کد خبر: ۵۳۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۳

خرامه در آستانه سالگرد تدفین شهدای گمنام + عکس و فیلم

یک سال پیش همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شهر خرامه میزبان دو لاله خونین دفاع مقدس بود که در عین گمنامی مردم خرامه را به سوی خود دعوت کردند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، خالصانه آمده‌ایم تا زیارتتان کنیم و با دل‌های خسته اما امیدوار، خدا را در این مکان اهورایی با بغض‌های شکسته فرا بخوانیم و بگوییم که شهدا! ما شما را فراموش نکرده‌ایم... اصلاً مگر حماسه، شهادت، هویزه، طلائیه، بستان، صدای غرش توپ‌ها، حسین فهمیده‌ها و باکری‌ها، چمران‌ها، آوینی‌ها و ... فراموش شدنی هستند؟

نه، ما آمدیم تا بگوییم که شما در روح و باطن ما جای دارید. آمده‌ایم تا بگوییم هان ای عاشوراییان! عاشورایی دیگر در پیش است. آمده ایم تا هوار بزنیم: های ای شهدا، راه شما، اندیشه شما و تفکر شما در روح و روان جامعه ایرانی جای دارد.

ای شهدای گمنام و ای غلطیده‌شدگان در سرب‌های سرد و سنگین که به عشق امام میهن و انقلاب و اسلام، سر بر سودای عشق گذاشتید.. اینجا کجاست؟ ما کیستیم... شما که بودید؟ و کجایید؟ بر مزار کدامتان بگرییم که بغض امان نمی‌دهد، بگرییم، گریه مگر دوا کند ... می‌گرییم اما زهی تاسف که گریه نیز دوا نمی‌کند ... کاش که در ِشهادت باز بود ...

به گزارش صدای خرامه، مراسم عزاداری دهه دوم فاطمیه همزمان با روزهای پایانی تعطیلات نوروز با حضور جمع کثیری از جوانان شهرستان و با سخنرانی حجت الاسلام فاطمی نیا در مسجد امام حسین (ع) خرامه برپاست، این مراسم از دو شنبه آغاز شده و تا پنج شنبه ادامه خواهد یافت.

مراسم زنجیرزنی هیئت قاسم بن الحسن (ع) نیز طبق روال هر ساله، صبح روز شهادت (پنج شنبه) ساعت 10:30 صبح از درب حرم مطهر امامزاده اسحاق (ع) آغاز و تا مسجد جامع ادامه خواهد داشت.

یک سال پیش همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شهر خرامه میزبان دو لاله خونین دفاع مقدس بود که در عین گمنامی مردم خرامه را به سوی خود دعوت کردند.

مراسم تشییع جنازه نمادین و سالگرد شهدای گمنام، پنج شنبه شب در مسجد جامع برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان