کد خبر: ۵۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۳
در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) انجام می‌شود

توزیع 14 تن حلیم نذری در شهرک گلستان شیراز

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس گفت: در سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) 14 هزار کیلو حلیم نذری در شهرک گلستان شیراز توزیع می‌شود.
مظفر مختاری اظهار داشت: در مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، شهرک‌های همجوار این شهر حضور پر رنگی داشته و به عزاداران حرم احمد بن موسی (ع) ملحق می‌شوند.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس وی افزود: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این بود که روز زن و روز مادر را در میلاد زهرای مرضیه (س) قرار داد و این امر به معنای آن است که زنان و دختران جامعه ما پیرو فاطمه زهرا (س) هستند.

مختاری با اشاره به برگزاری عزاداری‌ها و محافل متعدد در حسینیه‌ها و مجامع فارس در روز پنج‌شنبه هفته جاری، اضافه کرد: مناسب است که همانند ایام میلاد آن حضرت، زنان و دختران این استان در مراسم عزاداری زهرای مرضیه(س) نیز حضور پر رنگی داشته باشند.

برگزاری نمایشگاه «داستان غربت بانوی بی‌نشان»

رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در ادامه خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه، شورای هیئات مذهبی فارس با همکاری ستاد فاطمیه، برنامه‌های متعددی را اجرا کرد که از آن جمله می‌توان به طراحی، آماده‌سازی، ساخت و راه‌اندازی نمایشگاه «داستان غربت بانوی بی‌نشان در کوچه‌های بنی هاشم» اشاره کرد.

مختاری بیان کرد: این نمایشگاه با یکهزار و 500 متر زیربنا در کنار دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

وی ابراز داشت: این نمایشگاه شامل المان‌ها و ماکت‌هایی از کوچه‌های بنی هاشمی، مسجد‌النبی، بیت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س)، باغ فدک، واقعه مباهله، قبرستان بقیع و ... بود.

مختاری تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف روایتگری هنری وقایع مقطع پس از رحلت حضرت پیامبر اکرم(ص) تا شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) برگزار شد و تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم در این مجموعه به روایت وقایع پرداختند.

وی افزود: میهمانان و شهروندانی که در این ایام توفیق حضور در این فضای معنوی را پیدا نکرده‌اند، می‌توانند در چند روز باقیمانده از ساعت 17:30 بعد از ظهر از این نمایشگاه در میدان امام حسین(ع) جنب دفتر نماینده ولی فقیه بازدید کنند.

به گفته وی، این نمایشگاه شروعی برای استفاده‌های بزرگ‌تر از هنر برای ترویج و تبلیغ دین و در نوع خود کم‌نظیر بود.

تشکیل هیئت سادات و علما

رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس در این گفت‌و‌گو اظهار داشت: امسال از هر هیئت مذهبی پنج نفر از سادات را به انتخاب خود هیئات دعوت کردیم تا هیئت فرزندان حضرت زهرای مرضیه(س) راه‌اندازی شود.

وی به خبرنگار فارس گفت: هیئت فرزندان حضرت زهرا(س) در نخستین اقدام خود در مراسم شام غریبان نمایشگاه «غربت بانوی بی‌نشان» حضور پیدا می‌کنند.

مختاری ادامه داد: با هیئات مذهبی شهر شیراز نیز هماهنگی لازم برای حرکت جمعی و برگزاری عزاداری منسجم روز پنج‌شنبه در حرم احمد بن موسی(ع) انجام شده است.

وی اضافه کرد: هیئتی از علما نیز در همین راستا تشکیل شده که در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از مدرسه صادقیه خیابان قاآنی کهنه به سمت شاهچراغ حرکت می‌کنند.

به گفته وی، در این روز ایستگاه‌های صلواتی در مسیر عزاداری در نظر گرفته شده و برنامه‌های متعددی نیز توسط مجامع هیئات اجرا می‌شود.

شکستن شاخه درخت معادل شکستن بال ملائک

عضو شورای اسلامی شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز طبیعت گفت: آموزه‌های دین اسلام بر استفاده بهینه و صحیح از طبیعت تاکید داشته و در این زمینه احادیث متعددی ذکر شده است.

مختاری افزود: حضرت رسول اکرم (ص) فرمودند؛ فردی که نهالی بکارد از زمان کاشت تا زمان ثمردهی در حسنه آن شریک خواهد بود و در جایی دیگر شکستن شاخه درخت را معادل شکستن بال ملائک دانسته‌اند.

وی ادامه داد: در این زمینه تنها باید همان آموزه‌های متعالی را برای مردم فهیم و دیندار کشور بازگو کرد که امروزه شاهد افزایش آلایندگی‌های زیست‌محیطی نیز هستیم.

مختاری خاطرنشان کرد: شیراز در میان کلان‌شهرها از نظر آلودگی هوا، وضعیت بهتری دارد که شاید یکی از علت‌های آن وجود باغ‌های قصرالدشت و فضای سبز این شهر باشد که باید از آن محافظت کرد.

وی در پایان گفت: در روز طبیعت نیز می‌توان به خواندن زیارت عاشورا، حدیث کسا و مواردی این چنین پرداخت و ضمن استفاده فرزندان از فضای مفرح طبیعت، بهره معنوی نیز برد.
نظرات بینندگان