کد خبر: ۵۳۶۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
کار جهادی یعنی سرهنگ ها از کارگری ابایی نداشته باشند

وقتی بچه های شهر برای تعطیلات به پشت کوه می روند!

اما از طبیعت بکر منطقه و هوای بارانی اش که بگذریم تا اینجای سفر همه چیز عادی و خسته کننده بود تا اینکه حضور چند نوجوان بسیجی در مسجد توجهم را جلب کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، روز گذشته جمعی از مسئولین شهرستان به منظور دیدار با مردم بخش رستاق و بررسی مشکلات منطقه پشت کوه (کوهستان) عازم منطقه شدند. آنچه در ادامه می خوانید روایت داراب آنلاین از این سفر است.

پس از عبور از روستای رستاق و گردنه های این مسیر ناهموار از روستا و آبادی های مختلف منطقه پشت کوه عبور کرده تا به شهرک ایثار دهستان کوهستان داراب رسیدیم. قرار بود نماینده و جمعی از مسئولین داراب در مسجد حضرت زهرا(س) این روستا با مردم دیدار و گفتگو کنند.

اما از طبیعت بِکر منطقه و هوای بارانی اش که بگذریم تا اینجای سفر همه چیز عادی بود تا اینکه حضور چند نوجوان بسیجی در مسجد توجهم را جلب کرد. نزدیک تر رفتم و دلیل حضورشان را جویا شدم. آری دانش آموزان شیرازی بیش از 300 کیلومتر راه آمده بودند تا به مردم محروم منطقه پشت کوه داراب خدمت کنند.

این سومین گروهی است که در قالب اردوهای جهادی وارد منطقه پشت کوه داراب شده بود اما نکته قابل توجه این گروه کم سن و سال بودن اعضا و حضور رییس سازمان بسیج دانش آموزی فارس در بین آنها بود.

لباس هایش با بقیه اعضای گروه جهادی فرقی نداشت. هم سیمان و بلوک حمل می کرد و هم لباس هایش خاکی بود. گویی محمد جعفر دوستدار رییس سازمان بسیج دانش آموزان فارس کت و شلوار و درجه اش را شیراز جا گذاشته بود!

وی گفت: این اولین کاروان رسمی بسیج دانش آموزی فارس است که جمعی از دانش آموزان نخبه بسیجی شیرازی به مدت هفت روز کاری در آن شرکت کرده اند. این گروه در بخش های عمرانی و فرهنگی مذهبی به مردم خدمت می کنند.

دوستدار گفت: امسال به تعداد 65 حوزه بسیج دانش آموزی فارس اردوی جهادی برگزار خواهیم کرد که در ایام فاطمیه امسال این دانش آموزان تفریح وعید نوروز را کنار گذاشتند و برای خدمت به محرومان به این منطقه آمدند.

وی با اشاره به کلید واژه «مدیریت جهادی» که در شعار امسال وجود دارد گفت: ما باید با عزم ملی و مدیریت جهادی وضعیت اقتصاد و فرهنگ را ارتقاء دهیم.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی فارس ساخت دیوار و سرویس بهداشتی مسجد را از جمله اقدامات عمرانی این گروه جهادی عنوان کرد و گفت: چهار طلبه جوان و مجرب در روستا حضور پیدا کردند و برای خواهران و نوجوانان نیز کارشناسان خبره دعوت کردیم که هر روز برنامه دارند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
1
درود بر شرف هرچی بسیجی و سپاهیه.واقعا بی ریاترین و پاک ترین افراد را در سپاه و بسیج می توان دید.کمتر مسئول استانی پیدا میشه که این طور در راه خدا و ولایت خودش را خاکی کنه و بیل و کلنگ در دست بگیره.واقعا اگر سپاه و بسیجی نبود الان کشوری به نام ایران اسلامی هم در کار نبود و کشورمان شده بود جولانگاه عده ای غربی و امریکایی کثیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
1
احسنت. جالب بود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
3
کاش این گزارش دانش آموزی میشد تا مسئولی/
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
0
خدا قوت میگم به همه ی بر و بچه های باصفای بسیجی و جهادگر.
اجرتون با بی بی فاطمه زهرا(س)