کد خبر: ۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
سردار نقدی در همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی:

کشور امروز محتاج انقلاب اقتصادی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: رساندن فروش نفت از 6 میلیون بشکه به یک میلیون بشکه ناشی از موفقیت نظام در عرصه اقتصادی است و این نشان می‌دهد که می‌شود وابستگی به نفت را قطع کرد.
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی که صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، جبهه اصلی مبارزه با استکبار را جبهه اقتصادی عنوان کرد و گفت: با توجه به شکست استکبار در عرصه سیاسی، نظامی و تهاجم فرهنگی آنها در عرصه اقتصاد برای از پای درآوردن ما امید بسته‌اند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس سردار نقدی تأکید کرد: کارگزاران عرصه تولید و اقتصاد نباید از مجاهدان عرصه سیاسی، علمی و نظامی عقب بیفتند و ما باید این عرصه‌ها را نیز با پیروزی پشت سر بگذاریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به لزوم قطع وابستگی به فروش نفت خام به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: قطع وابستگی اقتصاد به نفت دو دهه مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب از کارگزاران نظام بوده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در طول این 35 سال از وابستگی 6 میلیون بشکه نفت در روز به یک میلیون و کمتر از ‌آن رسیده است، تصریح کرد: رساندن فروش نفت به یک ششم قبل با وجود 2.5 برابر شدن جمعیت ناشی از موفقیت نظام در عرصه اقتصادی است و این موفقیت نشان می‌دهد که می‌توان وابستگی به نفت را کاملا قطع کرد.

سردار نقدی با بیان اینکه تحریم‌های دو سال اخیر ثابت کرد که اقتصاد بدون نفت امکان‌پذیر است، افزود: اگر قطع وابستگی اقتصاد به نفت در گذشته مورد تذکر رهبری بوده است، امروز یک واجب شرعی است چرا که استکبار از نفت خام به عنوان سلاح علیه یک ملت و یک انقلاب استفاده می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه کشورهای سلطه‌گر شیر نفت را در عراق، کویت و عربستان در دست گرفته‌اند، یادآور شد: اقتصاد فلج شده و فروپاشیده آمریکا امروز با نفت‌ دزدی سر پاست.

وی با تأکید بر اینکه صاحبان ثروت باید در این زمینه توجه لازم داشته باشند، ادامه داد: قطع وابستگی به نفت شدنی است و ما در این مسئله برای کسانی که باور ندارند بحث می‌کنیم.

سردار نقدی با اشاره به اینکه ما با چند رویکرد می‌توانیم به سراغ حل این مسئله برویم، تصریح کرد: دلیل اول توجه به فروش نفت است، ما فروش نفت را برای چه می‌خواهیم؛ ترکیب وارداتی که در ازای صادرات نفت داریم نشان می‌دهد ما در این زمینه 5/13 میلیارد دلار مواد غذایی اساسی وارد می‌کنیم در حالی که این رقم در کشور قابل تولید است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ظرفیت زمین‌های کشاورزی و زمین‌های زیر کشت و بهره‌وری کشاورزی پرداخت و یادآور شد: ما به کشاورزان نمونه خود آدرس می‌دهیم که در زمینه کشاورزی به موفقیت رسیده‌اند.

وی با اشاره به لزوم علمی کردن کشاورزی در کشورمان یادآور شد: نفوذی‌های استکبار مانع از بومی شدن اقتصاد ما هستند.

سردار نقدی با بیان اینکه ما در هوا فضا، انرژی هسته‌‌ای و بسیاری از زمینه‌های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم به انتقاد از عدم پیشرفت‌های متوازن پرداخت و گفت:‌چرا ما نمی‌توانیم ماشین‌های کشاورزی را بسازیم؟ علت آن این است که ما هر جا که تحریم شده‌ایم، پیشرفت کرده‌ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین دومین رویکرد را در این زمینه بحث هزینه‌ها عنوان کرد و افزود: همه کارشناسان وابستگی اقتصاد به نفت را عامل عقب‌ماندگی کشور می‌دانند و این در حالی است که همه دولت‌ها شعار قطع وابستگی به نفت می‌دهند اما کاری نمی‌کنند از این رو کار را باید به خود مردم واگذار کرد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی به معنای سرمایه‌دار بزرگ نیست و مدل مردمی بسیج سازندگی الگویی مناسب در این زمینه است، نکته سوم را فرآوری نفت خام عنوان کرد و ادامه داد: آیا می‌توان گفت که ما در کشور پول کم داریم و ناچاریم نفت بفروشیم؟ در حالی که اینطور نیست.

سردار نقدی در همین زمینه به فروش 10 میلیون قطعه سکه در 40 روز در اوایل سال 91 اشاره کرد و گفت: ما می‌توانیم با مدیریت، سرمایه‌های سرگردان را به مجرای تولید بیاوریم به جای اینکه برای سرمایه‌گذاری نفت بفروشیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه امروز سود واقعی به تولید‌کننده نمی‌رسد بلکه به واسطه‌ها می‌رسد، افزود: ما تا این مسئله را حل نکنیم این سرمایه‌ها به دلال‌بازی، ملک‌ و سکه خریدن می‌رود.

وی با طرح این پرسش که ما چرا از شفاف کردن اقتصاد و مشخص کردن درآمدها می‌ترسیم، گفت: با شفافیت اقتصاد می‌توان به افزایش درآمد مالیاتی و جلوگیری از سودهای بادآورده رسید و می‌توان اجازه داد تولید‌کننده سود اصلی را ببرد از این رو این اقدامات را می‌توان برای قطع وابستگی به فروش نفت خام انجام داد.

سردار نقدی بر همین اساس به نقش مردم در پشتیبانی از انقلاب اسلامی علیرغم هجوم دشمن و شایعات پیچیده اشاره کرد و گفت: مردم شریف و فهیم ایران سرمایه بسیار بزرگی هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: مسئولان به جای اینکه به فکر این باشند که چگونه در دوره بعدی روی کار بیایند باید به این مسائل توجه و اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند چرا که کشور امروز محتاج انقلاب اقتصادی است لذا دستگاه اجرایی باید از آبروی خود مایه بگذارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی می‌تواند ما را از آخرین گردنه مبارزه با استکبار عبور دهد و تحول بزرگی بر جهان و منطقه رقم بزند، گفت: البته ملت‌ها از جمله جنبش 99 درصد و مصر، تونس و سایر کشورهای اسلامی به صحنه آمده‌اند اما ما باید به تهدیدات پایان دهیم و این با اقتصاد مقاومتی و ارائه الگویی خوب شدنی است.


نظرات بینندگان