کد خبر: ۵۲۴۰۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
«معجون وبلاگی» این هفته شیرازه با طعم:

بفرمائیـــد ساپورت/ شیعه در نوروز امسال عزادار مادر است؛ لطفا توجه فرمائید!

شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

شیــــرازه: وب نویسان فعالی در سراسر استان فارس هستند که وبلاگ های آن ها از سطح بالایی برخوردار است. محتواهای خواندنی این وبلاگ ها گرچه مشتری خاص خود را دارد اما به منظور معرفی هر چه بیشتر، شیـــرازه در نظر دارد به صورت هفتگی گزیده بهترین های وبلاگی را در قالب «معجـــون وبلاگی» تقدیم شما خوانندگان گرامی نماید.

یقیناً مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی کشور وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب یا از بخش ارتباط با ما ارسال نمایند.

وبلاگ گل سرخ نوشت: ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده

عمریست که ز شما غافل مانده ام، سرگردانم، نمیدانم کجا باید هجرت کنم روز ها یک به یک میگذرد و همچنان سر خط مانده ام... ای شهدا راه نشانم دهید، فانوس های شب زنده داریتان همه روشن مانده است، تا چند فانوس باید دنبال کنم، چقدر مانده تا به شهر شما نزدیک شوم؟ دلم هوای سرودن نمی کند! نمی دانم چرا بهانه ی گریستن نمیکند! نفسم دم آرام نمی کند گویا هوای دلم سنگین تر شده است، برای پریدن بهانه گیر تر شده است، دستم به سوی شما ها درازتر شده است، بغض رسیدن سریعتر شده است دستم بگیرید که پاهای من در این شهر گناه سست تر شده است، چشم های عابر چشم براه تر شده است...

به شوق شهرتان اشک بار تر شده است، این حال من است که مدتی بارانی ام سرم را به پای مادر گذارم که من زهرائیم...

******

وبلاگ بهار فارس نوشت: قرآن و اهلبیت چه الگویی را معرفی می کنند؟

یکی از شیوه ها و روش های تربیتی صحیح از دیدگاه قرآن کریم استفاده درست و مناسب از الگوها و اسوهای مناسب می باشد.

یکی از الگوها و اسوه هایی که خداوند منان در کلام الله مجید به صراحت آن را الگوی مناسب می داند و معرفی می کند رسول گرامی اسلام (ص) است و در سوره احزاب آیه 23 می فرماید:

«البته در اقتدای به رسول خدا چه در صبر و مقاومت با دشمن و چه دیگر اوصاف و افعال نیکو, خیر و سعادت بسیار است برای آن کسی که به ثواب خدا و روز قیامت امیدوار باشد و یاد خدا را بسیا ر کند.»

پیرامون استفاده مناسب از سیره و الگو در زندگی انسان ها حضرت علی علیه السلام در خطبه 116 نهج البلاغه می فرمایند:

«به سیره پیامبرتان اقتدا کنید که برترین سیرت است و به سنت او بگروید که راهنماترین سنت است.»

پیامبر گرامی اسلام(ص) به عنوان برترین اسوه و به عنوان الگویی خاص و شایسته برای یاران و مردم بودند؛ با همین شکل چگونگی انجام بسیاری از اعمال را به اصحاب و یاران خود می آموختند.

در بحار الانوار جلد5 صفحه 178 آمده است که: از ابی حازم که یکی از یاران پیامبر گرامی است روایت شده: روزی پیامبر گرامی اسلام روی منبر نماز خواند و پس از اتمام نمازش رو به مردم کرد و گفت: من نمازم را بدین شیوه خواندم تا شما از این شیوه من پیروی کنید و نمازتان را از این به بعد با این کیفیت بجا بیاورید.

بنابراین تنها چیزی که باعث افزایش میل و انگیزه به آراستگی و درستی و در نتیحه زیبایی اعمال ما انسان ها می شود استفاده از الگوهای بافضیلت و پاک می باشد و بلعکس الگوها و اسوه های ناپاک و نادرست جوامع بشریرا بسوی پرتگاه هدایت خواهد کرد و رذایل را در جامعه گسترش می دهد.

دلیل اینکه بر الگو ها تاکید بسیار زیادی می شود و بسیار هشدار می دهند در انتخاب الگوی خود بهترین شخص را از جهات مختلف برگزینیم به این دلیل است که الگوها به عنوان کسانی هستند که تمامی افعال آنها مورد تایید واقع شده و باعث می شوند دیگران مطابق و هم شکل با آنها عمل کنند.

******

وبلاگ بچه های جنگ نوشت: جلبک های سبز بدانند

عده ای از باقی مانده های جلبک های سبز و اصلاح طلبان افراطی و گروهک تروریستی مجاهدین خلق فکر می کنند ایران هم اکراین است و تلاش دارند از شیوه جدید براندازی حکومت که همان قدرت خیابان : Power of Street است برای بر اندازی انقلاب اسلامی مردم اقدام کنند.

تا بحال با خود فکر کردید که چرا پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید مدام سخن از خالی بودن خزانه، مشکلات اقتصادی، تورم بالا، توان خرید پایین مردم، فقیر نشان دادن مردم با اقداماتی همچون سبد کالا، اثر گذاشتن تحریم ها بر اقتصاد، تلاش برای رفع تحریم ها و در نهایت رفع حصر خائنین در فتنه 88 بوده است؟

به نظر شما علت چیست؟ چرا روزنامه های اصلاح طلب مدام به این مطالب می پردازند؟ چرا بعضی از این روزنامه ها تیتر می زنند آزادی زن نارنجی یا روز نارنجی در اکراین؟ چرا در سایت مجاهدین خلق که روزی به ملت حمله کردند و خون ها ریختند چندین مقاله در خصوص اوضاع بد اقتصادی مردم ایران وجود دارد؟

جلبک های سبز بدانند ایران، اکراین نیست...

بهتر است بدانید شبکه صهیونیستی رسانه های جهانی ضمن آتشبیاری بی وقفه مطالبات اصلی اغتشاشگران اوکراینی را مقولاتی مثل بهبود وضع اقتصادی، تلاش برای تحصیل در کالج های اروپا با شرایط بهتر، برخورداری از آپارتمان و معیشت بهتر و برخورداری از ویزای شینگن برای مسافرت راحت تر عنوان کرده اند.

دقت کرده اید که پس از مذاکرات ژنو آمریکایی ها و اروپایی ها خواستار رفع حصر خائنین فتنه 88 شدند؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید آمریکا و اروپا هم دولت اوکراین را تهدید کرده بودند در صورت عدم آزادسازی خانم تیموشنکو (زن نارنجی که در انقلاب نارنجی اوکراین نقش اصلی را ایفا کرد) تحریم های جدیدی را علیه اوکراین اعمال می کنند!

اما همه این کم خردان یادشان رفته که اینجا ایران است. یادشان رفته زمانی همین ملت در خیابان ها شاه را بیرون کردند و زمانی دوباره در خیابان ها جلبک های سبز را به خانه ها فرستادند و هرساله در22 بهمن در خیابان ها شبکه های تلویزیونی دنیا را تسخیر می کنند. گویا یادشان رفته هروقت که فشار های آنان علیه مردم ما زیاد شد ملت بجای خالی کردن پشت نظام، منسجم تر مانند زمان انقلاب و دفاع مقدس از کشور و انقلاب و ولایت دفاع کردند.

آری روزنامه های افراطی خائن باز هم تیتر بزنید زن نارنجی آزاد شد. اینجا ایران است هرچند آرزو بر کم خردان عیب نیست...

******

وبلاگ مکتب عاشورا نوشت: امت شهید پرور؛ لطفا کاغذ دور کمپوت ها را باز نکنید!

نوبت به همرزم بسيجي ما رسيد، خبرنگار ميكروفن را گرفت جلو دهانش و گفت: خودتان را معرفي كنيد و اگر خاطره اي، پيامي، حرفي داريد بفرماييد.

او بدون مقدمه و بي معرفي صدايش را بلند كرد و گفت: شما را به خدا بگوييد اين كاغذِ دور كمپوت ها را از قوطي جدا نكنند، آخر ما نبايد بدانيم چه مي خوريم؟ آلبالو مي خواهيم رب گوجه فرنگي در مي آيد. رب گوجه فرنگي مي خواهيم كمپوت گلابي است. آخر ما چه خاكي به سرمان بريزيم؟

به اين امت شهيد پرور بگوييد شما كه مي فرستيد، درست بفرستيد، اينقدر ما را حرص و جوش ندهيد.

خبرنگار همين طور هاج و واج فقط نگاه مي‌كرد.

******

وبلاگ قلم فارس نوشت: بفرمائید ساپورت

این ماجرا در ایران خیلی هم جدید نیست، قدمت بلند بالایی دارد؛ اینکه بیاییم از غرب الگو بگیریم، آن هم زمانی که غربی‌ها دارند آن رفتار را از جامعه‌ی خودشان حذف می‌کنند.

نمونه‌ی جدیدش همین پوشیدن ساپورت در خیابان‌های شهر است، چیزی که دیگر آنقدر برای مردم بعضی از کلان‌شهرها عادی شده که دیگر کسی جرئت نهی از منکر هم در این رابطه ندارد.

جالب اینجاست که آمریکایی‌ها در همین زمانی که بعضی از ما ایرانی‌ها داریم برای رسیدن به ساپورت تابوشکنی می‌کنیم، قانونی برای منع پوشیدن ساپورت وضع می‌کنند....

آن هم نه برای مسائل شرعی و دینی، می‌گویند پوشیدن لباس تنگ برای دانش‌آموزان موجب می‌شود پیشرفت تحصیلی خوبی نداشته باشند.

کاش ما بچه مسلمان‌ها باور می‌کردیم که هرچه در دین اسلام سفارش شده، برای بهتر زندگی کردنِ ماست نه دروغ است و نه دکانی برای کاسبی.

نمونه‌اش همین پوشیدن لباس تنگ که امام علی علیه السلام درباره‌اش فرمودند: «بر شما باد پوشیدن لباس ضخیم چرا که هر کس لباسش نازک باشد، دینش نازک است».

******

وبلاگ بسیجیان پاسارگاد نوشت: مسئولین محترم، شیعه در نوروز امسال عزادار مادر است؛ لطفا توجه فرمائید!


اگرچه قطعا مدیران متعهد صدا و سیما واقف به این مساله بوده و حتما برای آن تدارک مناسبی نیز دیده و یا خواهند اما وظیفه ما، به عنوان یک رسانه، تذکر و یادآوری است تا چنانچه فرد مسئولی وجود داشته باشد که به جهت تراکم فعالیت ها و کارها، از این مهم غفلت کرده باشد نیز، در جریان امر قرار بگیرد.

ایام فاطمیه که علما و مراجع بزرگوار، همانند اهل بیت(ع) برای بزرگداشت و تعزیت آن تاکیدات مهمی داشته اند از اوایل جمادی الاول آغاز می شود. اگرچه برخی هیاتی ها از فردای ولادت حضرت زینب(س) لباس مشکی فاطمیه را بر تن می کنند اما آنچه در سطح عمومی جامعه مرسوم است، از تاریخ ۱۲ جمادی الاول که امسال مصادف شده است با روز جمعه ۲۳ اسفند، این ایام حزن و عزا رسما آغاز می شود.

در ادامه، روز ۳ جمادی الثانی که در تعطیلات نوروز قرار گرفته، روز شهادت دوم و اوج مصیبت و عزای اهل بیت(ع) در سوگ ام السادات، حضرت فاطمةالزهرا(س) است.

با این حساب، سراسر تعطیلات نوروز در پیش رو با ایام فاطمیه مقارن شده است که سطح عمومی جامعه، در حال و هوای عزاداری و شرکت در هیات ها و محافل سوگ و روضه قرار خواهد گرفت.

با این توضیح، شایسته است مسئولان صداوسیما نیز، همگام و همراه با امت خداجو و مسلمان ایرانی، تدارک مناسبی برای برنامه های نوروزفاطمی داشته باشند تا نوعی از تناقض در برنامه های تلویزیون و رادیو را شاهد نباشیم و حرمت عزای فاطمیه که عزای پیامبر اعظم(ص) و همه اهل بیت(ع) است حفظ شود. از سویی مجالس و محافل وعظ و روضه پخش نشود و از سوی دیگر، بساط قهقهه و پخش موسیقی های تند و در دستور کار قرار گیرد.

مردم، بارها و بارها نشان داده اند که بیشترین مراعات و مشارکت را در این قبیل برنامه ها خواهند داشت که تقارن چندسال قبل نوروز با عاشورای حسینی(ع) موید این نکته است اما بعضا دیده می شود که متاسفانه برخی مسئولان و نهادها، از خواسته های ملت عقب افتاده و یا دچار زاویه شده اند که این نوشتار، خطابش با همان معدود افراد دارای زاویه است.

باز هم تاکید می شود که شاید این یادآوری قدری زودتر از موعد بوده است اما به جهت اهمیت آن و اینکه معدود افراد مسئولی در آن روزهای شلوغی این توجیه را نداشته باشند که خبر نداشتیم، از همینک تذکر داده شد تا بهترین برنامه ها برای آن روزهای ملت تدارک دیده شود.

******

وبلاگ سریر نوشت: خاکی که هر کجایش آلاله ای غریب است

در انتهای اروند یک غبرت عجیب است
تا وادی شلمچه، قلبم چه بی شکیب است
آنجا که قتلگاه صد ها شهید زنده
یا کربلای خون و همواره بوی سیب است
آنجا دیار عشق است، آنجا بقیع دلهاست
دشتی پر از صدای، یارب و یا حبیب است
افسون عاشقی را تا پای جان سرودن
فریاد یا حسین و بر خصم دون نهیب است
جایی که در زمینش اکسیر خون چکیده
در ترببتش شفای هر درد بی طبیب است
باید که با وضو بود، پای برهنه پیمود
خاکی که هر کجایش آلاله ای غریب است

******

مرصادنامه نوشت: چرا شما نمی گوئید امام خمینی؟

سال پنجاه و نه به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم: "استاد؟ چرا رسانه های شما نمی گویند امام خمینی؟ خنده ای کرد و گفت: آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!

کیفش را باز کرد و یک کتاب در آورد، ترجمه آلمانی کتاب ولایت فقیه امام خمینی بود وگفت: آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد، وقتی ما بگوئیم "امام" ایشان بین کشور های دنیا شاخص می شوند چون کلمه امام قابل ترجمه نیست، ولی وقتی بگوئیم "رهبر" این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد.

دیگر ما ایشان را در کنار استالین، موسیلینی و هیتلر قرار می دهیم، کلمه رهبر به نفع ما وکلمه امام به نفع آقای خمینی است، از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می گوئیم:

"آیت الله" ، امّا "امام" یک بار معنوی دارد. از طرفی ایشان آن طوری می شود امام امت اسلامی، که مسلمان های دنیا را دورش جمع بکند!

وی با این صراحت این را به من گفت.

تا موقعی که کلید واژه های قرآنی امام خمینی(ره) که راس آنها امام بود احیا نشود هر کاری که بکنیم وصله پینه است؛ شما هر لعنتی که به دشمنان اسلام بکنید این قدر جگرشان نمی سوزد که بگوئید "امام خامنه ای"

دشمن بداند: آسمان و فلک را که رد کند...

به قدش نمی رسد"سید علی" را رصد کند...

هر کس به ولایت فقیه پایبند باشد بقیه امور او اگر انجام شود به نحو احسن قبول می شود، وگرنه عبادات دیگر بدون پایبندی به اصل ولایت فقیت مانند نماز بی وضوست. شهید سید محمود موسوی

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
0
شهروندان عزیز در عید امسال حرمت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) را نگه داریم چرا که همه ما مدیون انهاییم و حرمت به اهل بیت(ع)وظیفه ذاتی مسلمانان است
کیانوش از داراب
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
0
کجایند ساپورت پوشان اروندمنظور غواصان هست
حرف حق
Pakistan
شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲
0
با سلام. ما شیعیان باید احترام اهل بیت را نگه داریم و اعمال و رفتار آنها را الگوی خود قرار دهیم. اما متاسفانه در بیشتر مجالسی که به نام اهل بیت گرفته می شود بیشتر جنبه عادت و تکراری بودن گرفته و برخی سخنرانی ها نیز به گونه ای است که باعث تفرقه و اختلاف بیشتر بین شیعه و سنی می شود و عملا دشمنان اسلام از این قضیه خوشحال می شوند.