کد خبر: ۵۲۶۸۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
پدر دانشمند هسته ای:

امیدوارم خبر اخراج همکاران فرزند شهیدم صحت نداشته باشد

ان شاءالله طوری باشد که راه آن‌ها زنده بماند، پسر ما کسی بود که با این سن و سال به جایی رسیده بود که دشمنان از کارهای او متحیرشده بودند

شیرازه: با آنکه فرزند جوانش را از دست داده است، چنان روحیه مقاوم و محکمی دارد که هر انسانی را به وجد می آورد و تاکید می کند که اگر نیاز باشد، خودش هم آماده است تا جانش را در این را بدهد، کما اینکه دهه 60 را در جبهه گذرانده و آن موقع داریوش را مادرش به تنهایی بزرگ می کرده است.

گفتگوی رجا با پدر شهید داریوش رضایی نژاد که در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهید رضایی نژاد از شهدای هسته ای کشور در دانشگاه صنعتی جندی شاپور برگزار شد را در ادامه می خوانید:

 

* با توجه به وضعیت حال حاضر پرونده ی هسته ای  و اینکه حتی خون‌های زیادی برای توقف آن به ناحق ریخته شده است، اهمیت و ارزش برنامه ی هسته ای برای ایران را در چه می‌بینید؟

از زمانی که انقلاب پیروز شده ما دشمنان زیادی داشته و داریم، به خصوص آمریکای جنایتکار، اسرائیل خونخوار و برخی کشورهای اروپایی، آنها چون خودشان کشورهایی پیشرفته و استعمارگر هستند و ترقی سایر کشورها به خصوص کشوری با سیستم حکومتی ولایت فقیه نظیر ایران را خطری بزرگ برای خود می دانند، سعی می‌کنند به هر نحو از پیشرفت آنها جلوگیری کنند.

چون ایران کشوری است که نه تنها در خاورمیانه بلکه در همه ی جهان از موقعیت ویژه ای برخوردار است، و به سرعت درحال پیشرفت و به دنبال آن است، پذیرش این موضوع برای آنها خیلی سخت است که چرا کشوری مثل ایران که تا قبل از انقلاب آنطور بود حالا به صورتی در آمده که در بسیاری از زمینه های مهم علمی حرف‌ها برای گفتن دارد، به این دلیل می‌خواهند به ما ضربه بزنند و از پیشرفت ما جلوگیری بکنند و دانشمندان ما را برای جلوگیری از این پیشرفتها ناجوانمردانه ترور کردند.

کشور ما کشوری مسلمان و مقاوم است و قطعاً آنها اشتباه می‌کنند، همانطور که امام فرمودند «بکشید ما را ملت ما بیدارتر می شود» و ما ملتی هستیم که شهادت را شرافت مندانه ترین مرگ و پذیرش ظلم را برای خود ذلت می دانیم و هرچه تحریم کنند به مدد الهی ما بیشتر پیشرفت می‌کنیم، اینها قبل و بعد از انقلاب برعلیه کشور ما کارهایی کردند، منافقین را برپا کردند، جنگ برپا کردند، بعد تحریم کردند ولی الحمدالله جوانان ما همانطور که با دستان خالی انقلاب را پیروز کردند، امروز با استفاده از نیروهای بومی و فناوری و ابزار داخلی پیروزی را رقم می زنند.

کشورهای آمریکا و اسراییل باید از آن هلی برنی که در طبس کردند درس بگیرند و عبرتی باشد برایشان که این کشور پشتیبانی الله را دارد، یکی از گزینه های روی میزشان را نیز ریگان و بوش به صدام دادند و آن برپایی جنگ علیه ایران بود ولی الحمدالله به ضرر آن‌ها و به نفع ما تمام شد. فرستادن صدام به زباله دان تاریخ باید عبرتی باشد و ان شاءالله این گزینه های اوباما و دارو دسته اش نیز به زباله دان تاریخ فرستاده خواهدشد و پیروزی با ما خواهد بود.

 

* مسیری که توسط فرزند شما و دیگر دانشمندان پایه ریزی شده چگونه باید ادامه یابد؟

ان شاءالله طوری باشد که راه آن‌ها زنده بماند، پسر ما کسی بود که با این سن و سال به جایی رسیده بود که دشمنان از کارهای او متحیرشده بودند و بعد از آنکه نتوانستند با تهدید او را منصرف کنند او را به شهادت رساندند، اما در کشور و حتی خود ما که خانواده ی او بودیم نمی دانستیم که کارش چیست، وقتی که می آمد هم می‌گفت من هم یک مهندس ساده ام و با فروتنی و تواضع رفتار می‌کرد و به روی خودش نمی آورد، تا زمانی که آن حادثه پیش آمد ان شاءالله امیدواریم شما هم مثل داریوش‌ها و مثل احمدی روشن‌ها باشید و به جایی برسید که بتوانید به پیشرفت کشورتان کمک بکنید و راه انقلابمان را ادامه بدهید.

 

* به عنوان خانواده ی شهدای جهاد علمی پیام شما برای جامعه ی بین الملل چیست؟

آنها خودشون می‌دانند که انقلاب ما به عنوان یک انقلاب اسلامی، یک انفجار تاریخی در جهان بود و تمام معادلات جهان شرق و غرب رو به هم ریخت، آنها همگی می‌دانند که مردم ایران چطور هستند، ما به آنها می گوییم که بیخودی خودشان را و ما را اذیت نکنند، بهانه ی هسته ای درست نکنند، فناوری هسته ای ما صلح آمیز است، فناوری است و در خدمت راحتی بشر، و ما تا دستیابی به آخرین حد ممکن، این علوم را ادامه خواهیم داد اما نه به دنبال جنگ هستیم نه به دنبال بمب هسته ای، نظام ما نظام صلح جوست، هیچگاه ما آغاز کننده جنگی نبوده و نخواهیم بود ولی برای دفاع از خود سنگ تمام می‌گذاریم.

 

* پیام خون فرزند شما و دیگر شهدای جهاد علمی برای مسولین چیست؟

پیام این خون‌ها این است که بنشینند فکر بکنند، که فرزندان ما برای چه ترور شدند و فکر کنند که این همه جوانان ما برای چه شهید شده اند، آنها باید به این نتیجه برسند که نباید فقط به فکر خودشان باشند، باید مسولان دلسوزی باشند و به فکر این جوانان انقلابی و خانواده ی شهدا و خون های به ناحق به زمین ریخته شده باشند، می خواهم به مسولین بگویم که این مملکت مانند یک درختی است که تازه بکاری و آبیاری کنی تا رشد کند، نظام ما نیز مانند درختی است که با خون شهدا آبیاری می شود، پس مسولین نباید کاری کنند که خدای ناکرده خون شهدایمان پایمال شود.

در رابطه با همکاران فرزند شهید رضایی نژاد، اخباری رسیده مبنی بر اینکه برخی از آنها کنار گذاشته شده اند، نمی‌دانم چه بگویم، ان شاءالله صحت ندارد، به هر حال هر کشوری نیاز به مواضع دفاعی و نظامی دارد، در هر زمینه ای، بالاخره فناوری هسته ای ما نیز نیازمند دفاع است، مبادا که تحریم ها یا تحریک کشورهای دشمن، مسولین ما را بترساند که کوتاه بیایند یا خدای نکرده آن‌ها بگویند که این‌ها را ترساندیم. اینها همه همکاران داریوش من هستند، همکاران شهدای هسته ای دیگر هستند، نباید متخصصین این علم حساس از وظیفه شان کنار گذاشته شوند. این کار ناپسندی است و به خصوص ما خانواده ی شهدا این را قبول نداریم.

 

* اوباما صحبتی با این مضمون کرده و گفته من به عنوان فرمانده ی قویترین ارتش دنیا تنها کسی هستم که در مورد سرنوشت ایران تصمیم می گیرم. شما به عنوان کسی که خودتان جنگ را دیدید و با دست های خالی جلوی تمام ابر قدرت ها ایستاده اید چه جوابی به او می دهید؟

باز هم میگم که این ها صدام حسین شان هیچ کاری نکرد ان شاالله این گزینه ها هیچ کاری نمی کنند و می خواهم بگویم به آقای اوباما که ما همان کسانی هستیم که جنگ علیه ما به پا کردند و بعد از 8 سال هیچ کاری نتوانستند بکنند. و به ضررشان تمام شد و همانطور که امام گفت اینها هیچ غلطی نمی توانند بکنند ان شاالله آخرش شرشان به خودشون بر می گردد و به جان هم می افتند و به آقای اوباما می گویم که هیتلر هم اینگونه فکر می‌کرد، اگر بنشیند و فکر بکند و تاریخ هیتلر را بخواند و عبرت بگیرد اگر عاقل است، و اگر  دیوانه است که هیچ. اگر عاقل است باید بفهمد هیتلر همین کار را کرد. اهداف همین اوباما و دارو دسته اش را داشت و آخر کاری به سرش آمد که خودکشی کرد. اوباما بداند که گزینه های روی میز ما برای او غافل گیرکننده خواهد بود و یکی از آنها شهادت است. شیاطین با وعده ی خدا و مدد امام زمان ان شالله به بن بست خواهند رسید.

 

* شما در حال حاضر یک فرزندتان را درانقلاب داده اید آیا حاضرین اگر باز هم موقعیت پیش بیاید چنین کاری بکنید؟

خودم از سال 59 زمانی که داریوش 4 ساله بوده بچه ها را دست مادرشان داده و به جنگ رفته ام  و بسیجی بوده‌ام، الان هم که فرزند عزیزم، یک انسان فرهیخته و یک دانشمند را فدای مقام معظم رهبری و مملکتم کرده ام، باز هم افتخار ایست برای فامیلم، شهر و شهرستان و کشورم و اگر باز هم مشکلی برای کشورم پیش بیاید و با خون فرزندم حل شود دریغ نمی کنم و خودم نیز حاضرم با این سن و سال و موقعیتم دوباره اعزام جبهه شوم و در خط مقدم از سرزمینم دفاع کنم و هیچ کوتاهی نخواهم کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
1
شرمنده ایم
شرمنده
زرشک
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
1
این هم یک پدر شهید دیگه
اونها که می گفتن فقط پدرروشن این حرفهارو می زنه کجا هستن؟
ناشناس
-
جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲
0
اقای روحانی لطفا درد ودل پدر شهید را بخوانید.کسانی باید از حق هسته ای ایران دفاع کنند که در جنگ از ناموس ایران دفاع کرده باشد نه اقای ظریف که نمی داند دفاع مقدس چیست ازش بپرسید اصلا ان زمان در ایران بود؟