کد خبر: ۵۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳

اعلام برنامه‌های ایام شهادت حضرت زهرا (س) در جهرم

امامزادگان، مساجد، هیئت‌های مذهبی و تکایا شهرستان جهرم در ایام شهادت حضرت زهرا (س) میزبان خیل عظیم دوستداران اهل‌بیت (ع) هستند.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فاطمیه دوم همزمان با سایر شهرهای کشور از شب گذشته در هیئت‌ها، تکایا، امامزادگان و مساجد این شهرستان برپا شده است.

سخنرانی حجت‌الاسلام دژکام، امام جمعه جهرم در امامزاده محمد، 13 و 14 فروردین ماه از جمله این مراسم‌ها بوده که در این آیین سجاد بهروزی و حمیدرضا قناعتیان از مداحان اهلبیت (ع) به مرثیه‌خوانی در رثای بانوی بزرگ اسلام می‌پردازند.

حجت‌الاسلام سیدعلی آیت‌الهی، فرزند امام جمعه فقید شهر جهرم نیز براساس سنت دیرینه در این ایام امشب در مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) به ایفای سخنرانی می‌پردازد و صبح روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پس از سخنرانی و مرثیه‌سرایی در مسجد شیخ ابراهیم، حرکت دسته‌جات سینه‌زنی به طرف مسجد حضرت صاحب‌الزمان (عج) انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، آیین سوگواری دخت پیامبر اسلام (ع)، صبح روز شهادت آن حضرت با سخنرانی حجت‌الاسلام جهرمی و مرثیه‌سرایی سید روح‌الله حسینی ادامه دارد. هم‌چنین در آیینی به همین مناسبت، حجت‌الاسلام عرفایی در مسجد جامع سخنرانی می‌کند.

حرم مطهر امامزاده حسین (ع) جهرم نیز در شب شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی حجت‌الاسلام مبشر و مرثیه‌سرایی احسان بیروتی میزبان خیل عظیم سوگواران فاطمی است.

سوگواره یاس نبوی نیز در مصلای نمازجمعه جهرم، صبح روز پنج‌شنبه 14 فروردین ماه با مرثیه‌خوانی سید سعید نریمانی برپا می‌شود.

حسینیه شهید زارعی منطقه حیدرآباد جهرم با برپایی نمایشگاه یاس کبود، عزادار بی‌بی دوعالم بوده و حجت‌الاسلام بهرامی‌نسب از 10 فروردین به مدت چهار شب سخنران جلسه سوگواری حضرت زهرا (ع) است.

گلزار شهدای رضوان جهرم نیز در سوگ بانوی بی‌نشان به اقامه عزاداری می‌پردازد و حجت‌الاسلام حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی جهرم در این آیین سخنرانی و مداحان اهل‌بیت (ع) نیز در رثای حضرت زهرا (س) نوحه‌خوانی می‌کنند.

یادمان یاس کبود جهرم نیز که 10 سال از برپایی آن می‌گذرد، از 5 فروردین ماه برنامه سوگواری خود را آغاز کرده و در شب‌های آینده میزبان برنامه‌هایی همچون اجرای تعزیه یاران آفتاب از مسجد جمکران، مرثیه‌سرایی محسن فرهمند (صدای آشنای دعای عهد رادیو و تلویزیون)، سخنرانی و عزاداری و قرائت دعای روح‌بخش کمیل است.

هم‌چنین مراسم‌های مشابهی در امامزادگان، فضل بن موسی(ع)، بی‌بی وخواهران و عبداللطیف توسط هیئت‌های مذهبی و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه جهرم برپا خواهد شد.

مراسم عزاداری و سوگواری مردم جهرم در رثای حضرت زهرا (س) در سایر نقاط این شهر و بخش‌های کردیان، خفر، سیمکان و مرکزی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان