کد خبر: ۵۳۵۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز عنوان کرد؛

لزوم ایجاد فضای ادب به ساحت فاطمه زهرا (س) در روزهای آینده

امام جمعه شیراز گفت: مسئولان و مردم در روزهای آینده، فضای شهرهای فارس را به گونه‌ای مهیا کنند که میهمانان نوروزی حرمت ادب حضرت فاطمه زهرا(س) را پاس بدارند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: در سبک ازدواج اسلامی زن و شوهر بر اساس مبانی دینی یکدیگر را انتخاب کرده و خانواده‌های دو طرف در مورد مراسم مختلف، ایجاد هزینه و سخت‌گیری نمی‌کنند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: تغییر نظام شاهنشاهی به نظام جمهوری اسلامی در دهم فروردین با همه‌پرسی تعیین نوع نظام محقق شد که مردم با 98.2 درصد نظام جمهوری اسلامی را پذیرا شدند.

وی اضافه کرد: پس از رای مردم، در روز دوازدهم فروردین نیز به طور رسمی نظام جمهوری اسلامی جایگزین رژیم 2 هزار و 500 ساله شاهنشاهی شد.

ایمانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) روز دوازدهم فروردین را برای همیشه عید اعلام کردند، چرا که جامعه بشری با یک پدیده نو مواجه شد که تا آن روز تمام حرکات و جنبش‌ها یا بر اساس ایده‌های غرب انجام می‌شد یا تفکر بلوک شرق در آن نقش ایفا می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: مردم‌سالاری دینی راه جدیدی را پیش روی ملت‌ها گذاشت و امروز مردم ما گرم‌تر از گذشته به این نظام اظهار علاقه می‌کنند و نشان این ارادت در نهم دی ماه، 22 بهمن و پای صندوق‌های رای تجلی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت ابراز داشت: نکته مهم این است که یکی از اصول اخلاقی اسلام نوع رابطه انسان با طبیعت است.

ایمانی بیان کرد: نوع ارتباط انسان با خاک، هوا، آب، فضای سبز و موجودات زنده در اسلام بسیار مهم است که تمام این موارد باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگوار در تمام مقاطع عمر پر بار خود، مسئولیت خویش را به انجام رساند.

ایمانی تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از دوران محاصره اقتصادی تا هنگام رحلت رسول خدا(ص) و دفاع از امامت و ولایت به نحو شایسته دین خود را ادا کرد.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) را «ام‌ابیها»، امیرالمونین وی را «یکی از دو رکن اسلام» و ائمه اطهار این مادر بزرگوار را «حجتی بر خود و الگوی عملی» می‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: همگان از مسئولان استان، شهر و میهمانان نوروزی باید فضای ادب به آن بانوی بزرگوار را فراهم آورند.

فراز پایانی خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز به تبیین سخنان مقام معظم رهبری در آغاز سال جدید اختصاص داشت و ایمانی در این زمینه گفت: اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی عنوان شعار سال انتخاب شد و باید فضای مقاومتی کردن اقتصاد در جامعه فراهم شود.

وی افزود: رئیس جمهور در نخستین نطق خود در سال جدید در هیئت دولت بر عزم دولت برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی و اعتلای فرهنگ تاکید کرد که بنا به فرمایش رهبری فرهنگ مهم‌تر، بالاتر و برتر از اقتصاد است و اگر فرهنگ تولید و مصرف صحیح، بکارگیری سرمایه و روحیه جهادی نباشد، اقتصاد به جایی نمی‌رسد.

به گفته وی، دشمن بنا دارد فرهنگ خود را در جهان حاکم کرده و خرده‌فرهنگ‌ها را بشکند که باید در مقابل آن ایستاده و مولفه‌های فرهنگ خود را حفظ و تقویت کنیم.

فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف و پاکدامنی، چگونگی مصرف، بهره‌برداری از وقت و نیروی انسانی، بهره‌برداری صحیح و حفظ منابع طبیعی و پاسداشت هنجارها از جمله مولفه‌های فرهنگی بود که ایمانی بر لزوم حفظ آن توسط مردم، مسئولان و نخبگان تاکید کرد.

مشایعت درب طلای حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع)

در حاشیه آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته شیراز، درب طلای حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) توسط نمازگذاران و خیل مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت مشایعت شد.

این درب با همت کارمندان آموزش و پرورش فارس، مردم شهرستان اقلید و بیت مرحوم آیت‌الله العظمی سیدعبدالباقی آیت اللهی(ره) توسط طراحان، هنرمندان درودگر و قلم‌زن زبردست ستاد بازسازی عتبات عالیات این استان در مدت زمان یک سال و نیم ساخته شده است.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
0
به هر طریقی که هست باید حرمت فاطمه زهرا(س) حفظ شود.ما توقع داریم که تمام مسئولین به فکر باشند