کد خبر: ۵۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۲

سالاد مطبوعاتی شیرازه؛ از گورخرهای جنجالی تا یارانه در خیابان!

امروز همه روزنامه‌های فارس به دستگیری 5 نفر از مسئولان یک سازمان مهم در استان پرداخته‌اند.

به گزارش شیرازه؛ «عصر مردم» امروز متفاوت تر از دیروز ظاهر شده؛ اگرچه دیروز تیترهای استانی در حاشیه بود اما امروز تیترهای صفحه اول این روزنامه عموما استانی است. «بازداشت 5 نفر در رابطه با ماموریت میلیاردی در فارس» عنوان تیتر یکی است که این روزنامه برای خود برگزیده است. اشاره به 18 اسفند آخرین روز پیش فروش بلیط اتوبوس و عکسی از یک پایانه مسافربری از مواردی است که در صفحه اول به چشم میخورد. عناوینی از قبیل«ارتباط مسئولان، دانشگاه و صنعت فارس ضعیف است» به نقل از استاندار هم در صفحه اول این روزنامه دیده می‌شود. در صفحات داخلی هم که بازار نقل از ایسنا و ایرنا داغ است، باز اکثریت با ایسنا است. گزارشی در مورد آیین بزرگداشت پرستاران در تالار صدرا و سینا از موارد داخلی این روزنامه است. «دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی، قیمت ها را تنها یک بار افزایش دهد» هم تیتری است که عصر مردم به نقل از زارع سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلص و نماینده مردم آباده و بوانات زده است. و در نهایت کاریکاتوری با عنوان «برق گران شد»:




«خبرجنوب» اما خبر باداشت 5 نفر در شیراز در رابطه با مأموریت میلیاردی را در صفحه اول کشوری خود آورده است. در صفحه اول استانی هم آنچه در نشست دیشب 3 نماینده مجلس شورای اسلامی با شورای شهری‌ها گذشت، با تیتر «اندر حکایت همیشه باقی گورخر های جنجالی قطار شهری و قتلگاه شیراز» به رشته ی تحریر درآمده. و جالب اینکه خبر جنوب پای نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی را هم به رسانه های مکتوب باز کرده و تیتر زده که «همه می خواهند بانک بزنند!». «بازار سکه دوباره سکه شد»؛ عنوان کاریکاتوری با موضوع افزایش نرخ سکه است که در سمت چپ صفحه اول خودنمایی می کند. در بررسی صفحات داخلی، «دانشگاه علوم پزشکی شیراز 300 میلیون تومان کمبود بودجه دارد» و « فقط دور خودمان می‌چرخیم» به نقل از استاندار و «جزییات انهدام شبکه جعل تراول چک و دستگیری آدم ربایان 100 میلیونی» از عناوین مهمی هستند که امروز به آنها پرداخته شده است. صفحه گردشگری هم دوباره به جای خود بازگشته و این بار لار را برای گردشگری پیشنهاد می‌دهد. صفحه اول خبر جنوب ورزشی هم یک تیتر زیبا داشت: «امیدهای فجر شهید سپاسی شیراز شیرمردانی که قهرمانی را با سجده شکر پر رنگ تر کردند».

«نیم نگاه» تیتر یک خود را از میان صحبت های استاندار انتخاب کرده؛ « ارتباط مسئولان، دانشگاه و صنعت فارس ضعیف است» و با نگاهی به صحبت های شهردار و ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، صفحه اول خود را پر کرده. در صفحات داخلی مطلب جالب توجهی به چشم نمی خورد به جز گزارشی در مورد آزادی کودک کواری در کمتر از هفت ساعت توسط نیروی انتظامی.

«کیفرخواست پرونده مدیران صادر شد» تیتر یک «افسانه» امروز است که در رابطه با بازداشت 5 نفر در شیراز و آزادی آنها با قرار وثیقه های سنگین می‌باشد. «یارانه در خیابان» هم عنوان یادداشت انتقادی افسانه است که در قسمتی از آن آمده: «معاون اول رییس جمهور از کارشناسان خواسته دیدگاه خودشان را درباره سقف nدرآمدی که می تواند شامل دریافت یارانه شود، بگویند.» در صفحات داخلی این روزنامه به خبر«جمع آوری و انتقال معتادان شیرازی به مراکز بازپروری» و معرفی سه سرپرست فرمانداری های سروستان، خرامه و نیریز هم اشاره شده است.

نظرات بینندگان