کد خبر: ۵۲۷۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۲

فیلم ضد ایرانی «سپتامبرهای شیراز» کلید خورد

هنوز مدت زیادی از اتمام فیلم «گلاب» نگذشته که خبر دیگری مبنی بر ساخت فیلم دیگری با نام «سپتامبرهای شیراز» منتشر می‌شود.

از اعطاء جایزه اسکار به فیلم ضد ایرانی «آرگو» و اعلام این جایزه در اقدامی بی‌سابقه، توسط «میشل اوباما»، همسر ریاست‌جمهوری آمریکا حدود یک سال می‌گذرد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس؛ جایزه‌ای که برندگانش نه براساس معیارهای سینمایی، که مبتنی بر شرایط، انتخاب می‌شوند. آنچنان‌که دو تن از اعضاء آکادمی علوم و هنرهای سینمایی، سه روز پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه لس‌آنجلس تایمز، اعتراف کردند که فیلم «12 سال بردگی»، برنده اسکار بهترین فیلم این دوره از رقابت‌ها، را بدون آنکه ببینند و تنها برحسب شرایط و به این خاطر که احساس می‌کرده‌اند باید به این فیلم رأی دهند (برای آنکه نژادپرست خوانده نشوند)، انتخاب کرده‌اند.

 سینمای هالیوود پس از رسوایی‌ مراسم اسکار 2013، که به اعتراف خود آمریکایی‌ها،یکی از سیاسی‌ترین مراسم‌های تاریخ اسکار بود، به نظر می‌رسید که لااقل کمی از مواضع خود عقب‌نشینی کند. ولی هالیوود نه تنها از موضع خود عقب نشینی نکرد، بلکه گستاخ‌تر از قبل طی یک سه سال گذشته حداقل 4 پروژه ضد ایرانی دیگر را یا کلید زده یا به اتمام رسانده است.

در این یک سال فصل سوم از سریال «هوملند» که داستان آن کاملا به ایران و به ویژه سپاه پاسداران می‌پردازد، به اتمام رسیده و به نمایش درمی‌آید.

پس از اتمام این فصل از فیلم که اعتراض ایرانیان را به دنبال داشت و در حالی‌که به نظر می‌رسید کمی از تنش‌های سابق در فضای دیپلماسی ایران و آمریکا کاسته شده باشد، خبری مبنی بر ساخت ادامه این سریال منتشر شد که براساس آن در قسمت جدید شخصیتی به نام «زرین»، به داستان اضافه می‌شود که «زرین» نام دارد و کنایه‌ای به «محمد جواد ظریف»، وزیر امور‌خارجه کشورمان است.

 

در داستان سریال هوملند، زرین نام مستعار فردی به نام  «مجید جوادی» است. او قبلاً از نام ناصر حجازی هم به عنوان نام مستعار استفاده کرده بود. «مجید جوادی»، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و معاون پیشین وزارت اطلاعات ایران است که در انفجار مقر سازمان سیا در آمریکا نقش اصلی را بر عهده دارد. نکته جالب اینکه تیپ ظاهری فردی که زرین نامیده می‌شود بی‌شباهت به وزیر خارجه کنونی ایران (با عینک و ریش پروفسوری) نیست که البته مشابهت نام خانوادگی «جوادی» با «جواد» (نام کوچک وزیر امور خارجه کشورمان) و شباهت لقب Zarin با Zarif نیز در القای این مشابهت بی‌تأثیر نیست.

کمی آن‌طرف‌تر در یک کمپانی هالیوودی با نام «اود لوت اینترتیمنت» متعلق به خانواده «پریتزکر»،یکی از پولداترین خانواده‌های آمریکا، قرداد یک پروژه سینمایی دیگر با محوریت ایران بسته می‌شود.

اینبار نیز با آنکه پروژه «گلاب» نام دارد ولی بوی خوبی از آن به مشام نمی‌رسد، یک پروژه ضد ایرانی دیگر به تهیه‌کنندگی «اسکات رودین»، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود و با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیون دلار شکل می‌گیرد.

 

«جان استوارت»، مجری تلویزیونی برنامه «دیلی شو»، کارگردانی این فیلم را به عهده می‌گیرد و کمی بعد برای ساخت این فیلم با بازی «شهره آغداشلو» و «گلشیفته فراهانی» وارد خاورمیانه می‌شود.

 

 

«گلاب» روایتگر بخشی از زندگی «مازیار بهاری» است که سال 88 به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان شلوغی‌های آن سال به زندان اوین می‌افتد و 118 روز را در آنجا سپری می‌کند و او طی این مدت زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب «گلاب» می‌دهد. نام پروژه در دست ساخت نیز برگرفته از لقب زندان‌بان اوست.

«مازیار بهاری» خبرنگار هفته‌نامه نیوزویک آمریکا بود که در جریان اغتشاشات پس از انتخابات در ایران، به دلیل همکاری با سرویس‌های جاسوسی غربی دستگیر شد و پس از آزادی موقت به صورت غیرقانونی از ایران خارج شد و هم‌اکنون به فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و همکاری با رسانه‌های فارسی‌زبان نظیر بی‌بی‌سی‌فارسی می‌پردازد.

«جان استوارت» طی مدت 12 هفته، پروژه ضد ایرانی‌اش را می‌سازد و پس از اتمام آن با خیال راحت به نیویورک باز می‌گردد و بار دیگر اجرای شوی تلویزیونی خود، «دیلی‌شو»، را از سر می‌گیرد.

هنوز مدت زیادی از اتمام فیلم «گلاب» نگذشته که خبر دیگری مبنی بر ساخت فیلم دیگری با نام «سپتامبرهای شیراز» منتشر می‌شود.

فیلمی برگرفته از رمانی به همین نام نوشته «دیلا سوفر».

این فیلم داستان زندگی یک خانواده یهودی را از سپتامبر (شهریور) 1981 تا سپتامبر 1982 در تهران روایت می‌کند.

پدر خانواده طلافروشی 60 ساله به نام «اسحاق» است که دختری به نام شیرین و پسری به نام پرویز دارد. او از جمله جواهر فروشانی بوده که همسر شاه ایران نیز مشتری او بوده است.

ماجراهای رمان به گونه ای پیش می رود که مرد خانواده به دلیل گرایشات سلطنتی خود در حین کار توسط ماموران دولتی ایران بازداشت و شکنجه می شود.

این داستان که وقایع سال های آغازین انقلاب را به شکلی اغراق آمیز غرق در خشونت، بی‌قانونی و کینه‌توزی انقلابیون توصیف کرده، توجه منتقدان آمریکایی را هم به خود جلب کرده است.

آنچنان‌که روزنامه نیویورک تایمز در سال 2007، نام این کتاب را در میان اسامی یکصد کتاب برتر این سال قرار داد، چندی پیش نیز موسسه آمریکایی «وایتینگ گیلز»، جایزه حامی بشریت را به این رمان اعطاء کند.

«شهره آغداشلو»، پای ثابت فیلم‌های ضد‌ایرانی هالیوود در این فیلم نیز در نقش خدمتکار خانواده و «سلما هایک»، بازیگر مشهور هالیوود، نقش مادر خانواده را بازی خواهد کرد.

کمی پیش از انتشار خبر ساخت فیلم «سپتامبرهای شیراز»، خبر به اتمام رسیدن قسمت دوم از پروژه سینمایی «300» نیز منتشر می‌شود.

پروژه‌ای سینمایی که نه تنها یک اقدام سیاسی علیه «ایران» است بلکه به راحتی تاریخ ایران را نشانه رفته و آن را تحریف می‌کند، آنچنان‌که پایگاه خبری بی‌بی‌سی نیز، روز گذشته، ضمن اعتراف به این مسئله، به حداقل 5 مورد از تحریفاتی که در این فیلم صورت گرفته اشاره می‌کند.

روزنامه «سانفرانسیکو‌کرونیکل»، نیز آن را یک پروژه سینمایی نه چندان موفق معرفی‌ می‌کند.

این فیلم که «قیام یک امپراطوری» نام دارد، در ادامه قسمت اول آن که در سال 2006 به نمایش درآمد، ساخته شده است.

 

قسمت اول این فیلم ضد ایرانی با آنکه مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت و حتی برخی از رسانه‌های غربی به این مسئله که این فیلم یک تحریف تاریخی کامل است، اعتراف کردند ولی نه تنها سازندگان این فیلم را متنبه نکرد، بلکه آن‌ها بار دیگر درصدد ساخت قسمت جدید این فیلم برآمدند.

فیلم «قیام یک امپراطوری» را «نوآم مارون»، کارگردان فیلم «یک روز خوب برای مرگی سخت»، کارگردانی کرده و داستان آن که کاملا در ادامه قسمت اول ساخته شده، درباره مبارزه دریایی آتنی‌ها با خشایار‌شاه است.

این فیلم همچون قسمت قبلی فیلم، بر اساس کمیک بوکی از «فرانک میلر» ساخته شده و قرار است 7 مارس به نمایش درآید.

اگر چه کمیک بوک «300» دارای دو جلد است ولی مشخص نیست که «میلر» آن را به همین دو قسمت محدود کرده و یا آنکه قرار است آن را ادامه دهد؟!

هر دو فیلم محصول کمپانی صهیونیستی «برادران وارنر» است و هم‌اکنون در بیش از 3 هزار و 470 سالن سینمایی در سطح آمریکا در حال اکران است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۲
0
توی ایران که به شیراز اهمیت نمیدن و فکر محو کردن اسمشم هستن (نمونش اقدامات وزارت خارجه که تمامی مهمانان خارجی ایران رو فقط به اصفهان میبره و از شیراز خبری نیست! و البته سایت هایی مثل شما اینقدر به مسائل حاشیه ای دیگه چسبیدید که از این ممسائل غافلید و واستون حتی سوال هم نمیشه!)

خوبه لااقل اونور اسمش شیراز هنوز مطرحه!