کد خبر: ۵۲۴۶۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲

پشت پرده های مدیریت بزرگترین معدن خاک نسوز کشور/ آیا برای مردم آباده آبی گرم می شود؟!

با گذشت چند روز از انتخابات اعضای هیات مدیره معدن استقلال خاک نسوز ، بازتاب های گسترده ای را به دنبال داشت. ترکیب جدید هیات مدیره معدن واکنش برخی از اعضای شورای شهر را نیز به دنبال داشته است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیــرازه، شهردار آباده پیش از این هدف از تغییرات در هیات مدیره معدن را در راستای بکارگیری افراد با تخصص بیشتر در امر معدن و صنایع و استفاده از نظر مشورتی اعضای شورای شهر بر شمرده بود؛ در حالی که وی در مجمع عمومی چند روز قبل وقتی پشت تریبون قرار گرفت در جملاتی کوتاه پرده از موضوعی کنار زد که قابل تامل بود. مهدی رهنما گفت: شهرداری آباده صرفا نماینده اعضای شورای شهر است و در انتخاب اعضا هیچ مسئولیتی قبول نمی کند!

آباده نما گزارش داد: این انتخاب که به گفته شهردار نتیجه مشورت و نظر اعضای شورا بوده ترکیب جالبی را به وجود آورده است.

انتخاب جنجالی یک طلبه بدون کوچکترین سابقه اجرایی و تخصص مرتبط که اتفاقاً وی نیز مانند اکثریت هیئت مدیره جدید غیربومی است در نوع خود جالب توجه است. گزینه ای که صفائیان عضو شورای شهر آباده، آن را فردی با مدیریت قوی دانسته و برای اثبات این کارآمدی به موضوع پیشنهاد وی برای تصدی سمت بخشداری آباده بسنده کرده است.

این در حالی است که حجت الاسلام سعید جعفری در گفتگو با سردبیر آباده نما به نداشتن تخصص در امر معدن و مدیریت در شرکت تجاری اذعان می نماید و در عین حال تاکید می کند که صرفا متعهد به انجام وظیفه است.

علاوه بر این انتخاب افراد بدون سابقه و نداشتن شرایط و ملاک های سازمان بورس برای انتخـاب هیات مدیره موضوع دیگری است که ظاهرا از نظرها دور مانده است و این مساله دو نکته را به ذهن متبادر می سازد: اول آنکه تصمیم گیرندگان از قوانین بورس اطلاع ندارند و یا این که اصولاً مطمئن هستند که سازمان بورس گزینه های پیشنهادی آنان را تایید می کند!

قسمتِ جالبِ سریالِ انتخابِ هیئتِ مدیره معدن خاک نسوزِ آباده زمانی است که با اعتراض و مخالفت های معنادار سه تن از اعضا شورای شهر مواجه می شویم. محمد مهدی رضانیا، بهرام ایزدی و اشرف السادات علوی پور سه عضو شواری شهر که هر سه مستقیم و غیرمستقیم در گذشته در این خصوص دستی بر آتش داشته اند درباره انتخاب آقایان "سهراب فرامرزی" و "ناصر ملاوردی" که ظاهرا دارای سوابق علمی و تخصصی نیز هستند، با مستمسک قراردادن «غیر بومی» بودن به شدت معترض هستند و در عین حال هیچ گونه واکنشی به انتخاب نفر سوم (سعید جعفری) نشان نمی دهند. در حالی که نفر سوم نیز شرط از نظر آنان مهمِ «آباده ای بودن» را به علاوه نداشتن تخصص ندارد!

آنچه مبرهن است ابهام و تناقض های فراوانی است که در گفتار و رفتــار مسئولین امر دیده می شود و یکی از بزرگترین بنگاه های اقتصادی کشور و استان درگیر حواشی نازیبایی است که خون به دل مردم می کند.

«یکى از اخلال هاى اقتصادى، سوءاستفاده‌هاى گوناگون از سرمایه‌هاى ملى است؛ از ذخایر متعلق به مردم در کشور است. کسانى با یک نامى از تسهیلات استفاده می کنند، اما در جاى دیگرى مصرف می کنند؛ این خیانت است، این دزدى است. گاهى دزدى از کیسه‌ یک نفر است، گاهى دزدى از کیسه‌ یک ملت است؛ این سنگین‌تر است. با این اخلال ها باید مواجهه بشود

شنیدن این جملات که شاید در بدو امر به خیلی ها بر بخورد فرمایشات رهبری است که در اجتماع کارگران در 14 اردیبهشت 1391 ایراد شده است و همین چند روز قبل سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ فرمودند.

در هر صورت آنچه نقل زبان هاست حرف و حدیث های درست و غلطی است که همیشه بین مردم درخصوص عملکرد نمایندگان مردم در "مجلس" و "شورای اسلامی شهر" در ادوار مختلف در خصوص معدن استقلال مطرح بوده و چه خوب است مسئولین با عبرت از گذشته به فرموده امیرالمومنین (علیه السلام) از مواضع اتهام دوری بجویند و خود را به حواشی مشغول نسازند.

حاشیه هایی که به خاطر برخی اسناد و مدارک که ردپـای سوء استفاده و پرداخت ها و دریافت های غیرقانونی بعضی افراد و سکوت و انفعال مجریان و ناظران در آن به وضوح روشن بود و باعث شد تعدادی از نامزدهای انتخابات شورای چهارم شهر نیز نتوانند از فیلتر تائید صلاحیت دستگاه های مسئول رد شوند یا بعضاً به صورت ناپلئونی و با وساطت این و آن بالاخره از این مانع عبور کنند
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حسنی
United States of America
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
0
این ها از اشهایی است که نماینده برای معادن می پزد تا هم به ... برسد وهم نیروهای خود را برای انتخابات چینش کند .
طلبه مورد نظر نیروی زارع است که برای بخشدار شدنش خیلی تلاش می کرد
صمدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
0
کمکم ماهیت خود را خوب نشان می دهند و ماهم از این اتفاق خوشحالیم تاا جبهه متحد بداند از چه کسی حمایت کرده
خاکی پاکی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
0
هر دم ازین چیز بری بربری
بهتر ازاین چیز دگر نمبری
واقعا با این انتخاب پدرمون محافظه کاری در آورده تا کی برای چی آخر وعاقبت داری یانه ؟
مردی پیدا نشد بگه چرا وبه چه علت که بیایت تو سایت و اینترنت بنویسی
خدا به داد برسه
بیچاره کردین رفت شما فارسو
فقط همینتون بس که خیلی چیزید