کد خبر: ۵۲۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۲

زمان ساخت دومین رآکتور انرژی هسته‌ای

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: ساخت دومین رآکتور انرژی هسته‌ای در 20 فروردین در بوشهر آغاز می‌شود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، عبدالکریم جمیری امشب با حضور در جلسه شورای شهر بوشهر در ارتباط با مشکل فاضلاب بوشهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ساخت دومین رآکتور انرژی هسته‌ای در 20 فروردین در بوشهر آغاز می‌شود در مذاکرات مستقیمی که با رئیس جمهور و معاون وی داشته و تقاضا کردیم که بودجه مورد نیاز جابجایی ساکنان هلیله و بندرگاه قبل از آغاز به‌کار نیروگاه جدید بوشهر تأمین شود.

جمیری اضافه کرد: با پیگیری‌هایی که داشتیم خواستار تخصیص اعتبار150میلیاردتومانی در بودجه سال 93 برای هلیله و بندرگاه شده‌ایم که درصورتی این خواسته عملی نشود سعی خواهیم کرد این بودجه از محل دیگر تامین شود.

این مسئول تاکید کرد: پیگیری لازم برای جذب نیروهای بومی استان به نیروگاه اتمی جدید که در بوشهر احداث می‌شود صورت خواهد گرفت تا برای رفع مشکل اشتغال جوانان استان در نیروگاه جدید شاهد جذب نیروهای بومی باشیم.

نماینده مردم شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس در ارتباط با انتقال پایگاه‌های نظامی بوشهر نیز اظهار داشت: این مسئله مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و باید در آنها در این زمینه تصمیم گیری کنند.

وی در پاسخ به خواسته یکی از اعضای شورا مبنی بر پیگیری مصوب استخدام 50 درصد نیروی بومی در پارس جنوبی گفت: با مذاکراتی که با زنگنه وزیر نفت داشته‌ایم درخواست فراهم کردن زمینه لازم برای آموزش نیروهای مورد نیاز پارس جنوبی فراهم شود تا نیروهای متخصص مورد نیاز از استان بوشهر جذب شوند.
نظرات بینندگان