کد خبر: ۵۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۲

سالاد مطبوعاتی 15 اسفند شیرازه: «اختلاسی در شیراز رخ نداد»

انتصاب تولیت جدید حرم شاهچراغ(ع) و حق ماموریت 12 میلیادری همچنان در روزنامه‌های استان پررنگ‌اند.
به گزارش شیرازه؛ «عصرمردم» با تیتر «رهبر معظم انقلاب تولیت جدید حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) را منصوب کردند» کار امروز خود را شروع کرده و در حاشیه سمت راست صفحه اول شاهد عناوینی هستیم از قبیل:«جرم مدیران بازداشت شده در فارس اختلاس نیست»، «با چماق و زور نمی شود کار فرهنگی کرد» و «بررسی اثر میدان مغناطیسی بر سلول های بنیادی» که برای اولین بار در جهان در شیراز صورت گرفته. در بررسی صفحات داخلی و حتی صفحه اول این روزنامه خیلی زود متوجه شدیم که تمامی مطالب حتی مطالب ورزشی، سلامت و اخبار مربوط به استان فارس به نقل از خبرگزاری ایسنا است و اندکی هم از خبرگزاری هایی نظیر فارس و ایلنا مطالبی آورده شده. یعنی به بیان ساده چه خبرگزاری ایسنا را ببینید، چه روزنامه «عصرمردم» را چندان فرقی نمی‌کند!

امروز بعد از مدت‌ها پای «سبحان» به سالاد شیرازه باز شد. در نگاه اول به تیتر های کشوری برمی خوریم که اگر آنها را نادیده بگیریم به تیتر استانی «رهبر انقلاب در حکمی حجت الاسلام و المسلمین را به تولیت حرم حضرت احمد بن موسی(ع) منصوب کردند» می‌رسیم. در سمت راست صفحه هم اخبار و گزارش هایی از مسئولین مختلف فارس از نماینده مجلس گرفته تا مدیرکل پزشکی قانونی، جا خوش کرده. در صفحات داخلی اما خبر «اختلاسی در شیراز رخ نداد» به نقل از نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی توجه ما را به خود جلب کرد. خبری هم با عنوان «آزادی 50 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فارس» به چاپ رسیده که جای خوشحالی دارد.

«افسانه» که ظاهراً تا سه نفری که در شیراز به اتهام فساد مالی دستگیر شده اند را بالای چوبه دار نبیند، ول کن معامله نیست، تیتر جالبی زده؛ «دو نماینده در پرونده فساد بزرگ متهم، یک نفر تبریه شد»! علاوه بر این به انتصات سید علی اصغر دستغیب به عنوان تولیت حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، هم اشاره ای در سمت راست صفحه اول شده و عکس شهردار شیراز با تیتر «کارکنان شهرداری به علم روز مسلح باشند» نصف صفحه را اشغال کرده. امروز بازار اخبار و گزارشات نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، داغ داغ است و همه روزنامه ها به آن اشاره کرده اند. «افسانه» هم از این موضوع مبری نبوده و دو خبر از دو نماینده شیراز – ذوالانوار و طهماسبی نژاد – را در صفحات داخلی خود آورده است.

«خبر جنوب» اما ترجیح داده به خبر انتصاب آیت الله دسغیب بپردازد تا موضوعات دیگر؛ «آیت ا... سید علی اصغر دستغیب تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)شد». «دشت بیضا به خودسوزی افتاد» عنوان تیتر دیگر صفحه اول این روزنامه است. صفحه گردشگری امروز این روزنامه به خرامه رفته و در صفحه ورزشی هم جز یکی دو خبر استانی که تیتر فرعی شده مابقی تیتر ها و از جمله تیتر اصلی مسایل ورزش کشور را پوشش داده.

نظرات بینندگان