کد خبر: ۵۲۸۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
نماینده بنیاد مسکن در طرح توسعه شاهچراغ:

پیشرفت حدود 80 درصدی طرح توسعه شاهچراغ/ این طرح 15 میلیارد تومان کسری دارد

فضای مسقف قدیم که ظرفیت پذیرش 3500 نفر به صورت همزمان را داشت با اجرای این طرح به 12 هزار و 500 نفر افزایش داده شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، خداخواست شهبازی در بازدید خبرنگاران از طرح توسعه حرم شاهچراغ (ع) در شیراز گفت: بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال 87 که حرم شاهچراغ را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز معرفی کردند نیاز به توسعه حرم با توجه به قرار گرفتن در بافت قدیمی شهر و مشکل دسترسی زائران مشاهده شد.

وی افزود: طرح توسعه حرم در فاز اول در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و با زیربنای 15 هزار مترمربع از تیر ماه 91 شروع شده و در حال حاضر کل پیشرفت طرح حدود 70 تا 80 درصد است.

نماینده بنیاد مسکن در توسعه حرم شاه‌چراغ گفت: این طرح که در قسمت غربی حرم حضرت میر سید احمد ابن موسی کاظم در حال اجرا است، فضای بین حرم و مسجد نو محل برگزاری نماز جمعه شیراز را با حذف یک خیابان و یک میدان به هم متصل می‌کند و فضای مسقف قدیم که ظرفیت پذیرش 3500 نفر به صورت همزمان را داشت با اجرای این طرح به 12 هزار و 500 نفر افزایش داده شده است.

شهبازی افزود: اعتبار اولیه این طرح که از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تأمین شده و به وسیله مهندسان ایرانی اجرا می‌شود 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده و اکنون با پیشرفت چشمگیر کار حدود 15 میلیارد تومان کسری اعتبار وجود دارد.

وی افزود: البته طرح توسعه کلی حرم موسوم به طرح حرم تا حرم یعنی اتصال حرم سید علاء‌الدین حسین و طرح حرم حضرت احمد بن موسی در 4 فاز در آینده اجرا می‌شود که شامل 52 هکتار خواهد بود.

وی افزود: در توسعه شبستان جدید از مهندسان ایرانی و مصالح داخلی استفاده شده و برای اولین بار از بتن سفید با ستون‌های بتنی و 25 متر شمع‌های نگهدارنده در زیر زمین استفاده شده است. در فضای داخلی شبستان اصلی از معماری ایرانی اسلامی با طرح‌های زیبای گچ‌بری، مقرنس‌کاری و نیز طرح‌های چوبی و سنگی بهره گرفته شده که معماری اصیل ایرانی و اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

شهبازی افزود: برای تهویه مطبوع سالن‌های حرم از 11 دستگاه سرمایش و گرمایش و نیز تجهیزات کافی آب، برق و سیستم بهداشتی فاضلاب و نیز سیستم اطفاء حریق استفاده می‌شود.

وی افزود: برای دسترسی مردم خیابان جدیدی به نام 9 دی در بخش غربی این طرح ایجاد شده است که در عبور و مرور مردم مشکلی ایجاد نشود.

امروز اولین نماز جماعت در حرم احمد بن موسی به امامت تولیت جدید آیت‌‌الله سید علی اصغر دستغیب برگزار می‌شود و تعدادی از دانش‌آموزان پسر برای ادای جشن تکلیف در این مراسم شرکت می‌کنند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
0
حاج اقا شهبازی مدیر پروژه طرح توسعه شاه چراغ که کلا کار عمرانی میباشد هیچ مدرک و سر رشته ای در این زمینه ندارن .....
ایشان بازنشسته هستند و بهتر جای خود را با مهندس جوان و مدیر جایگزین کنند
ذوالمجد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲
0
ایکاش به عدم مطالعه جهت احداث پارکینگ و نیز عدم اجرای فضاهای طبقاتی مفید و مثمرثمر نیز اشاراتی می کردید!