کد خبر: ۵۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
امام جمعه شیراز:

هیچ کس نمی‌تواند ایران را تهدید کند/ مسئولان سیاست خارجی جواب دشمنان را ندهند ملت جواب آنها را می‌دهد

مردم اگر بدانند سرمایه آنها در مسیر درست و در راه تولید صرف می‌شود، در پیشبرد امور مشارکت می‌کنند.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شیراز بر لزوم برخورد با کارکنان خاطی دستگاه‌ها و ادارات دولتی تاکید کرد.
به نوشته خبرگزاری فارس امام جمعه شیراز اظهار داشت: بدنه برخی ادارات در سطح کارشناسی و همچنین بدنه برخی بانک‌های فارس نه تنها فضای سرمایه‌گذاری را تشویق نمی‌کنند بلکه مسبب فرار سرمایه‌گذار نیز هستند که باید با این افراد برخورد شود.

وی افزود: معنای مدیریت جهادی که رهبر معظم انقلاب همگان را به آن دعوت کردند این است که کارمند خاطی و کم‌کار پیش از حضور دستگاه‌های نظارتی تادیب شود.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: اگر مدیر یک مجموعه به اداره خود نرسد و به کارکنان خود توجه نداشته باشد، سرانجام جامعه توجه پیدا کرده و تشکیلات نظارتی وارد میدان شده و برخورد می‌کند که برخورد آنها هزینه زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: برخورد با کارکنان خاطی و کارمندان غافل توسط خود مدیر خیلی هزینه‌بردار نیست.

ایمانی تصریح کرد: از مسئولان تقاضا داریم که در راستای ایجاد عزم ملی که رهبر معظم انقلاب فرمودند، با فراهم آوردن فضای اعتماد ملی، روند سرمایه‌گذاری را بهبود بخشند.

وی بیان کرد: مردم اگر بدانند سرمایه آنها در مسیر درست و در راه تولید صرف می‌شود، در پیشبرد امور مشارکت می‌کنند.

امام جمعه شیراز ابراز داشت: این زیبنده نیست که سرمایه‌گذاران فارس در استان‌های دیگر یا کشورهای منطقه سرمایه‌گذاری کنند و موج بیکاری در این استان روز به روز افزایش یابد.

وی در آغاز سال نو چند نکته را در مورد افق پیش‌روی استان فارس متذکر شد و گفت: این استان از موهبت‌های فراوانی برخوردار است چنانکه از نظر موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی، قدرت علمی، منابع زیرزمینی، میزان نقدینگی و امکانات دیگر در موقعیتی ممتاز و شرایطی خوب قرار دارد.

ایمانی افزود: فارس استانی است که اگر برنامه‌ریزی صحیح و دقیقی در مورد آن اعمال شود هم نیازهای خود را پاسخ می‌دهد و هم پاسخگوی نیاز سایر استان‌ها است.

به گفته وی، برای بهره‌مند شدن از امکانات، ابزار و نقشه راه لازم است و این که تمام مدیران بدانند باید چه کاری انجام دهند.

ایمانی ادامه داد: برای پیشرفت، سند چشم‌انداز لازم است تا مسئولان تکلیف چهار یا پنج ساله خود را بدانند.

نماینده ولی فقیه در فارس بیان کرد: مسئولان این استان باید از اکنون مشخص کنند در سه سال آینده که پایان عمر دولت یازدهم است، فارس باید در چه جایگاهی قرار گرفته باشد.

ایمانی با تاکید بر این که اگر برنامه‌ای به دور از آزمون و خطا در فارس اجرا شود، شرایط این استان متحول خواهد شد، گفت: فارس در شرایطی نیست که این بیکاری را داشته باشد و حق فارس این گرفتاری‌های مختلف نیست.

به گفته وی، فارس از جهات مختلف قدرت مدیریت بالایی داشته و به قول رهبر معظم انقلاب در قله قرار گرفته است.

ایمانی تصریح کرد: از مسئولان امر تقاضا می‌کنیم برای بالا بردن سطح اشتغال، سرانه درآمد و ارتقای تولید صنعتی و کشاورزی فضایی را فراهم کنند که اعتماد مردم جلب شده و حاضر به سرمایه‌گذاری شوند.

وی ابراز داشت: در این سه سال عمر دولت باید کارهای متعددی برای فارس انجام پذیرد و به طور قطع اگر درست با مردم برخورد شده، راه برای سرمایه‌گذاری در مسائل تولیدی باز و امکانات فراهم شود، خود مردم در پیشبرد امور مشارکت می‌کنند.

حمایت استکبار از سران فتنه نشان‌دهنده حقایق است


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالروز فناوری هسته‌ای، اضافه کرد: بیستم فروردین سال 59 آمریکا روابط خود را با ایران قطع کرد که امام با تشبیه رابطه گرگ و گوسفند از آن استقبال کردند.

وی ادامه داد: چندین دهه خیانت و ظلم به ملت ایران از دخالت در کودتای 28 مرداد، جنگ تحمیلی، حمایت از منافقین، بلوکه‌کردن اموال، حمله به هواپیمای مسافربری و انواع تحریم‌ها و توطئه‌ها مصادیقی از خوی استکباری آمریکا است.

ایمانی خاطرنشان کرد: علت دشمنی‌ها با جمهوری اسلامی این است که کشوری مستقل که روی پای خود ایستاده و دم از دین و اسلام می‌زند برای استکبار قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: استکبار هر از چند گاهی برای دشمنی با ایران بهانه‌ای جدید پیدا می‌کند، چنانکه حتی در دوران مذاکرات لحظه‌ای از توهین و دخالت در امور داخلی ایران دست برنداشتند.

خطیب نماز جمعه شیراز افزود: این رفتار استکبار نشان داد که انرژی هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست و استکبار با اسلام و ایران مستقل دشمن است.

این مسئول تصریح کرد: در همین زمینه دیدیم که استکبار چگونه مسئله حقوق بشر را پیش کشید و در مقطعی نیز به حمایت از فتنه‌گران پرداخت.

وی ابراز داشت: اگر بر هم زدن نظم عمومی، هم‌کاسه شدن با براندازان و سایر جرائم فتنه‌گران نادیده گرفته شود، حمایت استکبار از آنان نشان می‌دهد که اینان به چه سمتی حرکت می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در فارس یادآور شد: آمریکا و اتحادیه اروپا باید بدانند که زمانی که ایران ضعیف بود توانست به فناوری هسته‌ای دست پیدا کند و در بسیاری از رشته‌ها نیز دارای رتبه‌های بالای جهان شد و امروز که در موضع قدرت است هیچ کس نمی‌تواند این کشور را تهدید کند.

ایمانی اظهار داشت: ایران، افغانستان، پاکستان و یا اوکراین نیست بلکه جمهوری اسلامی ایران در زمان مشخص اینگونه تهدیدها را پاسخ خواهد داد.

به گفته وی، اگر مسئولان سیاست خارجی جواب دندان‌شکن به دشمنان دادند که کار خود را انجام داده‌اند اما در غیر این صورت ملت جواب اینان را می‌دهد.
نظرات بینندگان