کد خبر: ۵۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۲

آمارهای جالب از شهدای فارس به روایت مدیرکل بنیاد شهید فارس

روز 22 اسفند ماه از سال 1384 در تقویم ملی بنام روز بزرگداشت شهدا ثبت شده اما متاسفانه هنوز حتی برخی از خانواده های شهدا نیز از آن اطلاع ندارند و این روز مغفول مانده است.
به گزارش شیرازه به نقل از ایرنا، محمود پاکدل در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: به سبب آن که در مورد این روز تبلیغات گسترده انجام نشده این روز مغفول مانده است .

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خاطرنشان کرد: باید توجه ویژه به روز بزرگداشت شهدا صورت گیرد و لازم است پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی هنری مساجد و سایر نهادهای تبلیغی در معرفی این روز کوشش کنند.

وی با بیان اینکه والدین شهدا نخبگان جامعه ما و نخبگان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت هستند گفت : در فارس 12 هزار نفر والدین شهید هستند و اگر چه این افراد عموما کهنسال هستند اما حضور معنوی آنان فرصتی برای این استان است.

وی بیان کرد: امروز 10 هزار فرزند شهید در استان فارس حضور دارند که بالغ بر 85 درصد دارای تحصیلات عالی و دانشگاهی و حدود 20 درصد آنان فاقد شغل مناسب هستند که اعتقاد داریم دولت برای آنان تدابیر مناسب را اتخاذ خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس خاطرنشان کرد: چهار هزار و 300 شهید فارس متاهل بوده اند که با تلاش همسران این شهدا، فرزندان برومند آنان در بالاترین مدارج حضور دارند.

پاکدل بیان کرد: بر خلاف ذهنیتی که برخی افراد ناآگاه دارند استان فارس دارای 386 نخبه فرهنگی از جانبازان است که 200 نفر آنان عضو هیات علمی دانشگاه هستند.

این مسوول با بیان این که 40 خانواده شهید در فارس سه فرزند یا بیشتر تقدیم این انقلاب کرده اند، ابراز داشت: میانگین نمرات دانشجویان شاهد و ایثارگر از سایر دانشجویان بالاتر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت : یک هزار و 280 گلزار شهدای فارس مرکز فرهنگی و زیارتگاه مردم است و پیکر شهدای فارس در یک هزار و 280 نقطه این استان تا دور دست ترین روستاها مدفون و به زیارتگاهی برای مردم و مرکز فرهنگی شده است.
نظرات بینندگان