کد خبر: ۵۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ چهارشنبه 14 اسفند

از تهدید چینی طلا تا ابهام در نرخ بیکاری فارس و درآمد 15 میلیونی گدایان در شیراز

صفحات داخلی میزبان مطالبی است که بیشتر در مورد عید و خانه تکانی است. در صفحه گردشگری این روزنامه «پرتاب نارنجک دستی سال خوشی را برای پاسارگاد رقم نزد»را تیتر شده.
به گزارش شیرازه؛ «عصر مردم» امروز خود را با خبر ها و تیترهای کشوری شروع کرده و تیتر های استانی را به حاشیه کشانده؛ «تابوها را در بحث سرمایه گذاری خواهیم شکست» را شهردار گفته و «کمبود پلاکت،مشکل اصلی انتقال خون فارس است» را هم کریمی، مدیرکل سازمان انتقال خون بیان داشته. در بررسی صفحات داخلی، «شیرازی ها کالای دسته دوم خود را به نیازمندان هدیه می کنند» به نقل از معاون اجرایی شهرداری شیراز و «جشن نیکوکاری 23 ساله شد» به نقل از رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، از موارد قابل توجه امروز این روزنامه است. صفحه کشکول این روزنامه اما، سری به استهبان زده و در مورد نمدمالی در این شهر گزارشی مفصل و قابل توجه چاپ کرده.

امروز «افسانه»، «اعلام جزییات پرونده میلیاردی فساد اداری در فارس» را تیتر یک خود کرده و مانند دیروز به جزییات پرونده فساد اداری پرداخته است. «بوی بهار شیراز با ساز و آواز حاجی فیروز» عنوان تیتر دوم این روزنامه است که در گوشه عکس این صفحه اول جا خوش کرده. «رقم بیکاری در فارس 11 و سه دهم درصد اعلام شد» هم جزو عناوین صفحات داخلی است.

«خبرجنوب» هم امروز خود را با «صدور کیفرخواست علیه سه مدیر سابق یکی از سازمان ها در استان فارس» آغاز کرده و در مطلبی انتقادی تیتر زده «نرخ بیکاری در فارس 40 درصد است نه 11 درصد» که عنوان خبری از جلسه هم اندیشی تخصصی دانشگاهیان با مدیران فارس است. در سمت چپ صفحه اول کاریکاتوری با موضوع درآمد 15 میلیون تومانی گدایان در شیراز دیده می‌شود که در قسمت هایی از آن آمده: «گدایی هر 5 روز 2 میلیون و 500 هزار تومان در شیراز در آمد دارد. یعنی کسب 15 میلیون درآمد ماهانه! معاون اجرایی شهرداری شیراز گفته شهروندان به محض مشاهده متکدیان سامانه 137 شهرداری را خبر کنند؛ هدف جمع آوری معتادان از شهر است». صفحات داخلی میزبان مطالبی است که بیشتر در مورد عید و خانه تکانی است. در صفحه گردشگری این روزنامه «پرتاب نارنجک دستی سال خوشی را برای پاسارگاد رقم نزد»را تیتر شده و آسیب هایی که سالیان گذشته به علت عدم وجود حفاظت مناسب به این اثر تاریخی وارد شده، مورد بررسی قرار گرفته است. در قسمت ورزشی اما به موضوع قهرمانی تیم فوتبال نابینایان استان فارس در کشور پرداخته شده و اشاره ای هم به استقبال شیرازی ها از قهرمان بیلیارد آسیا شده است.

در یک نیم نگاه به «نیم نگاه» به عکس شهردار شیراز و عنوان آن «تابوها را خواهیم شکست» می رسیم و اشاراتی هم به اخبار فارس از جمله «سایت منازل مبله راه اندازی شده است» و «تخلف یک عضو شورای شهر شیراز و گرفتن حقوق بدون حضور!!» شده. در بررسی صفحات داخلی، گزارشی در مورد آغاز به کار چهارمین سمینار کاهش سوانح ترافیکی در شیراز آورده شده. در صفحه آخر اما «تهدید چینی عامل اصلی افزایش قیمت طلا» عنوان گزارشی از سرویس اقتصادی این روزنامه است که در بخش هایی از آن آمده: «تحلیلگر ارشد اقتصادی و مدیر عامل دپارتمان اقتصادی تورم، پرونده هسته ای ایران، شرایط چین و عدم تمایل بانک مرکزی برای هزینه کردن ذخایر طلای خود را از عمده ترین عوامل نرخ بالای طلا در بازار جهانی عنوان کرده».


نظرات بینندگان