کد خبر: ۵۳۱۴۱
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
مدیرعامل شرکت مخابرات فارس در آخرین «زنگ حساب شیرازه»

رفع فیلتر فیس‌بوک به مخابرات استان ربطی ندارد/ من پرشیا elx دارم

شیرازه در آخرین زنگ حساب خود در سال 92 به سراغ مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس رفته تا سوالات شما را از او بپرسد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه؛ به بهانه آخرین زنگ حساب شیرازه در سال 92، در دفتر کار مدیرعامل شرکت مخابرات فارس حضور یافتیم و ایشان ضمن انجام کارهای روزانه و پاسخگویی ارباب رجوع به سوالات مخاطبان شیرازه نیز پاسخ داد. وی با اعتقاد بر اینکه نظارت رسانه‌ها موجب رفع نواقص و ارائه بهتر خدمات می‌شوند برای برخی موارد مورد سوال و اشکال مخاطبان در همان لحظه با مسئول مربوطه تماس گرفته و دستور بررسی و رفع مشکلات را صادر کرد.

در این زنگ حساب نیز مانند گذشته سوالات شما دقیقا با همان ادبیاتی که برای ما ارسال کرده بودید، پرسیده شد و سعی شده تا پاسخ‌های «هومان محمودی» هم با حفظ ادبیات وی منتشر شود.

پروسه استخدام در شرکت مخابرات به چه صورت هست؟

استخدام رسمی در مخابرات تابع مصوبات مجمع مخابرات ایران است. در سراسر کشور وقتی احساس نیاز به نیروی جدید باشد؛ سهمیه‌بندی استان‌ها مشخص و از طریق سایت و روزنامه‌ها فراخوان جذب نیرو اعلام می‌شود و پس از برگزاری آزمون و طی مراحل گزینش، افراد استخدام می‌شوند که در آخرین فرآیند استخدام مربوط به سهمیه سال 90 تعداد 31 نفر در شرکت مخابرات فارس استخدام شدند.

چرا طرح طبقه بندی مشاغل را اجرا و رعایت نمی‌کنید؟

«شرکت خدمات اول» برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در نظر گرفته شده است. نامه‌نگاری‌ها انجام و نوع کار به استان‌ها ابلاغ شده است. روز شنبه هم آیین‌نامه‌ای از شرکت مخابرات ایران ابلاغ شد و در آینده‌ای نزدیک با ابلاغ شدن ماده و تبصره‌های این آیین‌نامه، آن را اجرایی خواهیم کرد.

چرا در زمان تعدیل و تقلیل حقوق پرسنل خصوصی اختیار تام دارید اما برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل توپ را در زمین دیگری می اندازید؟

در زمان بنده شرکت مخابرات استان هیچگونه تعدیل نیرو نداشته و ممکن است شرکت‌هایی که در قالب پیمانکار با شرکت مخابرات قرارداد داشته‌اند، نیروی خود را تعدیل کرده باشند.

چرا مخابرات ایران به پرسنل بخش خصوصی و کارشناس با 10 سال خدمت حقوق کم 600هزار تومانی می‌دهد؟

قانون کار مشخص کرده است که هر کس چقدر حقوق بگیرد و حقوق هیچ کس کمتر از حقوقی که اداره کار تعیین کرده، نیست. ما هم موافق هستیم که حقوق کارمندان بیشتر شود و بررسی این مورد در شرکت مخابرات ایران برای تمام استان‌ها در دستور کار است.

چرا فردی با مسئولیت برابر، فقط به دلیل کارمند دولتی بودن یا کارمند بخش خصوصی بودن دریافتی متفاوت و نابرابر دارند؟

کارکنان بخش خصوصی، نیروی مخابرات محسوب نمی‌شوند و مطابق با قوانین اداره کار حقوق دریافت می‌کنند علاوه بر این در سایر ادارات مانند آموزش و پرورش نیز این تفاوت حقوق وجود دارد؛ آیا حقوق معلمی که استخدام رسمی است با معلم حق‌التدریس یکسان است؟

چرا شماره تلفن دیوار نویس ها و تبلیغات چسبانده شده روی درب ها را قطع نمی کنید؟

اگر دستور قضایی برای قطع تلفنی به ما ابلاغ شود، سریع تلفن را قطع می‌کنیم و اگر روی تجهیزات مخابرات تبلیغات نصب کنند ما هم به دادگستری شکایت می‌کنیم.

چند ماهی است در دفتر خدمات پستی تقاضای تلفن برای منزلم داده ام اما خبری از تلفن نیست علت چیست؟ چگونه می توان برای اشتراک تلفن ثبت نام کرد؟ چه مدت طول می کشد تا تلفن نصب شود؟

افراد متقاضی اشتراک تلفن، ثبت‌نام و اعلام درخواست می‌کنند ما هم اگر امکانات داشته باشیم، سریع اشتراک تلفن را در اختیار مشتری قرار می‌دهیم اما اگر درخواست مربوط به منطقه‌ای باشد که زیرساخت ندارد یعنی ممکن است آپارتمان‌سازی خارج از محدوده‌ شهری صورت گرفته باشد و شهرداری برای آن امکانات تعریف نکرده باشد، رسیدگی به آن درخواست را در دستور کار قرار می‌دهیم. همچنین برای واگذاری اشتراک تلفن باید از شهرداری، اداره برق و گاز استعلام بگیریم؛ از این رو ممکن است کمی زمان‌بر باشد.

چرا برای گرفتن اینترنت مخابرات کاری می کند که به زور اینترنت مخابرات را بگیریم؟ چرا جواب اکثر مناطق عدم وجود امکانات است؟ چطور مخابرات با دیر شدن پرداخت قبض سریع تلفن را یک‌طرفه می کند اما امکانات بدیهی که حق مردم است را نمی دهد؟

تجهیزات مخابراتی هم مانند سایر اقلام گران شده است و حتی برخی تجهیزات کم‌یاب و نایاب است. همچنین هزینه خرید و نگه‌داری تجهیزات و کارکنان شرکت مخابرات از طریق کارکرد تلفن‌های ثابت و همراه تأمین می‌شود. درخصوص اشتراک اینترنت مخابرات هیچ اجباری در کار نیست ضمن اینکه ما به مشترکان مودم رایگان می‌دهیم و دنیا، دنیای رقابت است. در رابطه با قبض هم فوری قطع نمی‌شود و روال خاص خودش را طی می‌کند.

چرا روي دفاتر خدمات ارتباطي در شهرستان خرامه نظارت نمي شود و دفاتر خدمات ارتباطي به طور سليقه اي عمل مي‌كنند؟

497 دفتر خدمات ارتباطی در سطح استان خدمات ارائه می‌دهند. دفاتر ارتباطی قبلا زیرگروه شرکت مخابرات بود اما اکنون استانداری روی کار آن‌‌ها که به صورت صنفی فعالیت می‌کنند، نظارت دارد. نظارت بر خدمات مربوط به مخابرات مانند امور تلفن ثابت و همراه این دفاتر هم بر عهده ما است که هر کجا مشکلی به وجود آید یا تخلفی صورت گیرد، سریع رسیدگی می‌کنیم. مردم هم می‌توانند علاوه بر تماس با روابط عمومی یا مسئولین مربوطه با تماس با شماره بنده 09171519990 یا شماره 6262020 با گوشی من تماس گرفته یا پیغام بگذارند و گزارش دهند تا ما رسیدگی کنیم.

چرا خدمات 118 در شیراز اینقدر ضعیف و بی کیفیت است؟

در مرکز پاسخگویی 118 شیراز تعداد 180 نفر به صورت شیفتی و شبانه‌روزی پاسخگوی مردم هستند که به جز مواقع پیک کاری مانند نوروز در بقیه ایام سال خدمات‌دهی سریع و خوب است.

آقای محمودی از شما خواهشمندم که در طرح پروژه احیای میدان توپخانه همکاری کنید و ساختمان مخابرات آنجا را واگذار کنید.

این مورد مربوط به شرکت مخابرات نیست و کاری به ما ندارد.

آب و برق لحظه ای نباشد زندگی فلج است اما مخابرات نه؛ هزینه تهیه آب آشامیدنی و برق بسیار بالاست در حالی‌که هزینه کارهای مخابراتی بیشتر به عهده کامپیوتر است و هزینه پشتیبانی آن کمتر است؛ ما هر چه تلفن و پیامک بزنیم هزینه اش برای مخابرات فرقی نمی‌کند پس چرا هزینه مخابرات چند برابر آب است؟

نزدیک به 10سال است که افزایش تعرفه نداشته‌ایم؛ تعرفه‌های مخابرات را دولت مشخص کرده است و یک ریال کمتر یا بیشتر نمی‌توانیم بگیریم. اگر در جایی هم سیستم دچار خطا شده باشد، قابل پیگیری و رفع است و عذرخواهی هم می‌کنیم. درخصوص هزینه‌های مخابرات هم سیستم‌ها بسیار استهلاک دارند و هزینه نگهداری آن‌ها بسیار بالا است.

لطفا در خصوص خدمات اینترنتی سایت شرکت مخابرات به‌روز باشد. قبض تلفن ثابت اول ماه‌های فرد صادر می‌شود ولی بعد از موعد پرداخت روی سایت قرار می‌گیرد. حتما می‌گویید از طریق 1818 پرداخت کنید اما برای کسانی که می‌خواهند چند قبض را باهم پرداخت کنند مشکل است زیرا با 1818 برای هر قبض جداگانه باید تماس گرفت ولی از طریق اینترنت همه مراحل را یک‌بار برای چندین قبض طی می‌کنیم.

اطلاعات سایت به‌روز و آنلاین است و بلافاصله که قبض صادر می‌شود، روی سایت قرار می‌گیرد. ضمن اینکه تماس با 1818 رایگان است و اگر تلفن به علت بدهی قطع شده باشد، بلافاصله پس از پرداخت، سیستم به صورت اتوماتیک اشتراک تلفن را دوباره وصل می‌کند.

لطفا نسبت به تقویت آنتن‌های تلفن همراه جاده شیراز- داریون که مسیر هر روزه دانشجویان شیرازی دانشگاه داریون می‌باشد و تا ماه‌های آینده نیز آرامستان احمدی که در این مسیر است، افتتاح می‌شود و تردد فوق العاده سنگین می‌شود، اقدام فرمایید.

سایت آرامستان از تابستان راه‌اندازی شده است و سه سایت دیگر هم در این مسیر در دست راه‌اندازی است که اگر تجهیزات فراهم شود، این سایت‌‌ها نیز آنتن‌دهی این منطقه را تقویت می‌کنند.

پروسه شکایت از مزاحمت های تلفنی چگونه است؟ از چه طریق باید اقدام شود؟ چقدر طول می کشد تا پیگیری شود؟ اگر با سامانه ارسال پیامک انبوه یا دبیت کارت و تلفن کارتی مزاحم شدند، چه کنیم؟

به دلیل اینکه شماره‌ها مشخص است، مزاحمت‌ها نسبت به گذشته کاهش یافته است. در صورت مزاحمت نیز از طریق دستور مراجع قضایی، پیگیری و مشخصات مزاحم شونده برای مراجع قضایی ارسال می‌شود. تمام اطلاعات باجه‌های تلفن‌های همگانی و دبیت‌کارت‌ها مشخص است و در صورت اعلام شکایت، قابل ردیابی هستند.

در طول خدمت خود در شرکت مخابرات چه مسئولیت هایی داشته اید؟

رییس اداره مخابرات خرم‌بید، مدیر مخابرات فسا، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل مخابرات استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی و اکنون نیز به مدت 14 ماه در فارس مشغول به خدمت می‌باشم.

چرا راه اندازی زیرساخت برای مناطقی که زیرساخت تلفن ثابت ندارند این قدر زمان می برد یا اصلا انجام نمی شود؟

کاش همه مشکلات مردم مانند مشکل تلفن حل می‌شد. نیاز به امکانات، بودجه و استعلامات دارد که به طور منطقی این پروسه زمان‌بر است.

جناب آقای محمودی من با چند سال همکاری در مخابرات در طرح تعدیل نیرو اخراج شدم. اخراج من یا به دستور شما بود یا نیروی تحت امر شما که به هر حال شما مسئولید... دلیل اخراج من چه بوده است؟

در طول این 14 ماه مدیریت من حتی یک نفر هم اخراج نشده است. حق هر سازمانی است که پست‌ها و مکان‌ها را تغییر دهند و هرکجا سازمان احتیاج داشت و گفت نیرو کار کند اما برخی به علت جابه‌جا شدن پست‌ خود، کارشان را ترک می‌کنند.

من 4 سال کارمند مخابرات کوار بودم با لیسانس الکترونیک، کارشناس سوییچ و سالن دستگاه و کارشناس دیتا. حقوق حداقلی (300 تا 500 هزار تومان) و کمترین مزایا و تسهیلات. فوق لیسانس که گرفتم منتظر ترفیع بودم که مسئولین مخابرات گفتند باید قبض تلفن‌های ثابت روستاها را توزیع کنی... من هم قبول نکردم و اخراج شدم.

ممکن است شخص مزبور بعد از اینکه در شرکت مخابرات با مدرک لیسانس مشغول به کار شده اقدام به ادامه تحصیل کرده است اما باید توجه داشت با توجه به مدرکی که در ابتدای ورود به مخابرات ارائه داده، کار برای وی مشخص شده است و مدارک دیگر برای سازمان قابل قبول نیست. علاوه بر این توزیع قبض قبلا در اختیار شرکت‌های پیمانکار بود ولی اکنون خود مخابرات این کار را انجام می‌دهد و برخی پرسنل که شیفتی هستند ضمن داشتن مسئولیت خود و انجام آن می‌توانند به عنوان اضافه‌کاری قبض‌ها را هم توزیع کنند. به هر حال اگر چنین موردی وجود داشته است با ذکر نام و مشخصات فرد قابل پیگیری و بررسی می‌باشد.

تکلیف قراردادی شدن نیروهای پیمانکار واسطه ای در چه مرحله ای است؟ چندین سال است که زیر نظر پیمانکار شاغلیم.

تا این لحظه اقدامی انجام نشده است اما مخابرات ایران و مجمع پیگیر موضوع هستند که با استفاده از راهکارهای قانونی بتوانند مشکل نیروهای پیمانکار واسطه‌ای را حل کنند.

تلفن های بی سیم روستایی، کی سروسامان می یابد؟ نه مثل تلفن می ماند نه موبایل. معلوم نیست این چیه؟

هزینه این خط‌ها که از طریق گوشی‌های موبایل قابل استفاده است مانند هزینه تلفن ثابت است و پوشش دهی خوبی دارد؛ هر جا در این خصوص مشکلی وجود دارد، گزارش دهید تا رسیدگی کنیم.

خوش حساب ترین و بدحساب ترین ادارات در پرداخت های هزینه های تفلن کدامند؟ بیشترین هزینه قبض تلفن و موبایل چند تومان بوده است؟ هزینه موبایل خودتون چند می یاد؟ خودرو شخصی شما چیه؟

با هیچ اداره‌ای مشکل نداریم. از اعلام بیشترین هزینه قبض تلفن معذوریم. هزینه موبایل من در هر دوره بین 150تا 200 هزار تومان است و خودرو شخصی من پرشیا elx می‌باشد.

این راسته که میگن تلفن ها و موبایل های مردم شنود میشه و مخابرات از تمام اس ام اس های مردم خبر دارد؟

خیر، پیامک‌ها را نمی‌توان دید و شنود ربطی به حوزه کاری مخابرات ندارد.

شنیدیم که به زودی در شیراز و استان فارس فیس بوک رفع فیلتر می شود آیا این موضوع صحت دارد؟

رفع فیلتر فیس‌بوک به مخابرات مراکز استان‌ها ربطی ندارد بلکه در حوزه وزارت ارتباطات است و تاکنون به ما در این خصوص اطلاعی نداده‌اند و در جریان نیستم.

قبض تلفن و موبایل به چه مبلغی برسد قطع می شود؟

اشتراک تلفن‌های ثابت اگر در یک دوره بیش از 20 هزار تومان بدهی داشته و پرداخت نکنند، مخابرات می‌تواند اقدام به قطع تلفن نماید. مبلغ بدهی تلفن همراه هم اگر بالاتر از 60درصد میزان ودیعه خط تلفن باشد، قطع خواهد شد.

تعداد مشترکین تلفن همراه و تعداد مشترکین تلفن ثابت چند نفرند؟

تعداد مشترکین تلفن ثابت در استان یک میلیون و 531هزار نفر است و تعداد مشترکین ثابت در شیراز 697هزار و 572نفر می‌باشد. همچنین تعداد مشترکین تلفن همراه در استان فارس یک میلیون و 680هزار و تعداد مشترکین همراه اول در شیراز 620 هزار نفر می‌باشد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
1
با تشکر بی کران از شیرازه بخاطر این سلسله اقدامات خوبی که انجام میده و سئوالات مارو از مسئولین میپرسه... واقعا متشکرم و امیدوارم تداوم داشته باشه.
آرش
-
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
0
لطفارله تلفن همراه ازبيدكرزماهورميلاتي تاماليچه شيخ راافزايش دهيد
همشهری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
0
با سلام خدمت شیرازه عزیز
رسانه انقلابی و رسانه ای که به رسالت خود پایبند است یعنی همین که پل دوسویه بین مردم و مسئولین باشد نه پل یک طرفه مسئولین به مردم...
و میرزا بنویس که فقط شعارهای مسئولین را دیکته کند.
شیرازه جان به خاطر همین کارات هست که هوادارتم!
لطفا زنگ حساب را در سال 93 ادامه دهید.
با سپاس بی کران
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
0
فقط تشکر از دست اندرکاران سایت شیرازه . تا حدودی از جوابها طفره رفته مثل پرداخت قبض تلفن در سایت مخابرات که اصلا به روز نیست و تلفن 1818 که عرض کردم من مشکلم چندین قبض است که باید برای هر کدام جداگانه تماس بگیرم و برای هر کدام شماره تلفن و شماره کارت و رمز آن را داد.
ارش
United States of America
دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
0
متاسفانه بايد بگا اطلاعاتتون ضعيفه جناب مدير عامل
متن پيامك ها رو ميتوان ديد وحتي از آن پرينت گرفت اين اتفاق براي خود من افتاده است