کد خبر: ۵۱۸۴۳
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۲

انتصاب فرماندار شیراز و تدبیر قابل تقدیر استاندار اعتدالی

آیا نبود سابقه اجرایی در رزومه کاری امیری، مانعی در مسیر پیروزی کامل‌تر استاندار خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال گرچه باید زمان بگذرد اما، همراهی منتقدانه رسانه‌ای و دعا برای دولت جمهوری اسلامی ایران این روزها مهم‌تر از هر چیزی است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ خبر کوتاه بود؛ «فرماندار جدید شیراز تعیین شد». همین جمله کافی بود تا همه از اسم و رسم فرماندار جدید بپرسند. البته کسانی هم که قبل‌تر از رسانه‌ای شدن این خبر، از آن اطلاع داشتند، چندان تعجب نکردند که چرا استاندار فارس مصطفی امیری را به فرمانداری شیراز منصوب کرده است.

اما قبل از این انتصاب، یک نکته، قابل توجه‌تر از هر چیز دیگری است؛ «استاندار تحت فشار گروه‌‌های سیاسی افراطی قرار نگرفت». این جمله البته اگرچه گفتنش برای ما آسان است اما قطعا استاندار هزینه‌های شاید گزافی را برای آن پرداخت کرده باشد. از همان روزهای ابتدایی ورود او به استان، اگرچه برخی اصلاح طلبان افراطی خود را همراه او معرفی می‌کردند اما سید محمد احمدی خیلی زود حساب خود را از آن‌ها جدا کرد. او وقتی اشاره کرد که برخی کسانی که برای او ستاد استقبال تشکیل داده‌اند، قبل‌تر به دنبال زیرآب‌زنی او بوده‌اند، افراطیون به خوبی متوجه شدند که بنا نیست آبی از احمدی برای آن‌ها گرم شود. همین شد که وقتی استاندار به سفرهای شهرستانی می‌رود، بعضا عده‌ای قلیل که در چند سال گذشته هنوز از تسویه حساب مردم در 9 دی با آنان گیج و منگ هستند، این روزها در زیر عبای اعتدال و با شعار اصلاح‌طلبی‌، برای او حاشیه‌سازی می‌کنند.

حالا اما استاندار فارغ از این‌که فرماندار جدید شیراز چه ویژگی‌های مدیریتی‌ای دارد، به نظر توانسته به وعده هایی که در این خصوص داده دست پیدا کند. احمدی از این منظر که در مقابل زیاده‌‌خواهی‌‌‌ سهم خواهان و ویژه خواران سیاسی ایستاده، به یک جوان اعتماد کرده، و کسی را برگزیده که با سابقه مثبت و اهل حاشیه نبودن و داشتن چهره ای دانشگاهی و علمی توانسته به موفقیت دست یابد و این قابل تقدیر است. اما این همه‌ی ماجرا نیست. کارنامه استاندار زمانی درخشان‌تر خواهد شد که مدیرانی که او منصوب می نماید بتوانند در راستای مطالبات عمومی مردمی که در 24 خرداد رای به اعتدال - نه افراط و تفریط - دادند و بیشترین خواسته آن ها حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است جامه عمل بپوشانند و در این موضوع مصفطی امیری فرماندار جدید شیراز، در این مسیر وظیفه سنگین تری دارد.

آیا نبود سابقه اجرایی چشمگیر در رزومه کاری امیری، مانعی در مسیر پیروزی کامل‌تر استاندار خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال گرچه باید زمان بگذرد اما، همراهی منتقدانه رسانه‌ای و دعا برای دولت جمهوری اسلامی ایران این روزها مهم‌تر از هر چیزی است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
2
تمام مدیر کل ها و معاونت های استانداری رو از کفتون در اورد
دلتون رو خوش کردید به این...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
2
جالبه وقتی از انتصاب کسی راضی هستید یعنی استاندار تحت فشار نبوده!!!!وگرنه حتما بوده!!!!چه منطق جالبی!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
کی نوبت مدیر کل بنیاد مسکن میشة
ناشناس
Spain
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
جوان گرايي خوب است اما به شرطي كه از جوانان با وجدان و كارا استفاده گردد...
ذره بین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
1
ایشون که دبیر جبهه پیشرفت و عدالت دکتر قالیباف بودن بعد رفتن ستاد دکتر ولایتی و حالا هم دولت حسن روحانی ..آخه این چه ثبات سیاسی و فکری هست؟؟ کسی میتونه این موضوع رو متوجه ما بکنه؟هرچند احتمالااین مطلب روی کامنتا نمیذارن سایت شیرازه...اما توصیه به سایت شیرازه که گول نخورین و ساده نباشین.به همین راحتی که گفتم آدما تغییر پیدا میکنن.از کجا معلوم که...
ناشناس
تازه در معارفه هم اظهار فضل فرموده اند که وام دار هیچ گروهی نیستند. البته شاید درست بگن و آی کیوی ما مشکل داره. چون اگه وامدار کسی بودند در کمتر از 9 ماه سه خط سیاسی متضاد را انتخاب نمی کردند. البته به شیرازه بدگمان نشوید چون نظرات را منتشر میکنه.
اعتدال
دوسته عزیز ایشون دکتر مصطفی امیری هستن که شدن فرماندار و فقط در ستاد دکتر ولایتی بودن اون کسی هم که دبیر جبهه پیشرفت و عدالت بودن حجت السلام محی الدین امیری بودن و تاجایی هم که بنده اطلاع دارم . پیگیری کردم در ستاد جلیلی کسی به فامیلی امیری وجود نداره پس چه خوبه که اول اطلاعات رو ببریم بالا بعد حرف بزنیم . . .
بعدشم جناب دکتر روحانی از همون روز اول اعلام کردند که دولت اعتدال گرا هستند و از تمام گروه ها استفاده می کنند و حالا هم داریم می بینیم که از افراد ستادی رقبا شون در انتخابات و دوستانشون و جریان های مختلف فکری که همسو با نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری هستن دارن استففاده میکنن برای بهتر شدن معیشت زندگی شما و بنده
بهتر نیست که بجای این حرفا و انتقاد های علکی بیایم کمک کنیم که ایشون که الان این سمت رو گرفتن به عنوان نماینده عالی دولت در شیراز تا بتونن شهر خودمون رو ابد کنیم؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
5
امیری در ستاد ولایتی بوده وجز افراد تدبیر وامید نیست وهیچ سابقه ای ندارد از این شرط مدیر شدن این است که باید در ستادهای ولایتی -قالیباف -جلیلی سابقه داشته باشی
شهروندs
United States of America
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
5
مایه تاسف است سایت شما گرچه همواره از افراطیها در هراس است اما جالب آنکه افراطگرایانه از فرماندار تعریف تمجید کرده اید بدون آنکه بگویید جه خصوصیت مثبتی دارد فقط دعا کرده اید آدم خوبی باشد!!!!!!!
سائل
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
اقای ناشناس مگه اشکالی داره که از ستاد اقایان ولایتی وقالیباف وجلیلی بوده باشد .؟ایا ذنب لا یغفر انجام داده؟همین اقدامات دکتر احمدیست که از او یک چهره ی فراجناحی ساخته .بابا دیگه بسه این همه اختلاف .انشاءالله تا چند روز دیگه ازاین ناب ترش هم خواهید دید.از ولایتیهای ناب ناب ناب .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
6
اين هم از بي درايتي استاندار ه كه از نيروهاي جناح راست استفاده كرده و معلومه كه از خودش استقلال نداره و خط ميگيره
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
6
جناب آقاي استاندار با انتخاب برخی مديران ناآگاه تا الان نشان داده اند كه دچار اشتباهات فراواني شده اند اين يكي هم روش بعدا" براي عذرخواهي دير است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
اعتدال یعنی استفاده از تمامی سرمایه ها ی موجود .اجازه داده شود مهمترین شاخص انتخاب مدیران ارشد تقوا - صداقت - تجربه - ابتکار - خلاقیت - باشد نه فعالیت سیاسی و جناحی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
درود بر رهبری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
واقعا" بايد به حال اين مملكت تاسف خورد با اينهمه جوانان نخبه چرا ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
Kazakhstan
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
0
سلام متاسفانه برای استان فارس آقای تاجگردون که نماینده مجلس گچساران هستن تصمیم میگیرن همه این افراد وامدار تاجگردون هست