کد خبر: ۵۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 19 اسفند

از آرزوی شهردار شیراز تا امام جمعه‌ای که اهل WhatsApp است!

خبر مراسم معارفه تولیت جدید حرم شاهچراغ (ع) امروز در صفحه اول روزنامه‌های استان جای گرفته است.

به گزارش شیرازه؛ سالاد امروز را با نیم نگاهی به «نیم نگاه» شروع می کنیم. «کلید مقدس آستان احمدی و محمدی(ع) به آیت ا... سید علی اصغر دستغیب سپرده شد» و عکسی از مراسم تودیع و معارفه آیت ا... دستغیب تیتر و عکس صفحه اول این روزنامه است. در کنار این دو موضوع و در سمت راست صفحه اول «عزم جدی مدیران دستگاه ها برای پذیرایی از مسافران نوروزی جزم است» به نقل از فرماندار شیراز به عنوان تیتر فرعی صفحه اول انتخاب شده. در بررسی صفحات داخلی دو مطلب توجهمان را جلب کرد؛ یکی «تحقق مدیریت واحد شهری مورد توجه مدیریت ارشد استان فارس است» به نقل از استاندار فارس و دیگری «کلنگ زنی پارک آبی و اتمام ورزشگاه شش هزار نفری آرزویم است» به نقل از شهردار منطقه شش شیراز. «دفاتر تسهیل گری، موتور محرک بافت های فرسوده به شمار می رود» به نقل از مدیرعامل سازمان احیا و نوسازی شهرداری شیراز هم در صفحه آخر این روزنامه منتشر شده.

«اگر بخش گردشگری فارس فعال بود مشکل اشتغال حل می شد» را استاندار فارس گفته و «خبر جنوب» آنرا به عنوان تیتر یک خود برگزیده است. «باید با افزایش کار فرهنگی جوانان کشور را بیمه کرد» در مراسم تودیع و معارفه آیت ا... دستغیب توسط آیت ا... گلپایگانی گفته شده. «زباله های حاشیه جاده های فارس تا قبل از نوروز جمع می شود» به نقل از فرماندار شیراز را در سمت راست صفحه اول می بینیم. نگاه گذرای ما به صفحات داخلی هم بی نتیجه نبود و مطلب «بازدید اعضای شورای شهر شیراز از نخستین کارخانه تولید پارکینگ مکانیزه جنوب کشور» توجه ما را به خود جلب کرد. در صفحه گردشگری که با صحبت های مدیر عامل سازمان احیا و نوسازی بافت های فرسوده شهرداری شیراز بسته شده، اشاره ای به شیراز با عنوان « شیراز مقصد گردشگری 105 کشور می شود» شده است. در صفحه ورزش هم عناوین مختلفی از استان فارس دیده می‌شود از قبیل « گلباران امید های طلایی فوتبال و اخلاق فجر شهید سپاسی با جام قهرمانی کشور»، «تکواندو فارس نایب قهرمان رقابت های لیگ پومسه کشور شد» و «8 کاراته کای فارس در اردوی تیم ملی».

«افسانه» امروز ترجیح داده با «196 نقطه حادثه خیز در مسیر جاده های فارس» کار خود را شروع کند و عکسی هم از امام جمعه زرین دشت در صفحه اول به چشم می خورد که روی آن نوشته شده «واتس آپ در کنار منبر» (واتس‌آپ (WhatsApp) یک سرویس پیامرسانی (چت) برای تلفن‌های همراه است که در شرکت سهامی واتس آپ ساخته شده است). «تولیت جدید آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) معارفه شد» و «نیروی انتظامی چهارشنبه آخر سال در کنار مردم است» هم از تیتر های داخلی این روزنامه است که امروز بسیار ضعیف ظاهر شده.

و بالاخره «عصرمردم» که دوربین خود را به مراسم تودیع و معارفه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برده و عکسی از این مراسم را با تیتر «معارفه آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با حضور نماینده مقام معظم رهبری» در صفحه اول خود قرار داده، در صفحه شیراز خود هم مفصلاً به آن پرداخته. در کنار این عنوان هم تیتر «مردم می خواهند پیشرفت فارس را در عمل ببینند» به نقل از استاندار فارس به چشم میخورد. امروز «عصر مردم» مطلب دندان گیری برای عرضه نداشته و در صفحات داخلی آن شاهد مطلب خاص و مهمی نیستیم.


نظرات بینندگان