کد خبر: ۵۳۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲

استانی که مرکز مدیریت بحران ندارد/ کدام جاده فارس رتبه اول تلفات ناشی از تصادفات را دارد؟

در حال حاضر 374 میلیارد تومان میزان خسارت استان براثر حوادث غیر مترقبه است که تاکنون از این میزان یک ریال محقق نشده است.

به گزارش شیرازه، مدیر کل امور بحران استانداری فارس در ششمين جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان گفت: فارس تنها استانی است که مرکز مدیریت بحران ندارد و در زمینه بودجه ها به ته دیگ خورده است.

فیاض پور اظهار داشت: در طول سال گذشته تعداد 7 نفر به دلیل حوداث غیر مترقبه جان خود را از دست دادند.

وی بیان داشت: در حال حاضر 374 میلیارد تومان میزان خسارت استان براثر حوادث غیر مترقبه است که تا کنون از این میزان یک ریال محقق نشده است.

بزرگراه شیراز- اصفهان رتبه اول تلفات ناشی از تصادفات را دارد

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس از شناسایی 53 نقطه پر خطر درجاده های فارس خبر داد و گفت: علی‌رغم آنکه بزرگراه شیراز اصفهان جز ایمن ترین بزرگراه کشور است اما رتبه اول تلفات ناشی از تصادفات در محور شیراز آباده است.

عشایری افزود: آنچه برای ما در اولویت قرار داشت رفع موانع نقاط پر خطر بود که در همین راستا ایمن سازی و نیوجرس سازی برای جلوگیری از سقوط ماشین ها به پایین از جاده انجام شده است.

مدیر کل هلال احمر فارس نیز از اضافه شدن 12 پایگاه ثابت جاده ای در جاده های فارس برای امداد و نجات خبر داد و گفت: پایگاه کوهستانی و هوایی بعد از 2 سال راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد:یکی از مشکلات سازمان هلال احمر در مورد جابجایی نبود وسیله حمل و نقل عمومی است که اجازه تردد نیروها امدادگر را با مینی بوس به ما نمی دهند.

شیراز نیازمند ایستگاههای سنجش آلودگی است

مدیر کل محیط زیست نیز بحران این کلان شهر را نبود دستگاههای سنجش الودگی در شیراز بیان کرد و گفت:با وجود ریز گرده ها متاسفانه تنها دو ایستگاه سنجش الودگی در شیراز داریم و باید منابع ملی در این خصوص اختصاص داد و دیگر نمی توانیم برای تامین منابع ریش گرو بگذاریم.

فیروزی مدیر کل اورژانس نیز نبود رادیولوژِی در بیمارستان سیار علوم پزشکی را مشکل دانست و ابراز داشت:به دلیل نبود رادیولوژِ در بیمارستان سیار مراحل امداد رسانی بازمان طولانی تری مواجه می شود.

مدیر اب منطقه ای نیز بحران فارس را کم ابی دانست و خاطر نشان کرد:در حال حاظر 20 تا 23 درصد از میانگین سالانه ذخیره اب عقب هستیم و با این شرایط در برخی نقاط با بحران خشکسالی و کم ابی دچار خواهیم شد.

دهقانیان وجود بر داشت های بی رویه از بستر رودخانه ها توسط شرکت های تولید شن و ماسه را معضل جدی دانست و گفت: این رداشتد های بی رویه از بستر رودخانه دلیل کم آبی که استان با آن مواجه است ایجاد گودال ها می کند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس نیز گفت: مستند سازي فعاليت هاي صورت گرفته در مديريت بحران، بايد در دستور كار كليه دستگاه هاي استان قرار گيرد.

خليل رضائيان افزود: مستندسازي اقدامات صورت گرفته به منظور مديريت اين بحران ها مي تواند موجب بهره مندي از تجربيات گذشته براي كاهش آسيب ها و تلفات شود.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان فارس با انتقاد از بي توجهي به مستند سازي مديريت بحران در سال هاي گذشته، خاطر نشان كرد: بهره برداري از مستندسازي اقدامات براي كاهش هزينه ها در حوادث آينده، مهم تر از مستند سازي است و همه دستگاه هاي مسئول گزارشي از تلاش هاي خود در زمينه مستندسازي اقدامات صورت گرفته ارائه دهند.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس با اشاره به بارش برف اخیر در شیراز افزود: اقدامات صورت گرفته در اين حادثه بايد مستندسازي شده و مورد ارزيابي قرار مي گرفت تا با شناسايي نقاط قوت و ضعف عملكردها، در حوادث آينده مورد استفاده قرار گيرد.

رضاییان با اشاره به نارضايتي از ميزان توجه به نقش تشكل هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد در مديريت بحران ها، تصريح كرد: نقش عظيم مردم در زمينه كاهش هزينه ها و تلفات و كمك به مديريت بحران ها، نبايد توسط دستگاه هاي مسئول مورد غفلت قرار گيرد.

كمبود آب فارس را تهديد مي كند

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس با بيان اين كه بحران خشكسالي و كمبود آب در استان، معضلي جدي است كه فارس را تهديد مي كند، خاطر نشان كرد: دستگاه هاي مسئول همچون جهادكشاورزي و دستگاه هاي زيرمجموعه وزارت نيرو، حساسيت اين موضوع را به دستگاه هاي متبوع خود در مركز منتقل كنند.

رضائيان با اشاره به سفر رئيس مجلس شوراي اسلامي به فارس، گفت: برخي از مهم ترين مشكلات استان از جمله مسئله خشكسالي و خساراتي كه به فارس وارد شده، در اين سفر، به اطلاع رئيس مجلس شوراي اسلامي رسانده شده است.

وي همچنين با تاكيد بر اهميت گسترش فرهنگ بيمه در جامعه، ادامه داد: جبران خسارات وارد شده به مردم به دليل بروز پديده خشكسالي با تكيه بر بيمه ها، قابل جبران است و دولت نيز براي جبران خسارات، بيمه ها را مورد حمايت قرار مي دهد.

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري فارس تصریح کرد: پس از وقوع هر حادثه، باید عوامل دخيل در بروز آسيب ها و تلفات شناسايي شده و تخلفات و سهل انگاري هاي احتمالي مورد بررسي جدي قرار گيرد.

نظرات بینندگان