کد خبر: ۵۱۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

گزینه‌های روی میز آمریکا به زیر میز منتقل شد/ پیام مردم به تیم مذاکره‌کننده

امام جمعه شیراز گفت: راهپیمایی امسال مردم در 22 بهمن باعث شد که گزینه‌های روی میز آمریکا به زیر میز انتقال داده شود.

آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: با دیدن حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن به یاد آن سخن حضرت امام خمینی(ره) می‌افتیم که ملت ایران را برتر از مردم زمان صدر اسلام دانستند چراکه این مردم بدون حضور معصوم و تنها به تبعیت از ولی فقیه زمان خود این‌گونه به میدان می‌آیند و مردم صدر اسلام گاه موجبات گلایه ائمه اطهار را فراهم آورده‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس وی اذعان کرد: آمریکا و غرب در تبلیغات خود بیان می‌کنند این که ایران پای میز مذاکره آمد به سبب کارایی تحریم‌ها بود و باید تحریم را بیشتر کنیم تا بهتر سخن ما را بپذیرند.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: آنان از این تبلیغات چند هدف را دنبال می‌کنند یکی این که تحریم اثرگذار بوده و ملت ایران را فلج کرده و دیگر این که تحریم را در طول مذاکرات افزایش دهند و سوم این که با افزایش فشارها بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیاندازند.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این خواب و خیالات را در هم ریخت و آمال و آرزوی آمریکاییان را نقش بر آب کرد که اگر ملت ما به برداشتن تحریم و پرداخت بدهی ایران توسط آمریکا امید داشتند لااقل امسال شعار «مرگ بر آمریکا» را کمرنگ می‌کردند در حالی که امسال در تمام نقاط کشور این شعار بسیار پر رنگ‌تر از همیشه بود.

وی ابراز داشت: اگر مردم مسائل هسته‌ای را عامل گرفتاری معیشتی و اقتصادی خود می‌دانستند در روز 22 بهمن بر ادامه مقاومت هسته‌ای پافشاری نمی‌کردند که فریادهای مردم و آنچه در شعارنوشته‌ها دیده شد نشانگر پافشاری بر این حق بود.

مردم گزینه‌های روی میز را به سخره گرفتند

ایمانی همچنین بیان کرد: مردم در راهپیمایی امسال گزینه‌های روی میز آمریکا را به سخره گرفتند که حتی رئیس جمهور نیز گفت اگر گزینه نظامی روی میز قرار دارد عینک خود را تغییر دهید تا ببیننید این گزینه کجا است.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: ملت ایران اعلام کرد تاکنون دنبال سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و تحریم ما را پای میز مذاکره نکشانده و تا تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و انقلاب از پای نمی‌نشینیم.

به گفته وی، این راهپیمایی عظیم که همگان را شگفت‌زده کرد برای آمریکا پیام داشت که بروید در دفتر منازعات خود با جمهوری اسلامی بنویسید که در سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب، مردم ایران تمام توطئه‌های استکبار را شکستند و گزینه‌ها را از روی میز به زیر میز بردند.

وی ادامه داد: از سویی این راهپیمایی به مذاکره‌کنندگان پیام داد که با این پشتوانه مردمی در دفاع از حقوق هسته‌ای، بدانید ملتی عظیم، با صلابت و استوار پشت سر شما هستند، پس لحظه‌ای سستی به خود راه ندهید و امتیازات لازم را از رقیب بگیرید.

کار و تلاش نقطه تمایز انسان و حیوان

امام جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها ابراز داشت: در قرآن ذکر شده «وَأَن َّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَأَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى» و در جای دیگر فرموده «کل نفس بما کسبت رهین » که این آیات انسان را تذکر می‌دهد که هر چه در زندگی به دست آورد در نتیجه میزان تلاش خود اوست.

وی افزود: قرآن مجید انسان را به واسطه کار خود از سایر موجودات متمایز دانسته و کار و تلاش نیز نتیجه فکر و اندیشه فرد است.

ایمانی این قاعده را در مورد جوامع نیز صادق دانست و افزود: قرآن کریم می‌فرماید، «انَّ اللّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّیَ یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم» یعنی ملت‌هایی موفق شده‌اند که اراده کرده و از امکانات خوب بهره‌برداری کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ، مردم ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم نشستند ببینند چه دارند دیدند نه آب شیرین برای کشاورزی دارند، نه صنعت دارند و نه زمین اما تنها نیروی انسانی دارند.

ایمانی بیان کرد: ژاپنی‌ها با تکیه بر همین نیروی انسانی توانستند به عنوان یکی از قدرت‌های اقتصادی دنیا مطرح شوند.

خطیب نماز جمعه شیراز ابراز داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به طور مکرر توصیه کردند که اگر می‌خواهید اقتصاد از رکود خارج شود و بیکاری به حداقل برسد باید به خود بازگردید و به آنچه که مورد غفلت واقع شده توجه کنید.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: از بیرون مشکلی از ما حل نمی‌شود که حتی مشکلات افزون خواهد شد و آنان که منتظر هستند دستی از خارج به کمک بیاید سخت در اشتباه هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال گذشته «حمایت از تولید و سرمایه و کار ایرانی» را مطرح کردند که به معنای بازگشت به ظرفیت‌ها و استعداد و تونایی خودمان است.

به گفته وی، این قاعده در مورد فرد نیز صادق است و هر کس باید ببینند چه امکاناتی در اختیار او است و از همان برای افزایش قدرت اقتصادی خود استفاده کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو ابراز داشت: 29 بهمن در سال 1356 مردم تبریز در چهلم شهدای قم به پا خاستند و این به پا خاستن مانند زنجیره‌ای که حلقه‌های مختلف آن به تمام شهرها و استان‌ها تسری یافت، قیام را گسترده‌تر کرد تا انقلاب به پیروزی رسید.

روحانیت بیشترین شهید را در میان اقشار مختلف دارد

ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تاریخی سقوط هواپیمای حامل جمعی از مسئولان در بازدید از جبهه‌های نبرد با دشمن بعثی، بیان کرد: روحانیت بیش از 4 هزار شهید تقدیم انقلاب کرد که نسبت به جمعیت، بیشترین شهید از آن جامعه روحانیت است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: تعدادی از این روحانیون فرمانده جنگ بودند و تعدادی در رسته‌های مختلف از تخریب‌چی، غواص، مخابرات، اطلاعات و عملیات حضور داشتند.

خطیب نماز جمعه شیراز اضافه کرد: بیش از 300 روحانی اسیر بوده و در شمار آزادگان هستند و تعداد بسیاری نیز در خط مقدم به شهادت رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ببیش از 80 روحانی اهل سنت در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و این‌ها به غیر از جانبازان و آزادگانی بوده که جامعه روحانیت تقدیم کرد و غیر از پدران روحانی بوده که فرزندان آنان شهید شده‌اند و گاه حتی پدری روحانی پدر چهار شهید است.

به گفته وی، این نشان می‌دهد که روحانیت همواره در خط مقدم دفاع و مبارزه بوده و از کیان اسلام در تمام عرصه‌ها دفاع کرده است.

به گزارش فارس، یکی از انقلابیون بحرینی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها مطالبی را در مورد قیام مردم بحرین ذکر کرد و با اشاره به فساد اخلاقی، مالی، اداری حکام فعلی بحرین، تلاش در راستای پناهنده‌پذیری و تغییر ترکیب جمعیتی با اکثریت شیعه، وابستگی به دولت‌های بیگانه و فقر مردم و .... را از عوامل انقلاب بحرین برشمرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
0
مرگ بر امریکا