کد خبر: ۵۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۳

شعار سال چه ربطی به ارسنجان دارد؟

امیدواریم که مسوولین شهرستان هم با این رسانه به خوبی همراه شوند تا هم مردم با مسایل حوزه ی کاری آنان بیشتر آشنا شوند و هم حق مطلب در شناخته شدن مسوولین دلسوزتر، پرکارتر، بابرنامه تر، خوش فکرتر، و در یک کلام، "جهادی" تر ادا شود.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه به نقل از ارسن نیوز: نامی که برای امسال انتخاب شده چهاربخش دارد: "اقتصاد"، "فرهنگ"، "عزم ملی" و "مدیریت جهادی". آفت مهمی که هدف و نیت اصلی از این نامگذاری ها را همواره تهدید کرده و می کند، چربیدن جنبه شعاری آن به جنبه ی عینی و عملی آن است. هر سال بلافاصله پس از مشخص شدن نام برگزیده برای سال، رسانه ها و نهادهای فرهنگی در سطح گسترده به آن می پردازند، بنرها و تراکت ها نصب می شود و عبارت مورد نظر نقل سخنان مسوولان و سخنوران در حوزه های مختلف می شود. اما آنچه مردم و رهبری به دنبال آن هستند قطعاً به این چیزها محدود نمی شود و همه منتظر عینیت بخشیدن به شعارهای داده شده می باشند. جایی که دقیقاً برخی ها کمیت شان لنگ می شود و در همان شعار و بنرها می مانند.

هرچند بار اصلی عینیت بخشیدن به هر یک از چهار جزء شعار سال در وحله ی اول متوجه بخش خاصی از جامعه ... است اما آنچه مسلم است این عینیت بخشیدن، فقط وظیفه ی آن بخش خاص نیست. مثلاً اهالی فرهنگ ... نمی توانند خود را از توجه به اقتصاد ... و سردمداران اقتصاد ...، خود را از توجه به فرهنگ ... مستثنی بدانند. مسوولین ... نمی توانند عزم ملی را متوجه مردم ... بدانند و مردم ... نیز نباید انتظار مدیریت جهادی را فقط از مسوولان ... داشته باشند. رفع بعضی معظلات اقتصادی ... نظیر اسراف، سودجویی محض، وظیفه ی اهل فرهنگ ... است و صد البته حل بخشی از مشکلات فرهنگی ... نظیر بالارفتن سن ازدواج و تأمین مالی کارهای فرهنگی هم وظیفه ی بخش اقتصاد ... است. عزم ملی شامل مسوولان ... هم می شود که جزئی از مردم ... اند و مدیریت جهادی شامل مردم ... در مدیریت مصرف و خانه و کسب و کارشان هم می شود.

حال بیایید کلمه زیبا، دلنشین، و پر رمز و راز(!) "ارسنجان" را به جاهای خالی بند فوق بیافزایید و یک بار دیگر آن را بخوانید!

به همین سادگی متوجه می شویم که ارسنجان نیز به عنوان جزء کوچکی از این کشور نیازمند چه چیزهایی است و شعار سال هم در کجاها به ارسنجان ربط پیدا می کند؟

پایگاه خبری تحلیلی  ارسن نیوز که در واقع متعلق به همه ی مردم به ویژه جوانان شهرستان ارسنجان می باشد، قصد دارد در طول سال به این موضوعات از جنبه های مختلف بپردازد. اما ازآن جا که یکی از اهداف مان را ایجاد پل ارتباطی دوطرفه بین مردم و مسوولین ارسنجان قرار داده ایم، مباحث را از بخش آخر شعار سال، شروع کرده ایم و قصد داریم در سلسله مباحثی به بررسی نحوه ی "مدیریت جهادی" مسوولان ارسنجان در حوزه های مختلف بپردازیم. کار را از همین ابتدای سال با انعکاس پیام ها و دغدغه های مسوولان ارشد ارسنجان شروع کردیم و در ادامه و به نوبت، سراغ مسوول هر اداره و نهاد ارسنجان خواهیم رفت تا با نیازها، تلاش ها، دغدغه ها، چالش های پیشروی هر مسوول و خدای ناکرده کاستی های حوزه ی کاری هریک آشنا شویم که صد البته نتیجه کار بستگی به نوع تعامل و محدودیت های همکاری آنان با رسانه دارد. در اولین روز کاری سال هم به سراغ یکی از مسوولان ارسنجان رفته ایم که ماحصل آن به زودی منتشر خواهد شد.

امیدواریم که مسوولین شهرستان هم با این رسانه به خوبی همراه شوند تا هم مردم با مسایل حوزه ی کاری آنان بیشتر آشنا شوند و هم حق مطلب در شناخته شدن مسوولین دلسوزتر، پرکارتر، بابرنامه تر، خوش فکرتر، و در یک کلام، "جهادی"تر ادا شود. ان شاالله.

 

نویسنده :
زین العابدین شفیعی
نظرات بینندگان