کد خبر: ۵۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۲
همزمان با ایام نوروز صورت می گیرد:

برگزاری شب شعر فاطمی در برخی از اماکن تاریخی شیراز

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برنامه‌های نوروزی توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری انجام گرفته و برای ایام فاطمیه که با نوروز مقارن شده مراسم شب شعر فاطمی در مقابل برخی از اماکن تاریخی و مذهبی برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از تسنیم، بهرام پارسایی اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی توسط دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری انجام گرفته و برای ایام فاطمیه که با نوروز مقارن شده مراسم شب شعر فاطمی در مقابل برخی از اماکن تاریخی و مذهبی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که شهرداری برای رفاه زائران و مسافران بروشورهای راهنما تدوین و چاپ کرده است، افزود: برای معرفی مکان های مذهبی شیراز که فقط به حرم مطهر شاهچراغ(ع) محدود نیست اداره میراث فرهنگی با همکاری اداره اوقاف و شهرداری اقدام به تهیه و توزیع بروشور و راهنماهای اماکن مذهبی کرده است.

رئیس کمیسیون گردشگری فارس با تأکید بر لزوم استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های استان برای جذب گردشگران مذهبی و تاریخی خاطرنشان کرد: این امر با همکاری و تعامل ادارات اوقاف، میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر محقق می شود.

پارسایی از تدوین تفاهم نامه‌ شورای شهر با اماکن مذهبی خبرداد و تصریح کرد: یک نسخه از این تفاهم نامه به تولیت‌های آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع)، حضرت سیّدعلاءالدین حسین(ع) و حضرت علی بن حمزه(ع) و اداره اوقاف، اداره میراث فرهنگی، استانداری و سازمان صدا و سیما ارسال شده است.

وی اظهار کرد: اگر مسئولان نهادهای فوق هرچه سریع‌تر این تفاهم نامه را که شرح وظایف دوستان در آن درج شده مطالعه و نظرات خود را ارسال کنند در مراسمی با حضور رسانه‌ها و مسئولان مربوطه این تفاهم نامه تصویب شده و به قطعیت می رسد.

عضو شورای شهر شیراز با بیان این‌که این تفاهم نامه در معرفی بهتر اماکن تاریخی مؤثر است، گفت: علاوه بر معرفی اماکن مذهبی استان به بهترین وجه باید امکان ورود راحت تر گردشگران حتی افراد غیرمسلمان به مکان های مذهبی تسهیل شود.

پارسایی با اشاره به ظرفیت های عظیم استان در زمینه گردشگری مذهبی و تاریخی افزود: استان فارس در مبحث گردشگری قدرت مانور بالایی داشته و گردشگری صنعتی است که برخلاف بسیاری از صنایع هیچ وابستگی به کشورهای دیگر نداشته و کاملا مستقل است.

وی با بیان این که گردشگران خارجی فقط برای استفاده از جاذبه های تاریخی، مذهبی و طبیعی به استان سفر می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر صنعت گردشگری با همکاری و همدلی مسئولان به خودکفایی برسد از نظر اقتصادی استان به درآمدزایی پایداری دست می یابد.

عضو شورای شهر  با تأکید بر لزوم توجه به این موضوع که 30 درصد جاذبه های تاریخی کشور در استان فارس است، تصریح کرد: برای نگهداری اماکن تاریخی استان هرساله بودجه اندکی اختصاص داده شده و در بافت تاریخی شیراز منازلی در حال تخریب هستند که اگر در مرکز کشور بودند با دقت و وسواس بسیار نگهداری می‌شدند.

پارسایی با بیان این‌که شورای شهر وظیفه تشخیص مشکلات شهر را دارد، گفت: نمایندگان محترم فارس در مجلس شورای اسلامی بهترین افرادی هستند که می‌توانند در جذب سرمایه برای نگهداری اماکن تاریخی و گردشگری استان تلاش کنند.

وی ضمن ابراز امیدواری از حل شدن مشکلات صنعت گردشگری استان، افزود: از شهروندان فهیم شیراز درخواست می کنم بازدید از اماکن تاریخی را خارج از ایام نوروز انجام دهند تا هم خودشان در ازدحام جمعیت اذیت نشوند و هم مسافران امکان بازدید بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان