کد خبر: ۵۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲

برگزاري تعزيه‌ي فاطمي در شيراز

رئيس شوراي هيئات مذهبي استان فارس از برگزاري بزرگترين تعزيه‌ي فاطمي، در ايام فاطميه در شيراز خبر داد.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، مظفر مختاری، در گردهمایی شورای هیئات مذهبی استان فارس گفت:‌ سخنرانی‌های فراوانی در مجالس مختلف پیرامون این ایام برگزار می‌شود ضمن اینکه 23 نمایشگاه نیز در سطح استان فارس در ایام فاطمیه برپا خواهد شد.

مختاری به فرا رسیدن ایام فاطمیه و تقارن آن با عید نوروز اشاره و بیان کرد: باید از این فرصت استفاده کرده و جامعه شیعه را به سمت تکریم شعائر دینی سوق دهیم لذا باید ورودی‌های شهر، سردرب‌منازل و مغازه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها مشکی‌پوش شوند.

عضو شوراي شهر شيراز ادامه‌ي فعاليت و تاثيرگذاري شورای هیئات مذهبی نیاز به تدوین راهکار دارد، از اجرايي شدن برنامه‌های آموزشی ویژه هیئات مذهبی فارس خبرداد و گفت: پرکارترین، مؤثرترین و برترین سازمان‌های مردم نهاد دینی، هیئات مذهبی هستند که از صدر اسلام تاکنون فعالیت داشته و دارند که بدون وابستگی به سازمان و نهاد خاصی در تعظیم شعائر دینی نقش اساسی را ایفا می‌کنند.

وي با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص فعاليت فرقه‌های ضاله و کلیساهای خانگی و مشکلات و گرفتاری‌های ناشی از ماهواره‌ها و اینترنت، در جامعه‌ي اسلامي ايران، هيئات مذهبي را از جمله تاثيرگذارترين نهادها در مقابله با تهاجم‌هاي فرهنگي و ديني عنوان كرد.

مختاري با اشاره به فعالیت‌های آموزشی شورای هیئات مذهبی فارس و برگزاري دوره‌های شعرشناسی و مداحی ویژه هیئات مذهبی در آينده‌اي نزديك، آشنایی با مشکلات ناشی از فعالیت فرق ضاله را از جمله‌ي اهداف برگزاری دوره‌های آموزشی شورای هیئات مذهبی دانست و افزود: بازرسی‌هایی از هیئات مذهبی فارس در بحث روحانیان، مداحان و سخنرانان صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس همچنين گفت: تفاهم‌نامه‌ای جهت تخصیص سهمیه به هیئات مذهبی امضا شده است که امیدواریم در آینده این مهم تحقق یابد و در بحث عتبات عالیات نیز سهمیه‌های ویژه‌ای قرار است به هیئات مذهبی تعلق گیرد که هم در شیراز و هم در شهرستان‌ها، هیئات مذهبی بتوانند به این سرزمین‌ها سفر کنند.

مختاري از تلاش براي راه‌اندازي تعاونی هیئات مذهبی فارس خبرداد و گفت: مذاکراتی با چند تن از متولیان موقوفات فارس صورت گرفته است که موقوفات خود را در اختیار هیئات مذهبی قرار داده و جهت ساخت و ساز حسینیه‌ها و فعالیت هیئات مذهبی اقدامات لازم صورت گیرد.

نظرات بینندگان