کد خبر: ۵۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳

پاک فطرت: شهرداری شیراز به دنبال عملیاتی کردن رهنمودهای رهبری است

پاک فطرت بیان کرد: رهبری حتی فرمودند نیازی نیست صحبت‌های من را بر در و دیوار بنویسید بلکه عمل کردن به این موضوعات مهم است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس علیرضا پاک فطرت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال 93 را با «عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کردند که این چند کلمه بسیار پر معنا و مسئولیت‌آور برای مردم و مدیران است.
 
وی افزود: هر کدام از این مفاهیم می‌تواند در قالب کتاب‌هایی مطرح شود که «جهاد» خود دریایی از معانی است و «مدیریت و عزم ملی» ابعاد و تعاریف مختلف دارند که بنابر آن نباید شاهد بخشی‌نگری، کوته‌فکری و روزمرگی در مدیریت باشیم.
 
شهردار شیراز ادامه داد: اقتصاد می‌تواند پایه پیشرفت کشور را بسازد و باید توام با فرهنگ باشد و به درستی که اگر اقتصاد ما بدون توجه به فرهنگ غنی اسلامی رشد کند مانند کشورهای به اصطلاح پیشرفته دنیا می‌شویم که تنها در مسائل مادی رشد کرده و از نظر مسائل عمیق انسانی و معنویت عقب هستند.
 
پاک فطرت با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است، اضافه کرد:  چندین سال است که مقام معظم رهبری نامگذاری‌های سال را بر مفاهیم اقتصادی متمرکز کرده‌اند و این امر بیانگر آن است که ایشان در شروع دهه چهارم، امروز را می‌دیدند که اینقدر بر توسعه اقتصاد تاکید داشتند.
 
وی عنوان داشت: رهبری به درستی پی برده بودند که اگر ابرقدرت‌ها نتوانند از نظر نظامی به ایران ضربه بزنند به دنبال روزنه اقتصادی می‌روند که همین گونه نیز شد اما با درایت مقام معظم رهبری تاکنون این تحریم‌ها ذره‌ای در اراده مردم و مسئولان خلل ایجاد نکرده است.
 
شهردار شیراز تصریح کرد: رهبری بارها تاکید کرده‌اند که باید وارد عرصه عمل شویم و با شعار نمی‌توان در برابر بحرا‌ن‌سازی‌های اقتصادی استکبار ایستاد.
 
پاک فطرت بیان کرد: رهبری حتی فرمودند نیازی نیست صحبت‌های من را بر در و دیوار بنویسید بلکه عمل کردن به این موضوعات مهم است.
 
وی ابراز داشت: شهرداری شیراز نیز به دنبال عملیاتی کردن دستورات مقام معظم رهبری و به ثمر نشاندن رهنمودهای ایشان است.
 
به گفته شهردار شیراز، اگر اقتصاد در کنار فرهنگ باشد، هر دو عرصه شکوفایی و پویایی بیشتری خواهند داشت که اقتصاد متکی به فرهنگ عمیق به راحتی ضربه نمی‌خورد.
 
پاک فطرت افزود: امیدواریم این مفاهیم را چنان در شهرداری دنبال کنیم که پایان سال 93 بتوانیم شهری زنده و پویا داشته باشیم که از نظر اقتصاد و فرهنگ الگو باشد.
 
وی ادامه داد: برای این منظور باید مانند دوران دفاع مقدس که رزمندگان و شهدا بدون هیچ چشمداشتی کار می‌کردند، فعالیت کرده و برای ما ساعت اداری معنا نداشته باشد.
 
شهردار شیراز با تبیین مدیریت جهادی خاطرنشان کرد: نباید کاری که انجام می‌دهیم را تنها از منظر دریافت حق‌الزحمه و حقوق بنگریم که با توجه به وضعیت کشور باید چند برابر دریافتی خود برای مردم و کشور تلاش کنیم.
 
پاک فطرت اضافه کرد: در مدیریت جهادی مدیران باید توان بیشتری بگذارند و با درایت و تدبیر و عقل و منطق در تجلی یافتن عزم ملی تلاش داشته باشند که این مهم از طریق برنامه ریزی‌های بلند‌مدت و کلان رقم می‌خورد.
 
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرهنگ را در چند جمله به زیبایی تفسیر کردند و بنابر این نگاه عمیق، مسائل فرهنگی تنها در حجاب، اعمال شرعی و مسائل ظاهری خلاصه نمی‌شود بلکه بسیاری از مولفه‌های دیگر را شامل شده و مقولاتی مانند احترام به قوانین و مقررات نیز در شمار آن است.
 
شهردار شیراز یادآور شد: بهینه مصرف کردن که در آیین و دین ما مورد سفارش قرار گرفته و مضامینی مانند خمس، قناعت، زکات، انفاق و صرفه‌جویی و پرهیز از تبذیر همگی با مصرف صحیح در ارتباط است و از این رو فرهنگسازی در زمینه نحوه مصرف، پویایی اقتصاد را رقم می‌زند.
 
به گفته پاک فطرت، اقتصاد پویا شکوفایی فرهنگ را به دنبال دارد چرا که بنا به فرموده امیرالمومنین علی(ع) فقر با ایمان رابطه معکوس داشته و امکان اجرای برنامه‌های فرهنگی در جامعه‌ای بدون رفاه اقتصادی وجود ندارد.
 
وی در پایان اذعان داشت: صاحبنظران، متخصصان اقتصادی، کارشناسان فرهنگی و نخبگان باید در زمینه نامگذاری سال جدید، ماه‌ها تامل کرده و با تدوین مقالات زمینه تصویب راهکارهای اجرایی را فراهم آورند.
نظرات بینندگان