کد خبر: ۵۲۴۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یکشنبه 11 اسفند

یک سوم جمعیت فارس از یارانه محروم می‌شوند؟

قرار است از سال آینده یارانه نقدی تنها به نیازمندان پرداخت شود و بر اساس سازوکاری که هنوز مشخص و اعلام نشده است افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه محروم شوند.

به گزارش شیرازه؛ «باید به سمتی برویم که شیراز جایگزین بسیاری از شهرهای هدف گردشگری دنیا شود»؛ این عنوان تیتر یک «نیم نگاه» امروز است که به حاشیه های بازدید شهردار شیراز از برخی از محورهای گردشگری شیراز پرداخته. این روزنامه با اشاره به صحبت های وزیر بهداشت در مورد پزشک خانواده در استان فارس و نگاهی به آمار کشتگان حوادث جاده ای صفحه اول خود را بسته است. صفحه آخر «نیم نگاه» هم تماماً به مراسم بزرگداشت روز مهندس اختصاص یافته است.

اما «افسانه» سعی کرده خوانندگان زن را بیشتر به سمت خود بکشد و برای این کار "آیا درهای فرمانداری و بخشداری به روی زنان فارس باز می شود؟" را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و با بررسی تحقق این موضوع در استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به سراغ مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری رفته. یحیی هاشمی گفته: رویکرد استاندار و مجموعه استانداری فارس به انتخاب مدیران زن کاملا مثبت است.

«خبرجنوب» با دو موضوع صفحه اول روزنامه خود را پر کرده است؛ ابتدا با طرح سوالی جنجالی در مورد یارانه ها با عنوان "یک سوم جمعیت فارس از یارانه محروم می شوند؟" و کاریکاتوری جالب توجه، تیتر یک خود را قلم زده و آورده: «قرار است از سال آینده یارانه نقدی تنها به نیازمندان پرداخت شود و بر اساس سازوکاری که هنوز مشخص و اعلام نشده است افراد غیر نیازمند از دریافت یارانه محروم شوند. درواقع از زمانی که بودجه 93 به مجلس ارایه شده گمانه زنی های زیادی نیز در ارتباط با چگونگی اجرای طرح هدفمندی یارانه ها مطرح و در همین راستا پیشنهاد ارایه بن کالا و پرداخت های غیر نقدی به اقشار ضعیف و متوسط توسط دولت و مجلس به افکار عمومی ارایه گردید.» محیط زیست اما دومین محور صفحه اول این روزنامه است که به قطع 2800 اصله درخت برای ساخت آزادراه شیراز-اصفهان اشاره کرده. صفحه گردشگری هم امروز جای خود را به اطلاع رسانی داده و تبلیغاتی با زمینه گردشگری منتشر شده است. اما «خبرجنوب ورزشی» تمام قد به احترام ورزش فارس ایستاده و تمام موضوعات مربوط به استان را بررسی کرده. از اخبار مربوط به فجر شهید سپاسی گرفته تا یل کازرونی که با بلند کردن وزنه 1000 کیلویی آقای پاورلیفتینگ ایران شده و هفت اسکی باز استان فارس که در راه مسابقات قهرمانی جوانان آسیا هستند.

در «عصر مردم» امروز به جز چند تیتر کوچک در سمت راست صفحه اول، مابقی صفحه که با کمترین تبلیغات ممکن پر شده، کلا به مسایل کشوری پرداخته. "تمام ایران به شیراز دعوت شدند" و "وضعیت بحرانی منابع طبیعی فارس را نباید پنهان کرد" از جمله تیتر های صفحه ی اول این روزنامه هستند.در بررسی صفحات داخلی این روزنامه هم، نفهمیدیم داریم «عصرمردم» میخوانیم یا نسخه چاپی «ایسنا»؟! کاریکاتور امروز عصر مردم هم به یارانه ها اختصاص یافته؛




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
0
اگه کسی درامدش خوب باشه باید یارانه به او ندهند و این خودش نوعی عدالت است و حمایت از نیازمندست