کد خبر: ۵۲۸۷۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
قادری مطرح کرد:

گرفتن 12 میلیارد تومان حق ماموریت توسط رییس جهاد کشاورزی فارس صحت ندارد

جعفر قادری در خصوص پرونده «حق ماموریت دوازده میلیاری» در سازمان جهاد کشاورزی توضیحات مهمی را مطرح کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر پرداخت 12میلیارد تومان حق ماموریت به رییس یک سازمان ضمن انتقاد از ارائه و انعکاس اخبار و آمار غلط، خواستار عکس‌العمل سریع و تصحیح اطلاعات توسط سازمان بازرسی و مسئولین مربوطه شد.

جعفر قادری در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به جلسه روز شنبه مدیرکل سازمان بازرسی با وی و ذوالانوار، دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: با توجه به گزارش سازمان بازرسی، گرفتن 12 میلیارد تومان حق ماموریت توسط رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس صحت ندارد چراکه حقوق رییس این سازمان از وزارت پرداخت می‌شود و خرد هیچ دریافتی از فارس نداشته است. سراج، رییس سازمان بازرسی هم چنین چیزی را مطرح نکرده است و اطلاعات بد منعکس شده است.

وی با بیان اینکه یک کارمند در طول عمرش این مقدار حقوق نمی‌گیرد که بخواهد حق ماموریت بگیرد، گفت: در گزارش سازمان بازرسی هم نیامده که رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس یک ریال حق ماموریت یا اضافه‌کاری دریافت کرده باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر حمایت کامل از برخورد سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و سایر دستگاه‌های نظارتی با تخلفات سازمان‌ها خاطرنشان کرد: دوستان هم باید توجه کنند تا مطلبی به طور کامل روشن و قطعی نشده است، آن‌را رسانه‌ای نکنند چراکه این آمار غلط تبدیل به سوژه‌ رسانه‌های بیگانه برای متهم کردن کشور و نظام به مفاسد اقتصادی شده است.

وی با بیان اینکه نباید اطلاعات غلط سوژه‌ای برای برخی رسانه‌ها و افراد مغرض شود، تصریح کرد: اگر تخلفاتی صورت می‌گیرد باید با عدد و رقم واقعی بیان شود و اینگونه نباشد که رقم درشتی منعکس گردد و همه زیر سوال بروند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر عکس‌العمل سریع سازمان بازسی و تصحیح اطلاعات اشتباهی که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، گفت: متاسفانه شاهد بودیم که در همین هفته خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی با استناد به این آمار غلط گزارشی را تهیه و منتشر کرده است.

قادری به تبعات منفی انتشار اطلاعات و آمار غلط در بین مردم اشاره کرد و گفت: وقتی مردم برای حل مشکلاتشان به نمایندگان مراجعه می‌کنند و می‌گوییم بودجه نیست، معترض می‌شوند چرا برای پرداخت حق ماموریت یک نفر 12 میلیارد تومان بودجه هست اما برای کار ما بودجه نیست؟!

وی در ادامه با بیان اینکه رقم 12 میلیارد تومان مربوط به پرداخت حق ماموریت و اضافه‌کاری کل نیروهای سازمان در طول سه سال ونیم گذشته بوده است، عنوان کرد: برای معاونین و برخی مسئولین سازمان حق ماموریت‌هایی در نظر گرفته شده اما ماموریتی انجام نشده است که متاسفانه اینگونه تخلفات در برخی سازمان‌ها وجود دارد.

قادری بیشترین حق ماموریت و اضافه‌کاری در سازمان را رقم 52میلیون تومان در سال گذشته مربوط به معاون اداری- مالی سازمان عنوان و اظهار کرد: در شش ماهه اول سال جاری هم بیشترین حق ماموریت و اضافه‌کاری پرداخت شده مربوط به تیرماه همان شخص با مبلغ 7 میلیون تومان بوده است.

وی همچنین از کم شدن 200 رأس گوسفند متعلق به یکی از سازمان‌های مرتبط با جهاد کشاورزی خبر داد و اعلام کرد: 500 میلیون تومان فاکتور از باشگاه جهاد صادر و مابه‌ازای آن پول از جهاد گرفته شد که این پول بعد از ورود سازمان بازرسی برگردانده شده است.

قادری با بیان اینکه دیوان محاسبات اطلاعات مربوط به سازمان‌ها را به صورت فصلی می‌گیرند و حساب‌ها را تایید یا رد و با تخلفات برخورد می‌کنند، گفت: از دیوان محاسبات خواستیم که یک نسخه از گزارش‌های فصلی خود را در اختیار ما بگذارند و پاسخگوی برخی موارد باشند.

وی با اشاره به اینکه قانون اجازه داده با توجه به اصلاح توافقنامه بخشی از اعتبارات عمرانی به جاری جابجا شود، تصریح کرد: مبالغی از اعتبارات عمرانی در هزینه‌های جاری مصرف شده است که بدون اصلاح موافقت‌نامه بوده و قرار شد نسخه‌ای از گزارش سازمان بازرسی برای نمایندگان هم ارسال و با خلاف قانونی بودن برخی از اقلام از دیوان محاسبات توضیح بخواهیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: حدود 200 میلیون تومان پولی که باید به حساب خزانه واریز می‌شد به حساب دیگری در جهاد واریز شده است که با تذکر سازمان بازرسی به حساب خزانه واریز گردید.

نماینده مردم شیراز در مجلس با اذعان به اینکه از 18 نماینده مردم فارس در مجلس حدود 15نماینده برای انتصاب خرد نامه امضاء کردند اما بنده و آقای ذوالانوار نه برای انتصاب و نه ابقای وی هیچ نامه‌ای را امضاء نکردیم، خاطرنشان کرد: پیگیری ما برای روشن شدن موضوع، کمک به برخورد با مفاسد اقتصادی و دفاع از سه هزار پرسنل جهاد بوده که هیچ ارتباطی با موضوع ندارند.

قادری با بیان اینکه این اتهام به ما نمی‌چسبد که از فردی حمایت می‌کنیم، تاکید کرد: اقدامات هیچ شخصیتی را کاملا رد یا تایید نمی‌کنیم. کارهای مثبت اشخاص را حتی اگر با ما مخالف باشد، تایید و کارهای غلط افراد حتی اگر با ما موافق باشند را رد می‌کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: وظیفه نمایندگان مجلس است که اگر تخلفی صورت گرفت؛ پیگیری کنند تا این تخلفات در مراجع قضایی و نظارتی به سرانجام برسد در عین حال اگر هم اطلاعات غلطی منعکس ‌شود برای حفظ و حراست از حقوق پرسنل و مجموعه آن سازمان باید جلو شایعه‌سازی و انعکاس غلط اطلاعات را گرفت.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سینا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
3
خدا کنه راست بگید
بله رسانه ها سریع خبر رو اصلاح کنن مردم خبر از دزدی ها نداشته باشن
محمدرضا
-
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
3
چرا از ابتدا و هفته گذشته تكذيب نكرديد؟
حسين
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
2
با اين دو رويي هاتون خدا به دادتون برسه
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
3
حالا چرا ایشون وظیفه خودش دونسته اطلاع رسانی کنه؟! مگه مسئول روابط عمومی آقای خرد ایشونه؟!
رضا
-
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
4
آقای قادری اگر راست میگویید چرا زمان استانداری دکتر احمد زاده با توجه به خدمات خوب استاندار برعلیه ایشان شبانه جلسه گرفتین، تابرکنار شود .برای رضای خدا بیایید این استان رابدون هیچ غرض ورزی پیش ببریم . همه باهم
امین
-
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
2
چند سالی است که روال اختلاس بین مدیران به یک رقابت باارزش تبدیل شده . وقتی مسئولین ....می کنند مردم برای خودشان حق ایجاد می کنند تا به هرمالی دست درازی کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
0
سازمان بازرسی وسایر مسئولین سوابق موافقت ها و واگذاری های اراضی ومعادن بویژه درمناطق مهارلو کوهنجان وسروستان (موطن آقای ....)درزمان مسئولیت منابع طبیعی شیراز که همان موقع کاندیدای مجلس ازحوزه تحت مدیریت هم بودند را بررسی بفرمایند ضرری ندارد
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲
0
انسان باید در هر حال خداوند را ناظر بر اعمال خود بداند و از تهمت زدن بیجا به مردم خود داری نماید. دقت شود در جهان آخرت باید پاسخگوی حرفهای خودمان باشیم.