کد خبر: ۵۳۰۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
امام جمعه آباده:

آیا واقعا شگون سال جدید ما در سماق و سنجد و هفت سین است؟!

قرار نیست هر چیزی که از تلویزیون پخش شود و آن ها رواج دهند وحی منزل است؛ مسلمان باید به دین، قرآن، رساله و عقل مراجعه کند.

به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، در آستانه شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نماز دشمن شکن جمعه 23 اسفندماه با حضور گسترده مردم خداجوی شهرستان آباده به امامت نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان آباده حجت الاسلام موسوی خراسانی در مصلی نماز جمعه برگزار شد.

آباده نما نوشت: حجت الاسلام موسوی خراسانی در آخرین خطبه های نماز جمعه سال 92 گفت: ما در مسیر پیشرفت کشور چند دشمن داریم و دلیل برگزاری همایش ها و اجلاس ها بین سران کشورهای اسلامی این است که دشمنان اسلام را بهتر بشناسیم و با آن ها مقابله کنیم.

وی به دشمنی غرب با مسلمانان اشاره کرد و افزود: جهان غرب دشمن اصلی مسلمانان هستند که چهره خود را با تجاوز و تخریب  و توطئه های مختلف نشان داده اند.

امام جمعه آباده غرب زدگان را به عنوان گروه دوم دشمنان دانست و تاکید کرد: این غرب زدگان نه آنقدر مهم هستند که از آن ها بترسیم و نه آنقدر دوست هستند که به آن ها اعتماد کنیم و این جفای بزرگی است که بعضی ها هر نامحرمی را محرم خود بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی با اشاره به نزدیک شده ایام آخر سال گفت: مواظب باشیم به نام خرید عید در این ایام مخصوصا دچار اسراف نشویم و از ریخت و پاش های بی مورد پرهیز کنیم.

وی با اشاره به گرامیداشت روز شهید و تاسیس بنیاد شهید خاطر نشان کرد: بحمدالله کارهای خوبی توسط بنیاد شهید در سطح شهرستان انجام شده است که اکثرا به چشم نمی آید. 6 حسینه شهید، 31 گلزار شهدا و 405 شهید بزرگوار در سطح شهرستان داریم و عزیزان بنیاد شهید با افتخار به خانواده های شهدا و ایثارگران خدمت رسانی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی گفت: خانواده های شهدا و ایثارگران روزهای سختی را طی کرده اند روزهایی که ارمغان آن برای ما اینک این امنیت و آرامش است و برای این خانواده های سختی کشیده، بهترین روزها روزی است که ببینند گره ای از مشکل مردم به واسطه خون شهیدشان باز می شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان آباده به اشاره به مقارن شدن دهه فاطمیه و عید نوروز گفت: برای ما که ادعای شیعه بودن داریم لازم و واجب است که حرمت این ایام را نگه داریم. حضرت زهرا(سلام الله علیها) متعلق به کل عالم هستی است هر چند این سلفی ها  و وهابی ها این درک را ندارند و عقلشان برای درک این موضوع قد نمی دهد.

وی ادامه داد: متاسفم که بگویم برای شب شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای عروسی تالار رزرو کرده بودند. طی این چند روزه تماس های فراوانی داشته ایم برای کسب تکلیف شب عروسی و سوالات زیادی که دقیقا بین 2 دهه کی مجلس عروسی بگیریم؟! در پاسخ باید بگویم اگر ولیمه عروسی با متانت و بدور از خیلی برنامه های مرسوم در عروسی ها اگر باشد شب عاشورا هم اشکالی ندارد. ولی مشکل این جاست که خیلی ادا و اصول ها و گناه ها در شب های عروسی صورت می گیرد که نه تنها در این دو دهه حتی در بقیه طول سال هم اشکال دارد و گناه است. آیا خیلی از این گناه های در شب عروسی با نزدیک بودن حریم حضرت زهرا(سلام الله علیها) هم خوانی دارد؟

وی تصریح کرد: آیا واقعا شگون سال جدید ما در سماق و سنجد و هفت سین است؟! که اگر یکی از آن ها کم باشد اوضاع سال آینده آشفته می شود؟ هر چند این را هم بگوییم هفت سین چیدن حرام نیست.

امام جمعه آباده با اشاره به برنامه های صدا و سیما گفت:  قرار نیست هر چیزی که از تلویزیون پخش شود و آن ها رواج دهند وحی منزل است؛ مسلمان باید به دین، قرآن، رساله و عقل مراجعه کند.

وی با اشاره به مراسم چهارشنبه آخر سال و اینکه می گویند بعضی رسوم از نیاکان و ابا و اجداد ما برجا مانده است گفت: شب چهارشنبه آخر سال سری به بیمارستان ها بزنید ببینید چقدر از این مراسم چهارشنبه سوری آسیب دیده اند و حتی جان خود را از دست می دهند. این چه رسم غلطی است که یک عده آدم سفیه و نادان از روی آتش می پرند و می گویند رسم نیاکان ما است، نیاکان ما آتش پرست بوده اند؛ نیاکان ما غلط کرده اند. انقدر سنگ این نیاکان را به سینه نزنید که اگر امثال این پریدن از روی آتش ها را انجام می دادند بسیار احمق بوده اند.

وی در پایان گفت: اجازه ندهید فرزندانتان به این مراسم بروند که یاد بگیرند با سلب آسایش و ترساندن مردم با انفجار ترقه و امثال این چیزها سرگرم شوند و شاد باشند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
0
با نهایت احترامی که برای نظر علمای دینی قایل هستم، عرض میکنم که سنت نوروز به معنای واقعی آن نشان دهنده تفکر معنوی ایرانیان از دیر باز و ستایش خدای متعال در لحظه تحول طبیعت میباشد.