کد خبر: ۵۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

شهرستان خنـج، آماده پذیرایـی از مسافران نـوروزی

در ایام نوروز سال گذشته، حدود 30 هزار نفر وارد شهرستان خنج شدند که تعداد 3500 نفر از آنان در خنج مستقر شده و محل اسکان به آنها داده شد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خنج از آمادگی این شهرستان جهت استقبال از مسافران نوروزی خبر داد.

سمیر زمانی در گفتگو با خنج کهن، با اشاره به اینکه این ستاد به ریاست فرماندار تاکنون دو جلسه برگزار نموده، گفت: ستاد اسکان میهمانان نوروزی نیز در قالب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان خنج تشکیل شده که ریاست آن بر عهده آموزش و پرورش خنج می باشد.



وی ادامه داد: ستاد اسکان میهمانان نوروزی به ریاست آموزش و پرورش بوده و شهرداری، اوقاف و امور خیریه، ورزش و جوانان، جمعیت هلال احمر، هتل شهر و اداره میراث فرهنگی نیز اعضای آن می باشند.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری خنج افزود: این ستاد از تاریخ 25 اسفندماه در جنب میدان بسیج (ورودی شهر از طرف شیراز)، مستقر خواهد شد و اطلاع رسانی های لازم را به مسافران نوروزی ارائه خواهند داد.

زمانی در ادامه گفت: مدارسی که جهت اسکان مسافران آماده شده، یکی دبیرستان شبانه روزی تربیت واقع در شهرک گلدان با 25 اتاق و دیگری نیز دبیرستان فاطمة الزهرا (س) می باشد که این دبیرستان به عنوان محل اسکان پشتیبان در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خنج کهن مبنی بر اینکه چه اقدامات فرهنگی جهت معرفی خنج به میهمانان نوروزی تدارک دیده شده، گفت: جهت این کار، نقشه شهرستان آماده شده که در آن محل اسکان و همچنین آثار تاریخی خنج مشخص شده است. کتابچه و بروشور نیز جهت معرفی شهرستان خنج تهیه شده که ان شاءالله در اختیار میهمانان نوروزی قرار خواهد گرفت.

رئیس میراث فرهنگی خنج در ادامه افزود: در سال گذشته از تاریخ 27 اسفند 91 تا 16 فروردین 92، حدود 30 هزار نفر در ایام نوروز وارد شهرستان خنج شدند که تعداد 3500 نفر از آنان در خنج مستقر شده و محل اسکان به آنها داده شد.

وی ادامه داد: 2500 نفر از این تعداد توسط آموزش و پرورش و 1000 نفر نیز توسط پایگاه های جاده ای هلال احمر شهرستان، اسکان داده شدند.

زمانی با اشاره به اینکه امسال طبیعت بسیار زیبایی در منطقه ایجاد شده، افزود: انتظار داریم در ایام نوروز امسال، مسافران بیشتری نسبت به سال گذشته وارد شهرستان شوند و پذیرای میهمانان بیشتری باشیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خنج با اعلام اینکه این اداره در ایام نوروز برنامه های مختلفی تدارک دیده است، گفت: برپایی سفره هفت سین در پارک کوهپایه، یکی از این برنامه هاست که با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری و شورای شهر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی در جنب مسجد فاطمة الزهرا (س) واقع در پارک کوهپایه، از دیگر برنامه های این اداره می باشد که با همکاری شهرداری، شورای شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه اجرا خواهد شد.

زمانی در پایان افزود: یکی دیگر از برنامه های این اداره نیز، استقبال از اولین مسافران نوروزی وارد شده به شهرستان می باشد که این برنامه استقبال، در روز 28 اسفندماه در محل پلیس راه خنج (ورودی از طرف شیراز) با همکاری ادارات مختلف شهرستان، صورت خواهد گرفت.

نظرات بینندگان