کد خبر: ۵۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 8 اسفند

نمایندگان فارس می‌گویند؛ یک سبد کالا٬ صد سبد حرف و حدیث

«یک سبد حرف و حدیث» گزارش یک روزنامه است که مزیت‌ها و معایب توزیع سبد کالا را از نگاه مسئولان و نمایندگان فارس در مجلس بررسی کرده است.

به گزارش شیرازه؛ امروز «نیم‌نگاه» در حالی منتشر شد که بعد از تیتر یک، این تیتر بیشتر از همه در صفحه اول جلب توجه می‌کند: «زنده یاد مهندس ابراهیم حجری»! بله! این روزنامه آگهی ترحیم یک سازمان را در نیم صفحه اول خود و با تیتری درشت منتشر کرده است و وقتی این را در کنار عکسی که با سایز غیراستاندار از رئیس جمهور منتشر شده، قرار بدهیم، می توانیم به این نتیجه برسیم که واقعا نیم نگاه نه تنها حرفه‌ای نیست که حتی کوچک‌ترین قدم رو به جلو و اراده‌ای برای حرفه‌ای شدن هم در آن دیده نمی‌شود. راستی این روزنامه چقدر از دولت یارانه می‌گیرد؟

«عصر مردم» اما «هلاکت اشرار مسلح و انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در شیراز» را تیتر یک کرده است. عسلی مدیرمسئول این روزنامه هم سرمقاله خود را به قناعت اختصاص داده. گزارشی از نکوداشت روز مهندس در شیراز که در آن استاندار گفته «هر کدام از مهندسان ما می‌توانند خواجه نصیر باشند» را هم در صفحات داخلی می‌توانید مشاهده کنید. کاریکاتور امروز هم واقعا دیدن دارد؛ «بیمارستان شهر خشت برای چندمین بار افتتاح شد»!

«چرخ کارخانه آزمایش مرودشت دوباره می‌چرخد»؛ این را «افسانه» به نقل از نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد تیتر کرده است. بر اساس توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت، صاحبان کارخانه موظف به واگذاری سهام خود به صنعت‌گران خواهند شد. یادداشت امروز این روزنامه اما به زلزله دیروز در شیراز پرداخته و نوشته؛ «طنز ماجرا در این است که در کشورهایی که ساختمان‌های استاندارد دارند، به مردم توصیه می‌کنند هنگام زمین لرزه به بیرون ندوند ولی در اینجا توصیه گفته شده و گفته نشده این است که از ساختمان فرار کنید. زمان زمین لرزه هیچ کس در ساختمان احساس ایمنی نمی‌کند ...». صفحه آخر این روزنامه هم تماما به گرامی‌داشت روز مهندس اختصاص یافته.

«خبر جنوب» اما به مرور وضعیت پروژه‌های عمرانی استان پرداخته و تیتر زده؛ «زخم توسعه نیافتگی بر پیکر فارس». در این گزارش آمده که در فارس 2700 پروژه مستمر و نیمه تمام وجود دارد، 165 پروژه ملی در دست اجراست و 3340 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌ها نیاز است. ساسان تاج‌‌گردون معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری هم خبر داده که از مجموع بودجه عمرانی پارسال حدود 30 درصد محقق شده است و این یعنی این‌که دولت توان تامین این اعتبارات را ندارد و باید منابع دیگری را در تکیمل پروژه‌ها به کار گرفت. خبر جنوب به سراغ نماینده جهرم هم رفته تا از او بشوند که تعداد پروژه‌ها به خاطر عقب ماندگی فارس است. «یک سبد حرف و حدیث» اما گزارش مفصل این روزنامه است که مزیت‌ها و معایب توزیع سبد کالا را از نگاه مسئولان و نمایندگان فارس در مجلس بررسی کرده است. اگرچه مزایای این طرح هم گفته شده اما معایب طبیعتا بیشتر از مزایاست. ضرغام صادقی نماینده شیراز گفته که در جستجوی راهی بهتر باشیم. الیاس طاهری نماینده اقلید هم از عملکرد متولیان توزیع سبد کالا انتقاد کرده و آن را فاقد کار کارشناسی لازم و شناخت کافی و دقیق از شرایط جامعه ارزیابی کرده است. جعفر قادری دیگر نماینده شیراز هم گفته که مشکل با توزیع سبد کالا و پول حل نمی‌شود. او البته خواستار این شده که تنوع بیشتری در سبد کالایی گروه‌هایی با درآمد پایین ایجاد شود. سید عنایت‌الله هاشمی نمانیده مردم سپیدان اما با نامناسب ارزیابی کردن شرایط کشور برای اجرای طرح‌هایی مثل توزیع سبد کالا اظهار کرد: واقعیت این است که در شرایط فعلی کشور اجرای این تصمیم کار مناسبی نبود. در این گزارش برخی از مسئولان استانی نیز به بررسی سبد کالا پرداخته‌اند.

نظرات بینندگان