کد خبر: ۵۱۸۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
عضو هیئت رئیسه مجلس:

ایران قادر است در کمتر از یک ساعت اورانیوم 3/5 درصد را به 20 درصد برساند

بهترین تجربه ما تجربه تشکیل سپاه و بسیج است و استفاده از این تجربه در کشور سوریه نیز تاکنون باعث حفظ این کشور شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه،‌ عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: اینکه جمهوری اسلامی ایران به تنهایی یک طرف تیم مذاکره کننده هسته‌ای قرار دارد، نشان‌دهنده عظمت، قدرت و شوکت آن است.

ضرغام صادقي در جلسه توديع و معارفه فرماندار شيراز افزود: در حال حاضر ايران در 4 شاخص دموكراسي يعني تعداد احزاب، برگزاري انتخابات، تعداد زنداني سياسي و نشريات و رسانه در سطحي است كه قابل قياس با كشورهاي مدعي دموكراسي بوده و سرآمد جهان محسوب مي‌شود.

وی با بيان اينكه از ابتداي انقلاب تاكنون حدود 35 انتخابات برگزار شده است، اظهار کرد: این تعداد انتخابات در هيچ كشوري سابقه ندارد.

صادقی رشد تعداد رسانه‌ها و نشريات و فعاليت‌هاي رسانه‌اي را يكي از شاخص‌هاي مهم دموكراسي برشمرد و گفت: در دوران قبل از انقلاب بيش از صد هزار زنداني سياسي در زندان‌هاي كشور وجود داشت اما امروز حتي يك زنداني سياسي هم نداريم.

وی تعداد سدهای ساخته شده قبل از انقلاب را کمتر از 100 عداد ذکر کرد و گفت: اکنون بیش از 313 سد در کشور ساخته شده است. همچنین تعداد دانشجویان از 175 هزار نفر به بیش از 3 میلیون نفر و تعداد دانشگاه‌ها هم به بیش از 500 واحد افزایش یافته است.

صادقی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به یک کارگاه تبدیل شده است، تصریح کرد: اکنون جوانان ایران اسلامی سالیانه بیش از 360 مدال جهانی در المپیادهای مختلف را به خود اختصاص می‌دهند.

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در خصوص رشد اقتصادي كشور پس از انقلاب اسلامي گفت: قبل از انقلاب بيش از 50 درصد محصولات كشاورزي مورد نیاز را وارد مي‌كرديم اما امروز در بسياري از محصولات علاوه بر تامين نياز داخل، صادركننده نيز هستيم.

صادقي به رشد صنعت در حوزه‌هاي مختلف، توسعه صنايع فولاد و خودكفايي در توليد سيمان اشاره و اضافه كرد: در زمان گذشته ميزان بي‌سوادي در كشور بيش از 44 درصد بود اما اكنون به سمت ريشه‌كني بيسوادي مي‌رويم.

وي گفت: امروز ايران به‌واسطه توان پزشكان متخصص حاضر در شيراز و فارس، سومين قطب پيوند اعضاء در جهان به‌شمار مي‌رود.

صادقی همچنين در بيان توانمندي‌هاي علمي ايران به توان هسته‌اي كشور اشاره و ضمن برشمردن ظرفيت‌هاي مختلف علمي خاطرنشان کرد: ایران با دارا بودن 19 هزار سانتریفیوژ، توانایی تبدیل اورانیوم 3.5 درصد به 20 درصد را در کمتر از یک ساعت دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس تجربیات نظامی جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب را ارزشمند دانست و تصریح کرد: بهترین تجربه ما تجربه تشکیل سپاه و بسیج است و استفاده از این تجربه در کشور سوریه نیز تاکنون باعث حفظ این کشور شده است.

صادقی جایگاه خدمت‌رسانی را جایگاهی ویژه خواند و با تاکید بر ارائه خدمات بیشتر در شیراز، عنوان کرد: جمعیت شیراز حدود 40 درصد جمعیت استان است اما حدود 20 درصد اعتبارات استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: اگر 10 درصد جمعیت 210 میلیونی شیعه در جهان از جاذبه‌های فرهنگی و مذهبی شیراز بازدید کنند، شاهد تحولات عظیمی در شیراز خواهیم بود و استفاده بهینه از مجموعه گردشگری در شیراز می‌تواند به سرعت این شهرستان را به توسعه شهری برساند.

صادقي يكي از مشكلات اين كلان‌شهر را حاشيه‌نشيني عنوان و تاكيد كرد كه عمران، اشتغال و سرمايه‌گذاري متناسب با ظرفيت‌ها از جمله مهمترين اولويت‌ها بايد باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
0
ایشان سر طبابت خود روند بهتر است تا به فکر اورانیوم باشند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
0
سلام یعنی میشه نماینده مجلس وعضوهیات رییسه ندونه که غربی ها و آمریکایی ها اونقدر مونگل نیستند که به ما اجازه بدهند امکاناتی رو برا خودمون حفظ کنیم که بشه یک ساعته کل برنامه ریزی های چند ساله و تحریم های اونها رو توو هوا بکنیم.
یک بچه یک ساله هم میدونه اونها جایی نمیخابن که زیر پاشون آب بره. مفت باختیم آقا زحمات چندین ساله دانشمندان و شهیدان هسته ای مون رو.
میگی نه بشین و تماشا کن