کد خبر: ۵۳۰۰۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
بیانیه 9 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز

اگر با تخلفات اقتصادی قبلی در استان قاطعانه برخورد می‌شد وضعیت این‌گونه نمی‌شد/ سیاسی کردن پرونده بزرگ‌ترین تهدید برای مبارزه با فساد است/ اعلام اسامی متهمان قبل از اثبات اتهامات تاسف‌بار است

9 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در بیانیه‌ای فساد مالی اخیر در استان را محکوم کردند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ 9 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های شیراز در بیانیه‌ای فساد مالی اخیر در استان را محکوم کرده واز کلیه رسانه‌ها، فرهیختگان، مدیران، منتخبان مردم و نخبگان سیاسی و اقتصادی استان خواستند که همگی بدور از جبهه‌بندی های سیاسی در صدد خشکانیدن ریشه های شجره ی فساد برآیند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

"ضربه‌ عدالت بايد قاطع ولی در عين حال دقيق و ظریف باشد."مقام معظم رهبری

انتشار اخباری مبنی بر پرداخت حق ماموریت های 12میلیاردی برای ماموریت های انجام نشده در یکی از سازمانهای استان فارس، موجب شکل گیری پرسش های فراوان در اذهان عمومی و بروز نگرانی های بسیار در بین علاقه مندان به اسلام و انقلاب اسلامی شد. فارغ از روایتهای گوناگون و تایید و تکذیب های این روزها نکات ذیل جهت رسیدگی به این پرونده مورد تاکید قرار می گیرد:

1. طبق فرمایش رهبر فرزانه ی انقلاب " تسامح در مبارزه با فساد به نوعی همدستی با فاسدان و مفسدان است."لذا به کلیه ی دستگاههای مسئول بالأخص سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دادگستری استان تاکید می شود هر گونه اغماض و سهل انگاری در رسیدگی به تخلفات اقتصادی در استان موجب بروز بی قانونی های بزرگتری می گردد که تبعات ویرانگری بر اعتماد افکار عمومی خواهد داشت. همانطور که عدم برخورد قاطع با پرونده های فساد اقتصادی موجب بروز فساد های بزرگتری همچون فساد 3000میلیاردی شد. لذا کلیه ی دستگاههای مسئول موظفند بدون فوت وقت پرونده را رسیدگی کرده و نتیجه را به اطلاع افکار عمومی برسانند.

2. جنبش دانشجویی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه ی دستگاههای برخورد کننده با فساد اقتصادی، سیاسی کردن این موضوعات را بزرگترین تهدید این مبارزه می داند. لذا از کلیه ی رسانه ها، فرهیختگان، مدیران، منتخبان مردم و نخبگان سیاسی و اقتصادی استان خواهشمند است همگی بدور از جبهه بندی های سیاسی در صدد خشکانیدن ریشه های شجره ی فساد برآیند.

3. رسیدگی به پرونده ی اخیر به هیچ وجه نباید زحمات و خدمات بی شائبه ی کارکنان خدوم آن سازمان را خدشه دار کند. کارکنان و مدیرانی که با مسئولیت شناسی و دست پاکی خود را وقف خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی کرده اند با عده ی قلیلی که تلاش می کنند از فرصت خدمت سوء استفاده کرده و نردبان قدرت خود را مستحکم و کیسه های ثروت را سنگین کنند، تفاوت های بسیاری دارند و همگان موظفند که در اظهار نظر ها و موضع گیری ها به این تفاوت ها توجه داشته باشند.

4. از جمله نقاط تاسف بار این پرونده، اعلام اسامی متهمان قبل از اثبات اتهامات در دادگاه است. تکرار مکرر این عمل غیر اخلاقی و غیر شرعی، پایه های اخلاق جامعه را سست و ویران می کند. متاسفانه کار به جایی رسیده که برخی دستگاههای تبلیغی، بی پروا اسامی متهمان را اعلام کرده! بدون هیچ سند و مدرکی اتهامات دیگری را مطرح کرده!! و بعد نظر متهمان درباره اتهامات جدید را جویا می شوند!!! چنین رویه ای هیچ کمکی به مبارزه با فساد نمی کند، و صرفا آبروی متهم را برده و او را در نزد افکار عمومی مجرم جلوه گر خواهد ساخت.

جنبش دانشجویی انقلابی عدم برخورد قاطع، دقیق و ظریف با پرونده های اقتصادی گذشته را مهمترین بستر ساز بروز و ظهور دوباره چنین تخلفاتی می داند. اگر با تخلفات اقتصادی قبلی در استان قاطعانه برخورد می شد هیچ فرد حقیقی و حقوقی دیگری اجازه ی تعدی به بیت المال مسلمین را به خود نمی داد. قطعا تساهل و تسامح در رسیدگی به این پرونده نیز موجب ریشه دار شدن هر چه بیشتر شجره ی فساد خواهد شد.

تشکل های دانشجویی دانشگاههای شیراز خواهان آن هستند که این پرونده با سرعت و دقت و به دور از لابی های سیاسی لَه یا عَلیه متهمان رسیدگی شود. در صورت وقفه و یا اخلال در روند رسیدگی به این پرونده بدیهی است که جنبش دانشجویی به رسالت انقلابی خود عمل خواهد کرد.

بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع دانشجویان عدالتخواه شیراز

تشکل یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز

مجمع دختران مسلمان دانشگاه شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

تشکل وصال دانشگاه آزاد اسلامی شیراز

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
1
بیانه ای کامل و جامع بود
امید است مدیران توجه کنند..
عباد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
0
اگه خرد اصلاح طلب بود هم میگفتید صحت نداره تقوا داشته باشید بیانیه نمیخاد
شهروندs
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲
0
بزرگترین فساد به ترتیب اولویت جهت اطلاع مسئولان:
1-زمینخواری
2-فروش منابع طبیعی و محیط زیست به بهای نازل
3- فساد در پروژه های سنگین و به درازا کشیدن آنها به چند برابر مدت معمول
4- مسئولینی که برای مجوز پروژه های پاساژ سازی به عنوان پاداش چند مغازه گرفتند
5-ویژه خواران
6- پروژه محمد پور و پروژه مدیران قم آباد
7-