کد خبر: ۵۲۳۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
پنج‌شنبه‌ها با شهدا:

شهیدی که تصمیم گرفته بود در جبهه دبیرستان راه بیندازد+تصاویر

«امروز بچه ها دارند این جا می جنگند و خون می دهند، عده ای بی تفاوت و اشراف زاده هم در شهرها عین خیالشان نیست! با خیال راحت درس می‌خوانند، فردا هم که جنگ تموم بشود، همه مسولیت ها‌ی کلیدی مملکت را بدست می‌گیرند، این رزمندها هم می شوند محافظ یا زیر دست آنها!»

شیرازه- سرویس قطعه شهدا: شهید خلیل مطهرنیا در مهرماه 1338درخانوادهای مذهبی در روستای علی آباد از توابع شهرستان جهرم چشم به جهان گشود. دوران پرنشاط کودکی او با اندوه مرگ مهربانش قرین گشت و در زمانی‌که نهال وجود او اولین آوازهای رویش را سر می داد درعزای پدر نشست. در طول زمان تحصیل مخارج زندگی و تحصیل خود را از دسترنج خویش حاصل می کرد.

شهید مطهرنیا پس از گذراندن دوران تحصیل ابتدایی و راهنمایی در سال 1357 و در بحبوحه پیروزی انقلاب موفق به اخذ دیپلم گردید و یک سال بعد یعنی در سال 1358 بعد از انصراف از دانشگاه (که در جریان انقلاب فرهنگی موقتا تعطیل شده بود) به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهرم در آمد. شهید مطهرنیا که دوران انقلاب در مبارزات مردمی در شهرستان جهرم از جمله تسخیر ژاندارمری و شهربانی و پادگان ارتش نقش فعالی داشت، بعد از انقلاب از بنیان گذاران اصلی بسیج و تشکیل دهندگان گروههای مقاومت این شهرستان بود. بعد از شروع جنگ تحمیلی نیز از جمله کسانی بود که رهسپار جبهه های حق علیه باطل گردید و تا زمان شهادتش در غالب عملیات ها شرکت کرد. در عملیات رمضان به عنوان فرمانده گردان و بعد از آن به سمت فرماندهی طرح و عملیات لشکر المهدی .عج. منصوب گردید و تا زمان شهادتش در این سمت باقی ماند.

وی در حال گذراندن دوره فرماندهی درتهران بود که عملیات کربلای 4 شروع شد و به محض اطلاع خود را به جبهه رساند و در این عملیات شرکت کرد. شهید مطهرنیا که در عملیاتهای مختلف بارها به شدت مجروح شده بود، سرانجام در تاریخ 30 دیماه 65 درحالی که مانند آقایش ابا عبدالله .ع. سر بر بدن نداشت به دیدار حضرت دوست شتافت. خاک لاله خیز شلمچه و عملیات کربلای 5 یادمان پرواز ملکوتی این عاشق واصل است. پیکر مطهر شهید در نهم بهمن ماه 1365 در جهرم تشیع و در کنار همرزمانش به خاک سپرده شد.

شهید مطهرنیا در سال 1361 ازدواج کرد که ثمره ی آن دو فرزند به نامهای سجاد و فاطمه می باشد که در وصیتنامه خویش درباره فرزندانش ،خطاب به همسرش می نویسد: «فرزندم سجاد را با اخلاق نیکو و صفات پسندیده تربیت نما و با خودت عهد کن که او را در راه اسلام فدانمای». در جایی دیگر شهید ، فرزندش را اینگونه وصیت می کند: «هیچ وقت به خاطر مقام و مال و ثروت به دیگران احترام نگذار، پشتیبانت خدا باشد و امیدت به تلاش کار خود.»

تصمیم گرفته بود توی جبهه دبیرستان راه بیندازد. می گفت: «امروز بچه ها دارند این جا می جنگند و خون می دهند، عده ای بی تفاوت و اشراف زاده هم در شهرها عین خیالشان نیست !با خیال راحت درس می‌خوانند، فردا هم که جنگ تموم بشود، همه مسولیت ها ی کلیدی مملکت را بدست می‌گیرند، این رزمندها هم می شوند محافظ یا زیر دست آنها!»

وسعت دید عجیبی داشت؛برای رزمندها می سوخت. یکی از روزها یک گوشه خلوت نشسته بود حال غریبی داشت تا آمدم حرف بزنم گفت : «چیزی به شروع عملیات نمونده، بعد از عملیات هم دیگه منو نمی بینی، کار من با دنیا تموم شده ، کار دنیا هم با من تموم شده! نه من دیگه با دنیا کار دارم نه دنیا بامن».

درست چند روز بعد از عملیات کربلای 5 خبر شهادتش در تمام شهر پیچید.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
0
«گمنام ۶۱» آمد + فیلم

http://www.tasnimnews.com/Home/Single/297169
عبداله ابراهیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
0
این دوقولوهای جنگ شهرمون تمام مشکلات ما رو حل میکنند شاید باورتون نشه ولی . شهید خلیل و علی اکبر .اصلا آبروییی عجیبی پیش خدا دارند . البته اینم در متن نبود شهید خلیل در بین شرکشی به چادر رزمنده ها بیشتر قرآن را حفظ کرده بودند .