آن هم با چند دریافت کننده! و عجیب تر آن که در مناطقی که از نظر امکانات محروم تر هستند حضور دیش های ماهواره بیشتر دیده می شود، در بعضی مناطق نظیر کِلِستان، قلات و ... در  کوچه‌هایی که آسفالت هم ندارند، خانه ها ماهواره دارند! سطح درآمد اغلب خانواده های ساکن این مناطق آنقدر پایین است که ماهواره یک کالای لوکس به حساب می آید.

توسعه شهرنشینی ظاهرا برای این مناطق فوایدی هم داشته است، گران شدن املاک باعث شده است پول زیادی به جیب برخی مالکان سرازیر شود، سطح درآمد بالا رفته اما سطح فرهنگ درجا زده است، شهرنشینی با خود ماشین لوکس و ماهواره به این مناطق آورده است و بدبینانه هم نیست اگر بگوییم ظهور دیش های ماهواره بر بام های این مناطق کاملا یک حرکت سازمان یافته می‌نمایاند؛ آن جا که پس از برف سنگین، باران و طوفان اخیر دیش ها هنوز سراپا مانده اند، گفته می شود تنظیم کنندگان با یک تلفن در محل حاضر و در یک چشم به هم زدن دیش ها را به سمت ماهواره برمی‌گردانند.

طی سال ها همه چیز گران شده است اما قیمت ماهواره سیر نزولی هم داشته است، محل خرید این تجهیزات در شیراز را هم که دیگر همه می دانند بیش از 30 کیلومتر فاصله محل خرید تا منتهی الیه شمالغرب شیراز است و کرایه ای هم از سوی نصب کنندگان دریافت نمی شود، با این اوضاع باز هم می شود گفت این یک حرکت سازمان یافته نیست ؟! در سایه ی محرومیت منطقه و غفلت مسئولان دشمن با دیش های ماهواره پشت بام اغلب خانه ها را تصرف نموده و در حال سرمایه گذاری بر روی نسل آینده است، گویی بام‌های شمالغرب شیراز میدان جنگ فرهنگی شده اند!


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
2
یارو نون شب نداره بخوره
ولی بساط ماهــواره اش به راه هست!!
saeed
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
0
باسلام
درهمین دی ماه 92 بنده حقیر از قلات با خانواده با اتوبوس (حمل ونقل عمومی) به مقصد آرامگاه سعدی عزیمت کردیم ساعت 8/30حرکت از قلات بود اذان ظهر آرامگاه سعدی بودیم درب ورودی با بلیط 20000ریالی مواجه شدیم بدلیل عدم توان مالی از ورود انصراف دادیم وبه بچه ها گفتم سعدی چیزی ندارد یک سنگ قبر هست وبه پارک (فرهنگسرای )طاووسیه مرحوم فهندژسعدی رفتیم وآرزوی دیدن مقبره سعدی هم میسر نشد درحالی که با کمترین هزینه فرزندان حقیر از شبکه های ماهواره ایی استفاده میکنند واوقات فراغت خود را تکمیل میکنند .نکته این پیام شما مسوولین بجز طرح جمع آوری چه اقداماتی انجام داده اید ؟آیا سینما میشود رفت ؟آیا کتاب میشود خرید ؟
ناشناس
سعید جان حرفت کاملا صحیح هست.مسئولان وقتی که فکری به حال تفریح سالمی برای جایگزین کردن ماهواره ها ندارد چه توقعی از مردم دارد
مصيبي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
1
حالا مگه رسانه ملي چي داره كه مردم دل خوش به ديدن آن شوند؟؟!
رشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
2
ده درصد مردم اعتقاد دارند بقیه نباید ماهواره ببینند اما نود درصد مردم ماهواره دارند و اعتقاد دارند برایشان مفید است
تازه آن ده درصد نمیدانیم چگونه، اطلاعات خوبی از برنامه ها دارند چه دلیلی دارد که این ده درصد درست میگویند؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
0
همه جای شهر اینه...ربطی به شمال وجنوبش نداره!
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
4
این آمار 10درصدی از کجا آمده؟گیرم مسئولین مقصر،خدا گفتن اگه مسئولین یه منطقه مقصر بودن بروید گناه کنید،مجازه؟نه آقا.گناه کردن راحته مزه هم داره،توجیه می کنیم.آرامگاه سعدی ندیدی بایدخودت یا زن و بچه ات بری ماهواره ببینی؟خداوند قران و عترت را گذاشتن برا چه وقت و چه کسانی؟ برا ماها هست و آیندگان.عفت و حیا و نجابت یاد بچه هامون بدیم.قدیمی ها ی مومن با ماهواره و مقبره سعدی و حافظ بچه هاشون رو سرگرم می کردن؟خدا عاقبت هممون رو بخیر کنن.
رشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
0
فاطمه خانم پشت بام یک آپارتمان بلند مرتبه رفتم آمار ده درصد را از آنجا گرفتم متاسفانه روشهای پیشنهادی شما کشور را از لحاظ اخلاق و فساد به قهقرا برده.
بد نیست به آمار زندانیان و تعداد پرونده های دادگاهها، دختران ایرانی در فسادخانه های دبی، ایرانیان در انتظار پناهندگی در ترکیه و آمار فساد در ادارات نظری بیاندازید