کد خبر: ۵۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۲

دولتی که بین هنرمندان ارزشی و غیرارزشی تفاوتی نمی‌بیند می‌تواند خواسته رهبری را محقق کند؟

روحانی قبل‌ترها گفته بود تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست زیرا هنر خود ارزش است.
حجت الاسلام حسن روحانی در اولین دیدار صمیمانه اش با اهالی فرهنگ و هنر ضمن بی معنا خواندن تقسیم بندی هنر بیان داشت: تقسیم هنرمندان به ارزشی و غیر ارزشی بی معناست زیرا هنر خود ارزش است.

به گزارش شیرازه به نقل از 598 همچنین رییس جمهوری در این دیدار تاکید کرد: این دولت قصد ندارد ممیزی را در فرهنگ و هنر به صورت راه و مسیری که مانع کار هنرمندان باشد، ادامه دهد.

این سخنان رئیس جمهور که بازتاب آن را می توان در عملکرد شش ماهه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مشاهده نمود با واکنش های بسیاری از سوی نخبگان حوزوی و اساتید حوزه فرهنگ روبرو گردید.



الگو شماردن وزارت فرهنگ دولت محمد خاتمی، حمایت از آثار هنری ضد فرهنگی، اهانت رسانه های زنجیره ای به مقدسات، زیر سوال بردن ممیزی های حوزه فرهنگ و هنر، تلاش برای وجاهت بخشیدن به محصولات غیر فرهنگی چون فیس بوک و ... کار را تا جایی پیش برد که بسیاری از مراجع و علمای دین در موارد متعددی نسبت به این وقایع اعتراض نمودند.

اما رهبر انقلاب در دیدار روز گذشته خود با اعضای مجلس خبرگان ضمن اعلام نگرانی از وضعیت حوزه فرهنگ بیان داشتند: دولت محترم باید به این موضوع توجه کند و مسئولان فرهنگی نیز باید توجه داشته باشند که چه می کنند، زیرا در مسائل فرهنگی نمیتوان بی ملاحظه‌گی کرد.

ایشان همچنین ضمن تاکید بر لزوم تقویت جریان فرهنگی مومن و انقلابی( ارزشی) افزودند: مسئله فرهنگ مهم است زیرا اساس ایستادگی و حرکت نظام اسلامی، مبتنی بر حفظ فرهنگ اسلامی و انقلابی و تقویت جریان فرهنگی مؤمن و انقلابی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بیانات روز گذشته رهبری طی بیانیه ای لبیک خود را به فرامین رهبری اعلام نمود که با توجه به رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد دولت تدبیر و امید باید منتظر اقدام عملی جناب جنتی در حمایت از جریان فرهنگی مومن و انقلابی بود.

چون  به عمل کار برآید به سخن دانی نیست ...
نظرات بینندگان