کد خبر: ۵۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۲
بایگانی شیرازه از سال 92/ پرونده سوم: فرهنگ

از داوطلبان تحویل ماهواره تا گردشگرانی که مهمان سفره پایتخت فرهنگی کشور شدند

عرصه فرهنگ اگرچه هم‌چنان مظلوم است اما نباید از انصاف گذشت؛ استان فارس در سال 92 در حوزه فرهنگ٬ سال پر رویدادی را گذراند.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه؛ عرصه فرهنگ اگرچه هم‌چنان مظلوم است اما نباید از انصاف گذشت؛ استان فارس در سال 92 در حوزه فرهنگ٬ سال پر رویدادی را گذراند. از انواع و اقسام همایش‌ها و نشست‌ها گرفته تا حضور روحانیت در میان مردم و ... به نظر می‌رسد کیفیت برنامه‌ها اما به اندازه کمیت برنامه‌ها نیست اما این کمیت مناسب نشان می‌دهد که اراده کار فرهنگی در استان  شیراز وجود دارد اگرچه هنر عملی کردن این اراده آن‌ قدرها قوی نباشد. در ادامه گزارشی از اظهار نظرات و رویدادهای فرهنگی سال 92 می‌آید. این گزارش قطعا همه موارد را پوشش نمی‌دهد اما سعی شده تا مهم‌ترین‌ها را در برگیرد.

فروردین

1/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: 684 هزار و 906 میهمان نوروزی از 25 تا 30 اسفندماه سال گذشته از طریق هوایی و زمینی وارد این شهر شده‌اند.

4/ معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: نمایشگاهی از رادیوهای قدیمی و اشیای تاریخی برای بازدید گردشگران و مسافران نوروزی در عمارت‌های باغ‌های دلگشا و جهان‌نمای شیراز گشایش یافته است.

4/ مسئول ستاد طرح «آرامش بهاری» با اشاره به برگزاری این طرح در امامزادگان و مضاجع شریف فارس از وجود حدود 30 بقعه متبرکه ثبت نشده در شیراز خبر داد.

14/ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جریان سفر به شهر شیراز از سومین حرم اهل بیت حضرت احمدبن موسی‌کاظم (ع) زیارت کرد.

19/ به مناسبت بیستم فروردین ماه روز ملی فناوری هسته‌ای، تعدادی از عشایر فارس مسافت شیراز تا نطنز را با سوارکاری طی می‌کنند.

23/ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: همزمان با آغاز دهه دوم فاطمیه و به مناسبت سالروز شهادت سیده نساء عالمیان تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در شیراز برگزار می‌شود.

24/ به مناسبت پنجمین سالگرد انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز مراسم بزرگداشت شهدای رهپویان وصال این شهر به مدت دو روز در حال برگزاری است.

25/ دانشجویان دانشگاه شیراز به مناسبت شهادت بانوی 2 عالم، فاطمه زهرا (س) میزبان پیکر شهید گمنام در این دانشگاه بودند.

اردیبهشت

1/ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه امسال آیین بزرگداشت سعدی اختصاصی بود، گفت: جای مسئولان شهری و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در مراسم یادروز سعدی خالی بود.

4/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری افتتاحیه دومین «هفته فرهنگ رضوی» در شیراز و «نخستین جشنواره استانی شعر مهدویت» در سروستان خبر داد.

9/ تولیت آستان احمدی و محمدی (ع) گفت: توسعه حرم‌های احمدی و محمدی باید در دستور کار شهردای، شورای اسلامی شهر و مسئولان استان فارس باشد.

9/ مدیر آستان احمدی و محمدی (ع) شیراز گفت: نخستین جشنواره بین‌المللی زیارت با موضوع حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) در روزهای 13 و 14 اردیبهشت ماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

13/ به همت سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز فروشگاه و نمایشگاه دائمی پوشاک و آتلیه عکس اسلامی کوثر افتتاح شد.


15/ امام جمعه شیراز گفت: در طرح توسعه حرم حضرت احمدبن موسی (ع) فضایی برای ساخت زائرسرای شهرستان‌های مختلف این استان در نظر گرفته شود.

15/ در آخرین روز از هفته شیراز که با عنوان روز «شیراز سرفراز» نام‌گذاری شده، تفاهم‌نامه فرهنگی بین شهرهای شیراز و خوی منعقد شد./ معاون اداری و مالی شهردار خوی از راه‌اندازی تورهای ارزان‌قیمت بین شیراز و خوی خبر داد.

15/ رئیس کمیسیون خدمات شهری و ترافیک شورای اسلامی شهر خوی از نامگذاری بلوارها و معابر این شهر به‌نام مفاخر فرهنگی شیراز خبر داد.

18/ سرپرست معاونت زیارت استانداری فارس گفت: مشهد مقدس به اندازه کافی در زمینه زیارت شناخته شده است و باید با انجام فعالیت‌های فرهنگی سفر زیارتی به شیراز را نیز متداول کنیم.

20/ نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: سهم اعتبارات استان فارس در بین استان‌های زیارتی کشور بسیار کم لحاظ شده است.

22/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بنا داریم برنامه هفته فرهنگ شهرستان‌های فارس را در تالار حافظ شیراز برگزار کنیم.

24/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کلان‌شهر شیراز نیاز به بازنگری و توسعه دارد.

25/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی بنیاد ملی نمایشنامه‌نویسی در شیراز خبر داد.

29/ معاون هماهنگی کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز گفت: پانزدهمین دوره اعتکاف با حضور 10 هزار معتکف در سنین 14 تا 40 سال از دوم خرداد ماه سال جاری به مدت سه روز در مصلی نماز جمعه شیراز برگزار می‌شود.

خــــرداد

4/ شهردار بافت تاریخی فرهنگی شهرداری شیراز گفت: برای بهسازی و مقاوم‌سازی در بافت تاریخی سیاست‌های تشویقی اجرا می‌شود.

7/ شهردار شیراز از احداث میدان و المان یادبود جان‌باختگان حادثه برم‌شور خبر داد.

7/ معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار شیراز گفت: به منظور آموزش و توسعه مفاهیم شهروندی و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، بازی رایانه‌ای «سهراب و غول‌های شهری» تولید شد.

8/ مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور ایثارگران از تدوین دایرة‌المعارف کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جبهه‌های حق علیه باطل خبر داد.

9/ رئیس ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) شیراز گفت: 12 خرداد ماه زائران مرقد مطهر آن امام با 250 اتوبوس با محوریت کمیته اعزام توسط سپاه ناحیه بقیة‌الله (عج) شیراز از این شهرستان اعزام می‌شوند.

19/ نمایشگاهی از تولیدات هنرمندان صنایع دستی فارس در محل ارگ تاریخی کریم خانی شیراز برپا شد.

20/ معاون فرهنگی و اموراجتماعی شهردار شیراز گفت: بیش از 5 هزار و 300 کلاس تابستانی برای غنی‌سازی اوقات فراغت شیرازی‌ها در نظر گرفته شده است.

28/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز در چند سال اخیر بیش از 35 هزار متر مربع زمین برای رونق‌بخشی به فعالیت‌های فرهنگی شهر به صورت بلاعوض تخصیص داده است.

29/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: جمعه این هفته و در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان، شهرداری شیراز اقدام به برگزاری همزمان دو پیاده‌روی در این شهر می‌کند.

تــیـــــر

1/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا (ع) و فاطمه معصومه (س) و دهه کرامت دهمین جشنواره هنرهای تجسمی رضوی در شیراز برگزار می‌شود.

4/ شهردار شیراز در واکنش به انتقادات مدیرکل کتابخانه‌های فارس مبنی بر پرداخت نشدن نیم درصد سهم کتابخانه‌ها در شیراز گفت: نیم درصد را دولت به صورت متمرکز از این شهرداری اخذ کرده است.

8/ فرماندار شیراز گفت: باید در سال 1404 هشت متر مربع فضا به ازای هر 100 نفر جمعیت شیراز در امر کتابخانه‌ها وجود داشته باشد.

14/ همایش «ماه خدا، راه خدا» از فردا شنبه پانزدهم تیر ماه جاری به مدت دو روز در سومین حرم اهل‌بیت (ع) برگزار می‌شود.

15/ رئیس ستاد یادواره شهدای ادوات استان فارس گفت: برای نخستین بار یادواره شهدای ادوات فارس در نیمه دوم سال جاری با حضور مقام‌های کشوری و استانی در شیراز برگزار می‌شود.

17/ به مناسبت فرارسیدن روز عفاف و حجاب، شیراز میزبان نخستین نشست تخصصی «حجاب سه نقطه» با حضور اساتید کشوری در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و هنری حضرت زهرا (س) این شهر می‌شود.

18/ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: تا پایان عید فطر افرادی که مایل هستند می‌توانند ماهواره خود را تحویل داده و به جای آن گیرنده دیجیتال شبکه‌های ملی را تحویل بگیرند.

18/ در مراسم انتخاب برترین‌های دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال (خلیج همیشه فارس)، تیم فجر شهید سپاسی شیراز تیم برتر اخلاق نام گرفت و این جایزه را کسب کرد.

23/ شورای اسلامی شهر شیراز با واگذاری زمین به بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) برای احداث دانشگاه مهدویت با حفظ مالکیت شهرداری موافقت کرد.

25/ استاندار فارس با بیان اینکه باید راسته‌های تجاری برای معرفی هنر شیراز و عرضه محصولات هنری شکل گیرد، گفت: این راسته‌ها از لحاظ جذب گردشگر بسیار موثر و مهم هستند و به بهبود فضای اقتصادی هنرمندان نیز کمک می‌کنند.

مــرداد

1/ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به نزدیک شدن شب‌های قدر و تاکید بر اهمیت این شب‌ها در فرهنگ اسلامی گفت: امسال این مراسم در شیراز به صورت شکوهمندی برپا می‌شود.

2/ با همکاری شهرداری شیراز و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس، دوم مرداد ماه جاری جشن بزرگ میلاد امام حسن مجتبی (ع) در پارک آزادی شیراز برگزار می‌شود.

2/ رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: 500 نفر از منتخبان دختر نواحی چهارگانه شیراز در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی ماه رمضان حضور می‌یابند.

10/ سومین جلسه از سلسه کارگاه‌های هم‌اندیشی و معرفت افزایی اساتید در قالب طرح ضیافت اندیشه ویژه هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

15/ پس از تصویب سند در شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این سند تدوین و رونمایی شد.

15/ فیلم‌های برتر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران فردا در تالار حافظ شیراز به روی پرده می‌رود.

18/ مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز گفت: شایسته است، شورای شهر و شهرداری نام یکی از بوستان‌های این شهر را به‌نام شهدای خبرنگار نامگذاری کند.

26/ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برگزاری برنامه‌های متنوع ستاد دهه کرامت کشور ویژه گردشگران و زائران در سفرهای تابستانی خبر داد.

30/ با تهیه طرح ساماندهی باغات مجالس شیراز در راستای مطالبات مردمی و درخواست‌های مکرر شهروندان این طرح با مشارکت دستگاه‌های مربوطه عملیاتی شد.

شهـــریور

3/ مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از آغاز طرح پاسخگویی به شبهات دینی شهروندان شیراز در هفت بوستان‌ این شهر خبر داد.

3/ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز از افزایش 112 درصدی اعتبارات فرهنگی در بودجه امسال شهرداری خبر داد.

4/ مسئول فرهنگ‌سرای سلامت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری کرسی آزاداندیشی با موضوع پوشش و عنوان «من می‌خواهم به‌روز و خوش‌تیپ باشم» خبر داد.

4/ قائم مقام دبیر ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس از برگزاری مراسم بزرگداشت روز «امین ولایت»، حضرت شاهچراغ (ع) در روز ششم ذیقعده خبر داد و گفت: احتمال دارد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور پیدا کند.

5/ هفته فرهنگی شیراز در خوی در روزهای 25 تا 29 شهریور در شهرستان خوی با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

6/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: جشنواره فرهنگی ادبی (اکو) با حضور شاعران برجسته مؤسسه فرهنگی اکو و مدیر اجرایی آن در هفتم و هشتم شهریور ماه 92 در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.

10/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: راه‌اندازی شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیراز ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

11/ هنرمندان تجسمی کشور در مراسم گشایش دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی رضوی در شیراز، آثار برگزیده خود را تقدیم امام هشتم می‌کنند.

13/ مدیرکانون پرروش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: نخستین جشنواره پویانمایی رضوی ویژه کودکان و نوجوان کانون‌های پرورش فکری سراسر کشور از بیستم شهریور ماه سال جاری در شیراز برگزار می‌شود.

14/ مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز گفت: توجه به شاخصه‌های سبک زندگی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است در دوره جدید انتصاب شهردار این کلانشهر با اهتمام و جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

15/ معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: همزمان با میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) همایش «گلبرگ‌های آسمانی» در شیراز برگزار می‌شود.

20/ مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری جشن بزرگ سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی (ع) و پیاده‌روی بزرگ خانواده توسط این سازمان در شیراز خبر داد.

24/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی این شهر در خوی گفت: از حضور هیئت فرهنگی هنری خوی برای حضور در شیراز و برگزاری هفته فرهنگی خوی در شیراز استقبال می‌کنیم.

29/ سرپرست پلیس اطلاعات فارس از پلمب 10 باغ برگزارکننده مجالس عروسی در شیراز و اجرای طرح جمع‌آوری اقلام ضدفرهنگی در این شهرستان خبر داد.

30/ به همت سپاه ناحیه ثارالله شیراز، رزمایش قایق‌های تندرو و عملیات غواصی هر شب در نمایشگاه آبی خاکی بلوار چمران شیراز برگزار می‌شود.

مــــهــــر

1/ مدیرفرهنگی ناحیه بسیج دانشجویی فارس از برگزاری مراسم وداع با پیکر مطهر پنج شهید گمنام در دانشگاه‌های شیراز همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

1/ فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: این توقع وجود دارد که در المان‌ها و میادین شهری شیراز از تمثال مقدس شهدا استفاده شود.

1/ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در مراسم تجلیل از مفاخر و چهره‌های ماندگار فارس جای سرداران دفاع مقدس خالی بود.

4/ آیت‌الله مکارم‌شیرازی با حضور در شیراز حوزه علمیه مولی‌الموحدین این شهر را افتتاح کرد.

7/ تولیت آستان سید علاءالدین حسین (ع) از تحویل داوطلبانه 800 دستگاه ماهواره در شهرستان شیراز خبر داد.

7/ محفل قرآنی جوانان بعداز ظهر امروز یکشنبه با حضور آیت الله ایمانی امام جمعه شیراز در حافظیه برگزار شد.

11/ امام جمعه شیراز گفت:باید در طرح توسعه حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، زائرسراهای ارزان‌قیمت در نظر گرفته شود.

12/ فرماندار شیراز از تلاش اعضای شورای فرهنگ عمومی برای تدوین سند راهبردی این شهرستان خبر داد.

13/ با اعزام نخستین گروه دانش‌آموزان پسر استان فارس، کاروان 40 هزار نفری راهیان نور دانش‌آموزی در این استان افتتاح می‌شود

18/ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پنج شنبه به زیارت حرم مطهر احمد بن موسی(ع) و دیدار امام جمعه شیراز رفت.

22/ فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ثارالله شیراز گفت: تا پایان سال جاری 12 هزار بسیجی در قالب کاروان راهیان نور توسط سپاه ثارالله شیراز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

23/ مراسم دعای روز عرفه ظهر امروز سه‌شنبه با حضور گسترده مردم در شیراز برگزار شد.

28/ با حضور سفیر ونزوئلا در شیراز، شب‌های فرهنگی ونزوئلا در شیراز آغاز شد.

28/ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز از تشکیل قرارگاه فرهنگی در این شهر خبر داد.

30/ مدیرعامل سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت و عید سعید غدیرخم گفت: شهرداری شیراز بیش از 9 جشن بزرگ مردمی را با همکاری مناطق مختلف اجرا می‌کند.

آبــــــان

2/ با آغاز هفته فرهنگی خوی در شیراز، پایتخت فرهنگی ایران به مدت یک هفته، میزبان فرهنگ و هنر مردم این شهر آذری ا‌ست.

4/ سفیر ژاپن گفت: با توجه به قدمت تاریخی شیراز و تاریخ ژاپن، زمینه‌های بسیاری برای تبادلات فرهنگی وجود دارد.

12/ با استقبال رسمی مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره‌کل اتباع خارجی این استان، معاون وزیر فرهنگ چین وارد شیراز شد.

13/ به مناسبت نخستین دهه محرم‌الحرام، در حرم مطهر امامزادگان شیراز، مراسم ویژه این ایام و سخنرانی‌هایی در این زمینه برپا می‌شود.

13/ سرپرست کانون‌های فرهنگی مساجد فارس گفت: همایشی با عنوان «شورای حسینی و فرهنگ عمومی» از فردا آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر در شیراز برگزار می‌شود.

19/ امام جمعه شیراز گفت: تبلیغ دین در سال‌های اخیر شکل‌گیری خوبی داشته و سال به سال بهتر از گذشته می‌شود.

22 و 23/ مراسم‌های سوگواری تاسوعا و عاشورای با شکوه هر چه تمام در شیراز و نقاط مختلف استان برگزار شد.

28/ معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: امسال 68 پروژه مختلف شهرداری در حوزه فرهنگی اجتماعی یا آغاز به کار کرده یا به اتمام رسیده است.

آذر

1/ سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر امروز جمعه در شیراز برگزار شد.

5/ بنابر مصوبه امروز شورای اسلامی شهر شیراز شهرداری این شهر متولی راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی احمدبن موسی(ع) شد.

20/ مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شهر شیراز با اشاره به گستردگی شهر در سال‌های اخیر و نیاز به احداث مراکز فرهنگی، از خیرین خواست در این زمینه نیز یاری رسانند.

24/ سرپرست سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس از برگزاری یادواره شهدای جامعه پزشکی این استان خبر داد.

29/ امام جمعه شیراز گفت: باید عزاداری روز اربعین نشان دهنده ید واحد و عشق و علاقه به امام حسین(علیه‌السلام) باشد.

29/ معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز گفت: سند برنامه‌ریزی عملیاتی و راهبردی گردشگری که توسط شیراز تهیه شد، توسط شهرهای دیگر اجرا می‌شود اما در شهر خودمان هنوز معطل است.

دی

7/ مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از گشایش نمایشگاه المان‌های عاشورایی در این شهر به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) خبر داد.

7/ مدیر گروه فرهنگی هنری امام هادی شیراز گفت: به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) برای نخستبن بار در جهان اسلام، آش صلواتی 72 تنی در شیراز طبخ و توزیع می‌شود.

8/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از حضور یک‌هزار ناشر در نمایشگاه کتاب این استان خبر داد.

9/ در آستانه رحلت پیامبر گرامی اسلام، امروز پیکر پاک یک شهید گمنام در پادگان امام حسین(ع) شیراز به خاک سپرده شد.

15/ دومین دوره‌ شب‌های شعر انقلاب با حضور شاعران برجسته‌ ادبیات انقلاب اسلامی امشب در شیراز برگزار می‌شود.

17/ مدیرعامل سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از برگزاری جشن‌های بزرگ هفته وحدت در پنج نقطه این شهر خبر داد.

23/ رئیس دانشگاه هنر شیراز از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک آموزشی پژوهشی بین دانشگاه هنر شیراز و دپارتمان میراث فرهنگی دانشگاه بولونا ایتالیا خبر داد.

23/ همزمان با آغاز هفته وحدت امام جمعه اهل سنت شیراز در شورای اسلامی این شهر حضور پیدا کرد.

25/ رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فارس از شناسایی و انهدام باند تهیه و توزیع اقلام ضد فرهنگی و کشف 40 هزار سی دی و دی وی دی غیرمجاز از اعضای این باند در شیراز خبر داد.

28/ اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تور آشناسازی با جاذبه‌های تاریخی فرهنگی شیراز قدیم را برگزار کرد.

بهمن

5/ سرپرست دانشگاه شیراز گفت: تفکیک جنسیتی مدخل ورودی این دانشگاه باید مورد بررسی علمی قرار گرفته، مزایا و معایب آن بررسی و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

8/ مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف 450 نفر از بهترین قاریان که از بین یک‌میلیون و 300 هزار رقابت کننده برگزیده شده‌اند در شیراز به رقابت می‌پردازند.

10/ نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: به منظور گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی سپاه ناحیه ثارالله، 35 برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و ورزشی برگزار می‌شود.

12/ فرمانده سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز گفت: به منطور بزرگداشت دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی از سوی سپاه ناحیه بقیة‌الله شیراز 17 برنامه محوری در قالب 450 برنامه در پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود.

15/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر مقدس شیراز گفت: برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم در این شهر مقدس مهم‌ترین رخداد فرهنگی سال است.

15/ امام جمعه موقت شیراز از برگزاری گردهمایی بزرگ روحانیون سه استان فارس، هرمزگان و بوشهر در شیراز خبر داد.

19/ با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس، نماینده کلیمیان و مرجع دینی زرتشتیان، همایش فرهنگی هنری ادیان در شیراز برگزار شد.

23/ با اجرای قطعات کلاسیک رسیتال پیانو و فلوت از هنرمندان ایران و سوئیس جشنواره موسیقی فجر در شیراز کار خود را آغاز کرد.

26/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری نمایشگاه قرآنی با 60 غرفه در شیراز، همزمان با برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

26/ فرمانده سپاه فجر فارس گفت: برگزاری سی و ششمین مسابقات قرآن در شیراز فرصتی است که داغ ننگ جشنواره‌های طاغوت از پیشانی این شهر زدوده شود.

اسفند

1/ سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم به میزبانی شیراز آغاز شد.

3/ فرمانده سپاه ناحیه ثارالله شیراز گفت: تا پایان اسفندماه جاری بیش از 4 هزار بسیجی توسط سپاه ناحیه ثارالله شیراز در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

4/ معاون فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: به هیچ فردی رانت فرهنگی نمی‌دهیم، تمام دانشجویان حق و حقوق فرهنگی دارند و ما خدمتگزار تمام تشکل‌ها و دانشجویان هستیم و این‌گونه نیست که کسی با فشار امکانات بیشتری بگیرد.

4/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این تعداد فرهنگ‌سرا و دارالقرآن پاسخگوی جمعیت شیراز نیست و موجب شده تا مردم ما از قرآن فاصله بگیرند.

5/ رئیس حوزه هنری فارس از برگزاری سومین جشنواره سورنای وحدت با حضور 11 گروه از 10 منطقه کشور در شیراز خبر داد.

11/ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان این که راه‌اندازی قرآن‌سرا در تمام محلات شیراز انجام می‌شود، از راه‌اندازی نخستین قطب قرآنی شهرستان شیراز در گویم خبر داد.

13/ رئیس دانشگاه هنر و معماری دانشگاه شیراز گفت: نخستین نشست شهرسازی اسلامی و چشم‌انداز شهر شیراز با حضور استاد حسن رحیم پور ازغدی برگزار می‌شود.

20/ رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز گفت: در بودجه امسال شهرداری شیراز، 2.5 میلیارد تومان به اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس اختصاص پیدا کرد.

22/ یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس صبح امروز با حضور دکتر علی لاریجانی و نمایندگان و مسئولین استان برگزار شد.




انتصابات فرهنگی استاندار

مشاور امور روحانيت/ حجت‌الاسلام مرادی

مشاورامور رسانه وهنرحوزه استاندارفارس/ محمد محسنی

مشاور امور فرهنگی/ سید منصور پورمولا



نظرات بینندگان