کد خبر: ۵۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۲

تاخیر 18 ساعته در پرواز حجاج شیرازی/ مدیرکل حج و زیارت فارس: خسارتش را عربستان می‌دهد+تکمیلی

مدیر کل حج وزیارت استان فارس گفت: نقص فنی در هواپیمای عربستان باعث تاخیر 18 ساعته در پرواز حجاج گردید.
به گزارش شیرازه، محمد آزاد مدیر کل حج و زیارت فارس به دنبال تاخیر چندین ساعته پرواز زائران شیرازی به مقصد عربستان به خبرنگار شیرازه گفت: متاسفانه به دلیل نقص فنی در هواپیمای عربستان سعودی ساعت پرواز حجاج عمره مفرده از ساعت پنج عصر دیروز به ساعت 11 صبح امروز موکول شد.

محمد آزاد در تشریح این خبر ادامه داد: در بازرسی کارشناسان فنی از هواپیمای عربستان، به دلیل نقص فنی مقرر گردید، هواپیمای دیگری جایگزین شود که هواپیمای جایگزین در لحظه نشست در باند فرودگاه به دلیل رسیدگی به یکی از مسافران که دچار بیماری شده بود دچار تاخیر گردید.

وی با توجه به کاهش زمان بازدید حجاج گفت: به دلیل این که زمان تاخیر حجاج به زیر 24 ساعت می باشد لذا سفر حجاج یک روز کاهش می یابد و به 9 روز می رسد.

آزاد تصریح کرد: طبق قرارداد با هواپیمایی عربستان در تاخیرات به وجود امده خسارت زائران به ساعت محاسبه می گردد و به حساب حجاج واریز می گردد.

مدیر کل حج و زیارت استان فارس از افزایش اعزام حج عمره خبر داد و افزود: در حج عمره مفرده امسال بیش از 35 هزار زائر به خانه خدا مشرف شده اند که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد 80 درصدی داشته است.

وی با توجه به اعزام کوچکترین و مسن ترین افراد به حج عمره مفرده در سال 1392 یادآور شد: در عمره مفرده سال 92 کودکان شیرخوار به عنوان کوچکترین حجاج و فرد 90 ساله به عنوان مسن ترین افراد به ثبت رسیده اند.

- این پرواز بالاخره پس از 19 ساعت تاخیر، در ساعت 12:10 ظهر امروز صورت گرفت.

نظرات بینندگان