کد خبر: ۵۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۳

کشف حدود 100 کیلو گوشت فاسد مرغ در خرامه+ عکس

بازرسی از واحدهای مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و قصابی‌ها در راستای تامین امنیت زیستی و غذایی و سلامت جانی شهروندان با جدیت در شهرستان خرامه ادامه دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، احمدرضا زارع سرپرست اداره دامپزشکی خرامه اظهار داشت: طی بازرسی های انجام شده در چند روز گذشته، 97 کیلوگرم گوشت مرغ فاسد و آلایشات خوراکی آن شامل جگر، سنگدان و دل از چهار مرغ فروشی در سطح شهر خرامه کشف، جمع آوری و معدوم شد.

وی به طرح تشدید نظارتی ویژه عید نوروز اشاره کرد و گفت: اداره دامپزشکی شهرستان خرامه با همکاری بازرسان اداره صنعت معدن تجارت این شهرستان طرح ویژه نظارتی را از 26 اسفند ماه آغاز نموده که این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

زارع با اشاره به اینکه شبکه دامپزشکی شهرستان خرامه با هرگونه توزیع گوشت و مرغ فاسد و یا حمل غیرمجاز به شدت برخورد می‌کند، تصریح کرد: بازرسی از واحدهای مختلف صنفی نظیر مرغ فروشی‌ها، رستوران‌ها و قصابی‌ها در راستای تامین امنیت زیستی و غذایی و سلامت جانی شهروندان با جدیت در شهرستان خرامه ادامه دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی خرامه نظارت بر تمام مراحل تولید، حمل و نقل و عرضه فرآورده‌های دامی را از وظایف مهم دامپزشکی دانست و تصریح کرد: این امر مانع از انتقال بیماری‌های منتقله از این فرآورده‌ها به جمعیت انسانی می‌شود.

وی افزود: یک اکیپ بازرسی سه نفره متشکل از ناظران و بازرسان اداره دامپزشکی و اداره صنعت معدن تجارت در این شهرستان آماده خدمت‌رسانی به مردم شهرستان هستند که افراد در صورت مشاهده هرگونه تخلف می توانند با شماره تلفن های (شبکه دامپزشکی: 07124622341   09177189089   09171080622) و (بازرسین اداره صنعت معدن تجارت: 09179142213   09131293983) تماس برقرار کنند.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: مردم ضمن توجه به تاریخ تولید و مصرف محصولات دامی، از خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی بدون مهر دامپزشکی و برچسب معتبر، خرید گوشت چرخ کرده از قبل آماده شده در بسته‌بندی متفرقه و خریداری فرآورده‌های خام دامی از مراکز غیرمعتبر و بدون مجوز بهداشتی خودداری کرده و به هنگام قطعه کردن و شستشوی فرآورده‌های خام دامی از دستکش استفاده کنند.

نظرات بینندگان